Audix78 Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Dere som fødte alene, var det greit? Jeg ønsker egentlig ikke å ha med meg noen, men jordmor var veldig "på" at jeg burde ha med meg noen. (Jeg får donorbarn så ingen far som kan være med). Følte det egentlig litt påtrengende at hun var sååååå bestemt på at jeg burde ha med meg noen. Hun sa jo at den personen ikke trengte å være der under selve fødselen. Men jeg har virkelig ikke lyst til å ha med meg noen i det hele tatt.
mamma i november!(2005) Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Det lurer jeg å på..... Har ikke kompisen min mulighet til å bli med føler ikke jeg heller for og ha med noen, men det å ligge aleine frem til ungen skal ut må jeg ærlig innrømme å si jeg har litt angst for var aleine di tolv første timene på jentungen (24timers fødsel) å det endte med at mamma satt en annen del i landet å ringte føden fordi jeg nektet å dra i snora
jomfru1964 Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Jeg fikk tilbud om å få med en ekstra jordmor som skulle bli med under hele forløpet!! Kjempefint tilbud,men jeg tar med søsteren min som også er min venninne. Vil heller ha med noen som står meg nær,og ønsker å dele gleden sammen med meg. En fødsel er en unik opplevelse. Og det kan være fint å dele denne opplevelsen med noen. En vet heller ikke helt hvordan en blir.Noen synes det er godt å ha noen der som støtter og motiverer en gjennom timene det tar.Kommer med kald klut,gir drikke osv. Imens andre vil være ifred. Tror jeg ville følt meg litt ensom idet jeg fikk barnet på brystet,og ingen andre var der og delte gleden med meg.
Lollo83 <3 Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Jeg fødte alene sist gang, men vil helst ha mannen med neste gang. Han var på vei i bilen mens jeg fødte sist (var innlagt noen dager før fødselen plutselig startet midt på natten). Hadde med meg jordmor fra obs-posten siden jeg ikke hadde noen andre der. Veldig glad for at hun var der. Vil ikke anbefale å være helt alene. Det gikk greit der og da, men etterpå har det kommet mange tårer fordi jeg var alene. Lykke til med valget ditt!
<3 2G <3 Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Min venninne som og har donorbarn, hadd doula med seg. En flott dame som oser ro når hun kommer inn i rommet. Det er vel mulig JM vil du skal ha med noen for å ha noen å dele det med, og for å huske for deg. Er en del jeg ikke husker fra sist som gubben husker. Er ikke altid en klarer å si det en vil om en er alene, men en vet jo ikke hvordan det blir, så sikkert et vanskelig valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå