Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 På 4 årskontrollen fikk vi beskjed om at han hadde litt ørevoks, skulle vente og se det an. Nå synes jeg det har blitt verre, og de i barnehagen har reagert på hørselen hans. Men kan jeg ordne dette selv ved å spørre på apoteket, eller bør jeg kontakte helsestasjonen eller fastlege? Anonym poster: 4018c95ce529265d53e3e4cedfc535a7
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Anbefaler ørelys på det sterkeste. Mer effektivt enn skylling også. Fåes kjøpt på apotek. Forklar barnet hva som skal skje, og få han/henne til å legge seg med hodet i fanget ditt mens dere ser på noe på tv f eks. Det er et lys som er hult inni, som holdes inntil øregangen. Så tenner man på det på toppen, og lar det brenne nedover. Flammen lager da et mildt "sug" som drar ut ørevoks og dritt. Facsinert over hvor mye som kom ut. Har selv brukt det på mine unger, og vi har ikke hatt ørebetennelse etter det (hadde det en del ganger før) og hørselen særlig til minste ble bedre. Men det er en forutsetning av barnet ligger i ro, og slapper av. Kan ikke gjøres med tvang for å si det sånn. Anonym poster: 56a408628ee504bfd6b3196037dcdb1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå