moota m storebror&lillebror Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Storesøster har lyst på dunejakke og jeg lurer på om jeg skal kjøpe det til henne, men tenker litt på om det bør være litt kvalitet eller om det er greit å gå for en på h&m? De er jo så fine de med belte i livet. Jeg har en dune-parkas fra Bergans som ikke ser ut som dunejakke, men er vind og vanntett og jeg svetter i 8-9 minus når jeg drar barna til og fra bhg med den og vinterbukse på og bare nattassen under Har ingen erfaring med andre merker eller vanlig dunejakke siden jeg ikke liker det selv og det er lite vits å kjøpe en som er kald.. Så er det noen erfaringer her i forhold til eks. Bergans vs. h&m?
Gjest Malore Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Bergans er superbra for barn og voksne... H&m er dritt... Skal hun ikke ha dunjakke for å holde seg varm? Ville gått for bergans:)
Gjest Vicky Pollard Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 De har billige DUNjakker på Stormberg.no. Kjempegode :-)
stearin Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Jeg hadde jakke fra H&M til min datter i fjor. Den var veldig ubehagelig, passet ikke helt til min datters kroppsform. Men for vår del brukes jakka bare på korte turer og når det er veldig mildt. Eller om vi får skyss med bil. Men mine søsken hadde jakker fra H&M i fjor, de var 6, 8 og 9 år gamle. Aktive barn som lekte i snøen, akte osv. Og jakkene ble faktisk flekkete etter at de var blitt våte i snøen og tørket, om du skjønner hva jeg mener. I år har alle mine søsken bergans jakker, og de ser helt ny ut til tross for mye uteleking. Tror også de holder varmen bedre når man f.eks. blir litt svett av å løpe ute. Da blir man kanskje iskald med H&M jakker.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Jeg er veldig fornøyd med Bjørn Dæhlie - jakka. Hadde aldri kjøpt jakka til gulla på HM. Stoler ikke på at de jakkene er varme nok i minusgrader. Anonym poster: 1351fdd33f33d2e5f74c39592a030c4c
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2012 Bergans er superbra for barn og voksne... H&m er dritt... Skal hun ikke ha dunjakke for å holde seg varm? Ville gått for bergans:) Jepp det er derfor jeg spør. Er dun bare dun eller er det ulik kvalitet?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 Det er ulik kvalitet på dun. Anonym poster: 1351fdd33f33d2e5f74c39592a030c4c
Gjest Malore Skrevet 5. desember 2012 #8 Skrevet 5. desember 2012 Dun er ikke bare dun... Jeg har tilbrakt mange timer i veldig kulde på fjellet og andre steder! Brukt og prøvd mye forskjell klær og utstyr... Bergans og north face er det eneste som har holdt mål på overnattingsturer og andre turer i kulda!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 9 åringen min har Bergans, og bruker den faktisk på 3 sesongen nå. Kjøpte den litt god i str, uten at han druknet i den - og den ser fortsatt ny ut. Så veldig hardt bruk har det ikke vært, siden vi bor i Bergen og det strort sett er bruk for gore tex klær, men noen kuldeperioder har det vært. Nå f eks er jeg sjeleglad for at han har en jakke jeg vet holder han varm, for nå er det ca 10 minus. Minste har Skogstad sin boblejakke, men den har kunstig fyll. Vet ikke hvor varm den egentlig er, siden han bare bruker den til og fra bilen og bhg. Anonym poster: 212f1651436d06ad3c32dcea36f2fc3f
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. desember 2012 Men finnes det noen som tåler litt regn eller vann? Tenker om det er slaps ute og sånn. Går det rett gjennom da?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #11 Skrevet 5. desember 2012 Jenta på 7 år har Bergans sin dunjakke, og det kommer kommer jeg til å kjøpe henne hver gang hun har behov for ny. Hun har kokvarm, og de holder seg veldig lenge med tanke på hvor mye de blir brukt. Hun aker på steiner, ligger på bakken, "bader" i sørpa ol, og hun kan være svett når hun kommer inn. Har hatt HM en gang, ALDRI mer! Anonym poster: 792fbcab24601b55f6571d69d7fd02d9
Gjest Malore Skrevet 5. desember 2012 #12 Skrevet 5. desember 2012 Men finnes det noen som tåler litt regn eller vann? Tenker om det er slaps ute og sånn. Går det rett gjennom da? Det er kun ekspedisjonsparkasene som er vanntette dessverre:/ Men min jente er veldig guttete og griser seg til og blir ikke våt inn... Når de blir vanntette blir de tunge og litt klamme
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 5. desember 2012 Men finnes det noen som tåler litt regn eller vann? Tenker om det er slaps ute og sånn. Går det rett gjennom da? Det er kun ekspedisjonsparkasene som er vanntette dessverre:/ Men min jente er veldig guttete og griser seg til og blir ikke våt inn... Når de blir vanntette blir de tunge og litt klamme Ok da. Min er ikke tung og klam, men det er vel bedre utvalg til voksne kanskje. Takk for svar
Gjest Malore Skrevet 5. desember 2012 #14 Skrevet 5. desember 2012 Men finnes det noen som tåler litt regn eller vann? Tenker om det er slaps ute og sånn. Går det rett gjennom da? Det er kun ekspedisjonsparkasene som er vanntette dessverre:/ Men min jente er veldig guttete og griser seg til og blir ikke våt inn... Når de blir vanntette blir de tunge og litt klamme Ok da. Min er ikke tung og klam, men det er vel bedre utvalg til voksne kanskje. Takk for svar Ja mye bedre utvalg:/ Har ei vanntett jakke fra north face til barn i dun og den falt ikke i smak pga tyngde og at den ble klam...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #15 Skrevet 5. desember 2012 9 åringen har en dunjakke fra h&m, det er den jakka hun velger når det er kaldest ute. Jakka kjøpte vi på salg for å ha som resverve når det andre måtte vaskes eller hang til tørk. Hun har atopisk eksem, så hun kan ikke ha ull på seg. Så jeg hadde mine tvil til at denne jakka var varm nok, men det er den. Idag forsvant hun ut døra med en vanlig tynn bomullsgenser under jakka, og idag var det 19 minus grader her. Igår holdt det, og skulle det bli for kaldt har hun en tykkere genser liggende på skolen. Men i fjor så var dette tøyet ubrukt. Og ikke minst så ser jakka like fin ut i år som i fjor, og hun leker veldig mye ute i snøen. Men jakka er mørk i fargen og endel mønster på, så mulig det er noe sjolder på den men de synes ikke hvertfall. Og vintertøyet får ofe vask her i huset, så det hjelper vel på det også. Anonym poster: 05f13b1d4f3480d214c1993b72892f87
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 6. desember 2012 Er stormberg en god dunejakke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå