Gå til innhold

Bodyshop tester på dyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, ikke direkte, men på sett og vis. Jeg har bestemt meg for å boikotte Bodyshop etter å ha funnet ut at selskapet eies av Loreal, som jo kjent tester på dyr.

Selv om ikke BS tester på dyr, er man jo med på å finansiere dyretesting ved å handle der. Oppfordrer alle til boikott!

Anonym poster: 234eccc8a021eaaf8bfd3d1ef1a15d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

So? Hvem bryr seg?

Anonym poster: 603cc7317c4550f131fc90e53f3c8c83

Skrevet

Mange produkter er testet på dyr. Ikke bare dyr, hva med de som har rykte på seg for barnearbeid? Dyr som blir behandlet dårlig f.eks mcdonalds, men dette var bare en av plassene jeg vet om, minkfarm? Lavlønnet og lange arbeidsdager.

Skrevet

Det kan ikke stemme. Body shopp sitt image er jo bygget på at de er i mot dyretesting?!

Skrevet

Takk for informasjonen. Nok en god grunn til å kun handle økologisk og fair trade. På internett blir det vel, men same shit. Bedre enn å støtte en uetisk sak.

Anonym poster: 1794abf8f85c25b0545737fad36df100

Skrevet

Skandale! De merker alle produkter med ikke testet på dyr.

Anonym poster: 8fa7c267fd1e3045bbd363e2392e6f31

Skrevet

Joda, og det stemmer jo forsåvidt, for akkurat produktene testes ikke på dyr, men ettersom Bodyshop eies av Loreal, går jo pengene fra Bodyshop inn i Lorealkonsernet- som tester på dyr.

Så indirekte støtter man jo da dyretesting.. :/

Hi

Skrevet

Det kan ikke stemme. Body shopp sitt image er jo bygget på at de er i mot dyretesting?!

Det stemmer nok dessverre at de er kjøpt opp av loreal, mange som har reagert kraftig, mens body shop på sin side sier at det spiller ingen trille hvem om eier dem, de har de samme verdiene .. Jeg har sendt brev for å høre, men ikke fått svar ennå .... Så legger body shop på hylla.

Skrevet

Hva med medisiner som blir testet på dyr? Må jo boikotte de også eller? Vet jo nesten ikke hvem man skal boikotte i dag når det kommer til testing.

Skrevet

Nei, det har du jo forsåvidt rett i, men i tilfellet med body shop her synes jeg det er særdeles grovt, tatt i betraktning at de har bygget opp selskapet med grunnlag i at de ikke tester på dyr. Det blir jo veldig villedende, og derfor synes jeg bodyshop burde boikottes

Skrevet

Du får sende en mail til body shop med link til denne tråden.. Så får du nok respons ;)

Skrevet

Håper jeg kan stole på isadora, de står på ikke lista. Pleier å kjøpe de vist jeg skal gå etter billig og lett tilgjengelig å få tak i.

Skrevet

Yves Rocher også. De tester på dyr via en kinesisk bedrift.

Anonym poster: 8fa7c267fd1e3045bbd363e2392e6f31

Skrevet

Går dere etter PETA's oppdaterte lister? Er den 100% pålitelig?

Skrevet

Nei, det har du jo forsåvidt rett i, men i tilfellet med body shop her synes jeg det er særdeles grovt, tatt i betraktning at de har bygget opp selskapet med grunnlag i at de ikke tester på dyr. Det blir jo veldig villedende, og derfor synes jeg bodyshop burde boikottes

Det er kjempe grovt !!! De har alltid stått frem med at de skal være så etiske, og at de store pengemaskinene som da feks. Loreal har vært den store fienden om står for alt de er imot ..... Trist er det.

Skrevet

Går dere etter PETA's oppdaterte lister? Er den 100% pålitelig?

Man har også listen til dyrevenalliansen. Begge oppdaterer listen sin ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...