Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Har en liten tass på over 1,5 år som blir iskald på hendene når han sover ute i bhg. De har prøvd alt de har av triks (hendene inni ermet på dressen, ullsokk inni votten osv), men ingenting hjelper; han er fremdeles like rød og kald på fingrene Har spurt om mamma kan strikke et par votter som går litt lengre oppover armen, og om hun kan tove dem. Men andre tips her blir jeg veldig takknemlig for Anonym poster: bb1ea2bcad9be9e577a865f6f2a889b4
Underveis --> Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Hva har han på seg ellers? Hvis han ikke er godt nok kledd, så hjelper det ikke med tykke votter. Tykk god lue, og hals. Ull er, selvfølgelig, gull ;-)
Gjest Miryks Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Fatter ikke hvorfor dette ble anonymt?! D:
Gjest Miryks Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Hva har han på seg ellers? Hvis han ikke er godt nok kledd, så hjelper det ikke med tykke votter. Tykk god lue, og hals. Ull er, selvfølgelig, gull ;-) Ja, så klart er han godt kledd
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Hvis han har ullvott med hendene nedi voksiposen? Anonym poster: f0b8a172004da976da98a9bec7247c33
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Her har vi kjøpt ullvotter fra Voksi og det er det eneste som hjelper. Eine jenta på 8 mnd er iiiskald bestandig, så vi har begynt å kle på henne ullundertøy og en skikkelig tykk ulldress+ ullvotter og ulltøfler fra voksi og to luer. Ei tynn ulllue og ei litt tykkere reimalue. Pakker henne også godt ned i posen (voksi classic) med et eksta ullpledd over hender og skuldre. Er det en gammel pose, evt en pose som kanskje ikke passer like godt til ditt barn? Kanskje han rett og slett er kald i posen. http://voksi.no/Produkter/Voksi-Gullull-barneklær/Yttertøy/Tøfler/Tøfler-Nappaskinn-brun-19-str http://voksi.no/Produkter/Voksi-Gullull-barneklær/Yttertøy/Votter/Votter-Nappaskin-brun-50-cm Vil anbefale disse, det er det eneste som hjelper her. Svindyrt, men verdt hver eneste krone! Anonym poster: 5db4015fcc163c4167c396b234b4e100
Gjest Malore Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 Har han ull fra innerst til ytterst? Og ull på bena uten sko og ull lue? Jeg ville hatt ullvotter som er hjemmestrikka ( ikke tova) og laget overtrekksvotter av et gammelt saueskinn til å dra over.. Funker som rakker'n på barn og voksne og det bruker jeg når jeg sover på fjellet ute i 20-30 minus...
Underveis --> Skrevet 5. desember 2012 #8 Skrevet 5. desember 2012 (endret) Hva har han på seg ellers? Hvis han ikke er godt nok kledd, så hjelper det ikke med tykke votter. Tykk god lue, og hals. Ull er, selvfølgelig, gull ;-) Ja, så klart er han godt kledd Det jeg har kledd min på 9 mnd nå før det ble sprengkaldt her (-17!), var tykk fleece- eller ullue, ullundertøy, ulldress, og kanskje til og med en tynntynn bobledress jeg har. Ullfrottevotter, ullsokker, kanskje tynt ullteppe over beina. Dunpose på lammeskinn oppi vogna. Da har det vært ca 5 minus og vindstille. Er helt passe varm, og varm på hendene. Han an være litt kald dersom hånda har vært på utsiden av posen. Da ville jeg vurdert vindtett vott utenpå. Endret 5. desember 2012 av Underveis -->
Gjest Miryks Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 Ullbody, ullstrømebukse, tynn ullbukse og en litt tykkere ullbukse utenpå der. Samme prosedyre på overkoppen. Ull"maske" (ikke direkte maske, men hull til hele ansiktet ) på hodet og tykk lue ytterst. To par ullsokker i tillegg til ullstrømpebuksa. Skal sjekke ut de linkene som lå her! De har prøvd å pakke ham nedi voksiposen, men enten blir han så rasende for at han ikke får hendene opp, eller så sover han ikke. Ligger bare der og babler halvannen time :/
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 Ha på han en vindtett jakke ytterst om han har armene mye utenfor? Evt hestra votter. ull og gjeiteskinn, varmt og vindtett Anonym poster: 21f42ec775a78d4874b07c6ac3dda77f
Gjest Miryks Skrevet 5. desember 2012 #11 Skrevet 5. desember 2012 Jadda så vanskelig var det. Pakka inn hendene i ullvotter og vind- og vanntette votter ytterst og dro dressermet over. Varm og god etter og ha sovet 1,5 time ute i -8! Av og til så lurer jeg litt på den barnehagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå