Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Barnehagen har sendt ut brev om at foreldre må kjøpe inn dette til sitt barn. Er tvilsom til å kjøpe inn slikt. Er dette noe bra å smøre på unger? Anonym poster: b9ae1efe48aecdf3a2abe2b6b7ec34f5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Det er vel bedre at de blir smurt enn at de får skader i huden? Har ikke brukt det til mine til nå, men i dag sendte jeg med eldstemann fordi han har fått utslett i ansiktet(mest trolig pga kulden) Anonym poster: c91744af56aa017e72079e84917c37e5
lille sprelle Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Alternativet kan være forfrosne kinn. Dersom du ikke liker kuldekrem, så får du smøre ungen ordentlig inn med en annen krem en halvtime før dere går ut og håpe at det holder hele dagen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Ja, det gjør de hos oss også. Men jeg er skeptisk til at de klarer å smøre de en halvtime før de går ut...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Jeg har lært at å smøre krem på hud kan føre til verre skader da de aller fleste kremene inneholder vann og denne fryser i huden. Kanskje kuldekrem oppfører seg anderledes? I mitt snart 30 år gamle liv har jeg aldri brukt eller prøvd kuldekrem, og ja jeg er vokst opp i nord- Norge. Takk for svar. Hi Anonym poster: b9ae1efe48aecdf3a2abe2b6b7ec34f5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Min minste har veldig sensitiv hud, og får tørr og sprukken hud , spesielt rundt munnen, med en gang det blir kuldegrader. Det blir ikke bedrre av at det da klør, og han sleiker seg rundt munnen. Smører han med Elizabeth Arden 8th hour cream om kvelden og morgenen + at han har denne stående i bhg også. De har ikke bedt om kuldekrem på generell basis. Anonym poster: d55b64f2faa6bc99d2b3b1f0d1070b7c
Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 Jeg har opplevd å få frostskader to ganger. En gang som barn, på kinnene, og i fjor på fingrene. Har kjøpt en kuldesalve uten vann som kan smøre på rett før hun går ut. Har en boks hjemme og en i barnehagen. Tar ikke sjangse på at hun skal forfryse seg slik jeg har gjort.
stearin Skrevet 5. desember 2012 #8 Skrevet 5. desember 2012 Ja, noen barn har kuldekrem i barnehagen. Min datter har ikke det enda. Det er ikke så kaldt her enda, men skal skaffe det snart. Husk å velge kuldekrem uten vann når du skal kjøpe det
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 Jeg pleier å smøre jenta inn på morgenen før hun drar i barnehagen, for kuldekrem skal vel smøres på huden minst 30 minutter barna går ut. Anonym poster: 13f7901ee92bd154798f369e12679e47
Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 Jeg pleier å smøre jenta inn på morgenen før hun drar i barnehagen, for kuldekrem skal vel smøres på huden minst 30 minutter barna går ut. Anonym poster: 13f7901ee92bd154798f369e12679e47 Kun dersom den inneholder vann. Er kuldekremen / salven uten vann så kan den smøres på rett før barnet skal ut
Gjest AnneS Skrevet 5. desember 2012 #11 Skrevet 5. desember 2012 I barnehagen jeg jobber har vi kuldekrem uten vann som vi smører ungene med. Barnehagen handler selv inn. Det gjelder også solkrem. Mye mer lettvint med en felles enn 25 ulike (mange uten navn )
AngryBird Skrevet 5. desember 2012 #12 Skrevet 5. desember 2012 Leste senest i går at hudleger fraråder bruk av kuldekrem. Av flere grunner. Bla at kremen er fet og stenger svette inni huden med fare for at den fryser i huden. Kremen kan også gi falsk trygghet som gjør at man er lenger ute i kulda enn det som er forsvarlig. Det er bedre å la vær å vaske ansiktet om morran og la huden beholde sitt naturlige fettlag.
DaTuMa Skrevet 5. desember 2012 #13 Skrevet 5. desember 2012 Kuldekrem er bare tull. Så lenge man ikke vasker ansiktet med såpe så klarer huden å beskytte seg selv
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #14 Skrevet 5. desember 2012 Min datter har veldig sensitiv hud, og blir blålilla i kinnene når hun er ute selv i ganske mildt vær.. Så hun har hatt kuldekrem stående i Bhg lenge allerede! I tillegg smøres hun med fet ansiktskrem minst en halvtime før vi går ut om morgenen.. (Og om kvelden..) Anonym poster: 9dc7b214e8b4631afb62446871c3050b
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. desember 2012 #15 Skrevet 5. desember 2012 Ja, det gjør de hos oss også. Men jeg er skeptisk til at de klarer å smøre de en halvtime før de går ut... En kuldekrem inneholder ikke vann og trenger derfor ikke å smøres en halvtime før man går ut, f.eks Ceridal, Dermica kuldekrem, SebaMed kuldekrem. Men en vannholdig krem (f.eks A-krem, som liker å kalle seg en kuldekrem, men som ikke er det) må smøres minst en halvtime før man går ut. Kuldekrem må heller ikke forveksles med coldkrem. En coldkrem er laget for at den skal kjennes avkjølende ut mot huden, og består av et vannlag og et fettlag. Vannlaget sprekker lett i en coldkrem, vannet fordamper og kremen kjennes avkjølende ut. Neida. Den kuldekremen jeg kjøper inneholder ikke vann (bare 1% eller noe) men jeg har sett mange andre som har høyere innhold i bhg.... Og derfor er jeg skeptisk
Mammarama=) Skrevet 5. desember 2012 #17 Skrevet 5. desember 2012 Mi har sensitiv hud og har derfor stående kuldekrem i barnehagen.. De smører alltid før hun skal ut når tempen nærmer seg 5grader og mindre.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #18 Skrevet 5. desember 2012 Nei, for ungene reagerer på dette. De blir smørt med vanlig feit krem hver morgen, og de blir smørt når de kommer inn etter å ha vært ute første gang i barnehagen. Dette fungerer veldig bra. Begge har atopisk eksem, ikke i ansiktet men ellers på kroppen. Anonym poster: f1f5e1fcc759c827bf223b6bbb11939b
LilleBamBam+EnTil Skrevet 5. desember 2012 #19 Skrevet 5. desember 2012 Ja, men hvert barn må ha sin egen. Min datter har en som hun ikke reagerer på og de smører nese, kinn og hake før de går ut.
Husbygger Skrevet 5. desember 2012 #20 Skrevet 5. desember 2012 Vi har ALDRI brukt kuldekrem på våre unger å de er vokst opp på Svalbard. Vi smurte dem inn med en god fuktighetskrem om kvelden før de la seg heller. De har aldri fått frostskader hverken i ansiktet eller noen andre plasser. Kuldekremen gjør sånn at huden ikke får puste skikkelig å det blir verre for huden. Når det var skikkelig kaldt og vind så brukte de luer med pels rundt, da fikk de ikke kulden rett i ansiktet, vi brukte også endel ull buffer (Devold, Pierre Robert) å trakk de opp til nasen på de.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. desember 2012 #21 Skrevet 5. desember 2012 Ja, det gjør de hos oss også. Men jeg er skeptisk til at de klarer å smøre de en halvtime før de går ut... En kuldekrem inneholder ikke vann og trenger derfor ikke å smøres en halvtime før man går ut, f.eks Ceridal, Dermica kuldekrem, SebaMed kuldekrem. Men en vannholdig krem (f.eks A-krem, som liker å kalle seg en kuldekrem, men som ikke er det) må smøres minst en halvtime før man går ut. Kuldekrem må heller ikke forveksles med coldkrem. En coldkrem er laget for at den skal kjennes avkjølende ut mot huden, og består av et vannlag og et fettlag. Vannlaget sprekker lett i en coldkrem, vannet fordamper og kremen kjennes avkjølende ut. Neida. Den kuldekremen jeg kjøper inneholder ikke vann (bare 1% eller noe) men jeg har sett mange andre som har høyere innhold i bhg.... Og derfor er jeg skeptisk Hvis den inneholder 1 % vann, er det ikke kuldekrem, og da må den smøres minst 30 minutter før man går ut. Åkey!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå