Gå til innhold

Barn&engler, spm om baby med allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å huske at begge dine har hatt en form for melkeallergi? Hvordan oppdaget du det/påviste det, og hvordan fikk dere hjelp? Og hva slags?

Mistenker at min har en form for allergi/intoleranse for stivelse/korn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. men hvorfor mistenker du stivelse og korn og ikke melk? Min reagerer også på noe, men vet ikke hva. vi har time hos barnelege spesialist i allergi i slutten av januar. hvor gammel er din?

Anonym poster: 6a7eef1a0d7c6b20d4332ba03f9f5e6c

Skrevet

Så fint at du kommenterte!

Han er bare seks måneder. Han har slitt med søvn lenge og jeg har hatt ulike teorier. Jeg har tenkt glutenfritt, og derfor gitt holles ris/hirse/mais, men han har fortsatt våknet hver time natta gjennom. Da vi kuttet ut grøten og ga bare grønnsaker/frukt har han fortsatt våknet hver time på natta, men sovet bedre om dagen (1,5 t), og hatt enkelte netter hvor ham har sovet i et par timer i strekk mellom 19.00 og 23.00. Jeg har hele tiden fått høre at han lukter melk/har uvane med nattamming/"bortskjemt", men nå når jeg har prøvd å kjenne etter på magefølelsen hva det er, så mener jeg bestemt at han har vondt noe sted. Når han har sine værste netter med oppvåkning hvert tiende/halve time og gråter en del, promper han også mye og det liksom syder og koker i magen.

I går ga jeg han et kvart glass middag fra nestle, med ris/svin/gulrot og stivelse (av noe slag) og denne natta har vært jævlig. Han våkner skriker og så kommer det en kjempepromp. Når jeg tenke etter, så husker jeg han ble veldig rød i kinnene en periode i går og det var etter jeg ga han glasset (han var inne i hele går). Derfor mistenker jeg stivelse..

Men helsestasjonen mener han er bortskjemt, og jeg er redd legen vil si det samme, derfor lurer jeg..

Skrevet

Høres ikke bra ut, hold på ditt og snakk med lege til du har svaret som hjelper. Mor kjenner barnet best!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hei :)

Jenta vår viste tydelig smerter etter inntak av mm og mme, var konstant urolig (gråt 10-14 timer i strekk hver dag) Gikk nesten ikke opp i vekt, avføringen luktet langt fra normalt og hun hadde røde utslett i ansiktet. Det tok lang tid før legen eller helsesøster hørte på oss.

Vi prøvde alt av mme, jeg holdt meg unna det meste av mat/drikke den tiden jeg prøvde å amme, men det ble bare værre. Det var først når min mor prøvde kumelk at legen tok oss alvorlig, for jenta reagerte ikke med smerter og gråt når hun fikk det.. Vi er enda ikke 100% sikre på hva hun reagerte på, men hun reagerte kraftig på morsmelk og mme, så hun har fått nokså streng diet vi følger, med fast føde siden hun var 3 mnd, og kumelk til måltidene/ på natt. Legen tok ikke noe som helst prøver eller noe før hun var 5 mnd.. Men helsesøster trodde hvertfall på oss når jenta var 3 mnd, og tilkalte en ernærings spesialist, med hovedemne innen små barn. Med god hjelp og oppfølging av henne, så gikk det 3 uker, og vi fikk en helt ny unge å forholde oss til :)

Stå på ditt, og om legen ikke vil høre, reis heller til sykehuset, og nekt å reise før de tar tester eller gir deg time, de kan ikke bare avblåse deg slik. Møt opp hos legen OFTE, vi var hos legen 1-2 ganger pr uke på slutten, så vi fikk presset gjennom tester, bare fordilegen gikk lei av oss ;) Ikke la deg stoppe av en lege som nekter å høre.

Skrevet

Hei :)

Jenta vår viste tydelig smerter etter inntak av mm og mme, var konstant urolig (gråt 10-14 timer i strekk hver dag) Gikk nesten ikke opp i vekt, avføringen luktet langt fra normalt og hun hadde røde utslett i ansiktet. Det tok lang tid før legen eller helsesøster hørte på oss.

Vi prøvde alt av mme, jeg holdt meg unna det meste av mat/drikke den tiden jeg prøvde å amme, men det ble bare værre. Det var først når min mor prøvde kumelk at legen tok oss alvorlig, for jenta reagerte ikke med smerter og gråt når hun fikk det.. Vi er enda ikke 100% sikre på hva hun reagerte på, men hun reagerte kraftig på morsmelk og mme, så hun har fått nokså streng diet vi følger, med fast føde siden hun var 3 mnd, og kumelk til måltidene/ på natt. Legen tok ikke noe som helst prøver eller noe før hun var 5 mnd.. Men helsesøster trodde hvertfall på oss når jenta var 3 mnd, og tilkalte en ernærings spesialist, med hovedemne innen små barn. Med god hjelp og oppfølging av henne, så gikk det 3 uker, og vi fikk en helt ny unge å forholde oss til :)

Stå på ditt, og om legen ikke vil høre, reis heller til sykehuset, og nekt å reise før de tar tester eller gir deg time, de kan ikke bare avblåse deg slik. Møt opp hos legen OFTE, vi var hos legen 1-2 ganger pr uke på slutten, så vi fikk presset gjennom tester, bare fordilegen gikk lei av oss ;) Ikke la deg stoppe av en lege som nekter å høre.

Takk! Han går jo fint oppi vekt og er i godt humør på dagen, så da er det vanskelig å overbevise om at noe er galt..

Håper foresten du har bedre dager nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...