Gå til innhold

Så lite kulde tåler barna (?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har treåringen vært ute en times tid i barnehagen selv om det har vært svært kaldt de siste dagene, og det er jeg glad for. Men jeg er også glad for at det ikke er lenger. Han har forfrøset kinnet før (ikke i bhg), og han har blitt veldig tørr og sår på disse dagene. Man skal også være forsiktig med så unge lunger. Utrolig kjedelig med kuldeastma! Her er innstendig på 9 mnd kun ute når vi henter og leverer i bhg, og handler. Altså bare inn og ut av bil, godt påkledt. Selv han har blitt svært tørr i huden på kinnene.

Jeg tror det har mye med påkledning å gjøre, mye barnet og dessverre tilfeldige værforhold (vind, luftfuktighet osv). Jeg har ingen problemer med å la treåringen være ute i minus fem, men babyen har ingen glede av å være ute i minusgradene

Skrevet

Man må ikke glemme at kulden i nord er ulik kulden lengre sør. Luftfuktighet og vind er noe man også må ta med i betraktning. Så kulde er ikke bare kulde og man kan ikke bare se på gradestokken for å kunne beregne om barna kan være ute eller ikke.

I nord kan barna være ute i flere kuldegrader pga. lav luftfuktighet enn det er lengre sør. Det er noe å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...