Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 ? Anonym poster: 0e49436bfe12e0f7c73e2bca1abfc5df
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Fordi det er et smertehelvete uten like. Fordi mine barn er over 4 kilo hver gang, terminen er fastsatt feil slik at jeg kan risikere å få en på godt over 4 kilo. Anonym poster: 6817a84c6990a7d6f006314ed43d2d18
LilleBamBam+EnTil Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Fordi jeg kan dø eller miste livmoren. Og det er reelt. Mistet 3 L sist, hasteoperert og de berget spåvidt livmoren og de forventer samme komplikasjon denne gangen. Sist gang var jeg delirisk pga blodtap og de fikk veldig dårlig tid på operasjonsbordet. Ikke festlig å føde med det i bakhodet. Men gir det et forsøk så får vi se hvor langt jeg holder ut
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Det er ukjent. Man vet jo aldri hvordan fødselen vil ende og hva som skjer, man har jo ikke kontroll på noen ting. Anonym poster: a6ef83e458c8108639b3eea34d49f7a5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Smertemessig har jeg ikke grunn til å grue meg, for det ser jeg på som piece of cake. Men jeg har så raske fødsler at utfordingen blir å rekke sykehuset i tide. Så om jeg skal grue meg så må det bli det. Anonym poster: 6151f96222307470dab12f640c5edfd2
*Miss Flua* Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Jeg gruet meg fordi han lå i tverrleie. Fikk beskjed om at det mest sannsynlig ble setefødsel, men kunne ende i hastesnitt. Jeg var redd for å revne fra a til å hvis det ble setefødsel, og hadde absolutt ikke lyst på ks. Så da gikk jeg og gruet meg da..
Februargullet2013 Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 Gruet meg mer før,men gruer meg litt nå,men synes det er litt skummelt med tanke på blødinger og smerter
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #8 Skrevet 5. desember 2012 Fordi det gjorde ubeskrivelig vondt! Jeg er redd jeg ikke får epidural! Første fødsel var så vond at jeg gikk helt inn i min egen verden for å overleve, men ble bedre da jeg fikk epidural! Anonym poster: d7e7ad127382ed2e1853c2163d0247d7
Gjest jule-Juliea Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 Jeg gledet meg, MEN jeg er veldig rar og syntes veldig lite er fysisk smertefullt. Jeg gledet meg til å finne ut hvordan en fødsel faktisk kjennes ut for meg, og til å ha gjennomført en så stor bragd. Jeg likte godt å føde, syntes det gikk raskt og ganske smertefritt. Det er smertene i barsel jeg syntes var et mareritt.
Gjest Morn du Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 Jeg gledet meg til første fødsel, selv om jeg visste at det med stor sannsynlighet ville være veldig vondt. Andre fødsel GRUET jeg meg til på bakgrunn av erfaringen fra første fødsel. Men den gikk overraskende bra egentlig. Langdryg den og, men langt i fra like smertefull og energikrevende som første
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #11 Skrevet 5. desember 2012 Det å føde er det mest farlige kvinner gjør i løpet av livet sitt. Det er ikke mer enn 100 år siden hver fjerde kvinne døde i barselseng her til lands, og slik er det dessverre fremdeles i dagens u-land. I gamle dager døde mange av at de ikke fikk barnet ut, fikk det ikke ut raskt nok, blødninger i forbindelse med morkake eller at livmoren ikke trakk seg sammen. Og svært ofte av infeksjoner. Når man har født er underlivet et "åpent sår", det skal bare en liten bakterie til før katastrofen er et faktum. De hadde ikke samme kunnskap om renhold etc. Barselfeber kalte de det. Vi skal prise oss lykkelige over at vi bor i et så velutviklet land, slik at kun noen få kvinner mister livet hvert år når de føder barnet sitt. I dag dør mor (og noen ganger barn) av hjertesvikt, blodpropp eller akutt blodtap. Eller av tilstander hos mor som var der før svangerskapet og som har blitt livstruende på grunn av svangerskapet. Anonym poster: 031ef494a2fb1e17d6da9cb822f92e40
Spiffie Skrevet 5. desember 2012 #12 Skrevet 5. desember 2012 Jeg gledet meg til nr 1, men den fødselen innebar 5 døgn med rier, og gutten ble tatt med vakum til slutt fordi han fikk lav puls. Både jeg og mannen var mentalt og fysisk utslitt i månedsvis etterpå. Jeg er redd for nok en langvarig fødsel. Livredd faktisk. Derfor har min jordmor søkt om Embla-samtaler for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå