Gå til innhold

Har enda ikke fått Ord.UL innkallelse..


doble

Anbefalte innlegg

Har alle fått det enda? Er 14 uker imorgen.. så synes det haster litt. Legen forespeilet meg UL i romjula..

Da jeg var der sist, sa han at jeg skulle gå til skranken å få time der, men da jeg kom dit sa de bare at det blir sendt i posten.. Stoler ikke helt på at det blir gjort jeg da. Når bør jeg ringe til sykehuset å mase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det i posten når jeg var 10 uker på vei :) Så synes du burde ha fått den til nå ja.. Jeg skal ha ultralyd første uken i januar. Ring å hør med sykehuset? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lege/jm som må sende henvisning/forespørsel om time til stedet du skal ha UL kontrollen. Min time kom i posten ja - ca en uke etter første svangerskapskontroll. Når var du på kontroll? Kan nok ta et par uker, men hvis det er mer enn 3 uker siden ville jeg etterlyst den ja. Har ikke hørt om at man må selv oppsøke sykehus for å få time til ordinær UL. Høres kanskje ut som legen din har vært litt usikker på hva som skulle gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok over 4 uker fra jeg var hos legen og til brevet kom i posten. Det var legen som spurte om jeg hadde fått innkallingen, jeg visste ikke at han hadde søkt en gang. Han ba meg ringe å sykehuset å etterlyse timen om den ikke kom snart. dagen etterpå lå den i postkassen. Jeg skal 10 januar og er 13 + 3 i dag. Tror ikke de tar inn folk til ul i romjulen her. Tilhører et lite lokalsykehus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt ulik praksis rundt når fastlegen søker om UL tror jeg. Jeg var på kontroll på tirsdag, til en annen fastlege enn min vanlige. (Er rundt 14 uker på vei)

 

Han leste journalen min, og lurte på om jeg hadde fått innkallelse til ordinær UL, for han kunne ikke se at det var søkt ennå.. Nei, sa jeg. Han syntes det var rart, for han pleide å søke på første legekonsultasjon. Anyways - han søkte om UL for meg på tirsdag - så regner med at brevet kommer i posten om ikke lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ringt og hørt med sykehuset. Er jo ikke masing, bare en dobbeltsjekk på at alt er i orden. Selv fikk jeg time 1,5 uke etter henvisning, og har visst om timen lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt privat selv. Hadde en del dårlige erfaringer sist så nå tar jeg jordmor og ul privat. Da har de satt av god tid etc. Skal på ordinær 07.01. Var på tidlig i uke 12 :-) legetime hadde jeg denne uka og han snakka om ul da men jeg ga bare beskjed om at jeg fiksa selv og det var helt greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av jordmora å ringe inntakskontoret på sykehuset. Fikk tlf nr. Skal ringe på mandag. Har nok skjedd en missforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått time enda. Men har ikke søkt enda heller. Det blir nok gjort når jeg er på første svangerskapskontroll 20. des, om ca to uker. Regner med at ul blir andre uka i januar egentlig.

 

Men jeg hadde nok ringt dersom jeg ikke hadde fått noen time i posten 3 uker etter søknad ja:) Så lenge kan jo ikke jeg vente uansett, når jeg kommer til å være 15 uker allerede på første kontroll. Så håper det går raskt unna å få en time:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rinte gyn.pol. idag og fikk vite at ultralyd var bestillt til 14.Jan!! Det er leeeenge til!! ÅÅÅhh.. vet ikke om jeg greier å vente såå lenge..;) Er i uke 20 da..halvveis liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...