Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Vi har aldri vært mer enn 2 uker, og selv da er vi litt lei på slutten. Men det har vært i leiligheter på typske sydenhotell. Nå disponerer vi et hus, og kan bli der i to eller tre uker om vi vil. Det er jo litt fristende med sol og varme i tre hele uker, men lurer på om vi kommer til å kjede oss. Det er basseng i tilknytning til huset, og det er ca 6-7 minutters kjøring fra stranda. Det ligger i Torrevijeva (hvordan skrives nå det egentlig) og vi kommer til å leie bil. Noen med erfaring ? I to av ukene er vi uansett sammen med et vennepar med barn. Den siste uken blir vi evt alene. Anonym poster: 78928d85faa8e57efe844c3e36f9f7bd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 VI har hus i Torrevieja , vannskelig ord :-p vet ikke om jeg heller skrev riktig nå! Men vi var 1 mnd kjedet oss litt på slutte men det var så verdt det , :-) Anonym poster: 27f7ebc2eacedf049cefa69eb154fad8
DotM Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Er mange muligheter til å dra på mindre utflukter derfra om man har bil, så er muligheter å gjøre andre ting enn å bare dra på stranda
Gjest SprøstektLøk Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Vi har aldri vært mer enn 2 uker, og selv da er vi litt lei på slutten. Men det har vært i leiligheter på typske sydenhotell. Nå disponerer vi et hus, og kan bli der i to eller tre uker om vi vil. Det er jo litt fristende med sol og varme i tre hele uker, men lurer på om vi kommer til å kjede oss. Det er basseng i tilknytning til huset, og det er ca 6-7 minutters kjøring fra stranda. Det ligger i Torrevijeva (hvordan skrives nå det egentlig) og vi kommer til å leie bil. Noen med erfaring ? I to av ukene er vi uansett sammen med et vennepar med barn. Den siste uken blir vi evt alene. Anonym poster: 78928d85faa8e57efe844c3e36f9f7bd Jeg tror det blir litt i lengste laget, men vi et jo ikke like husk å dra i dyreparken i elche, og det nye shopping senteret
DotM Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Om barna ikke er for små kan dere f.eks ta båt ut til Tabarca, er en veldig fin øy med masse flott fiskeliv. Kjøp dykkemaske og snorkel så kan dere svømme med fisker i alle farger, det har vi gjort noen ganger, er kjempe gøy for store og litt mindre
<3 Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Vi var der i 3 uker i sommer, i torrevieja i 2 uker og nerja i 1 uke. Leide hus og bil, 2 voksne og 2 barn. Rakk ikke å kjede oss nei, hadde gjort det samme igjen
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Vi var 5 uker på Mallorca en gang og det var ikke kjedelig i alle fall. Kunne gjerne vært lengre:) Har også vært 3 uker på Gran Canaria. Ikke kjedelig det heller . Elsker å være ute på tur. Anonym poster: 0123b18b8d1769b851e8abd2f0e5076a
reven37 Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Jeg bor 10 min utenfor Torrevieja og her er massevis å gjøre på. Når på året er det dere skal dra? I sommer? - Dyreparken i Elche heter Rio Safari. Den er helt grei (hvis man legger moralen igjen hjemme). Man kommer nært innpå dyrene men de har ikke all verdens vilkår. Nå er det også et bassengområde der hvor man kan bade og kjøle seg ned. - Terra Mitica anbefales på det sterkeste. Det er ca en times kjøretur nordover og det er en kjempestor temapark. Det er litt dyre inngangsbilletter men man får rabattbilletter overalt. Mc Donalds i happy mealene pleier å ha om sommeren. Kjempestor park hvor man trenger hele dagen på å komme igjennom. I Benidorm har du også Mundomar (der har vi ikke vært ennå). Aquapolis i Torrevieja er et badeland med vannsklier for alle aldre. - Pola parken i Santa Pola anbefales på det sterkeste. Spesielt hvis du har litt yngre barn. Dette er ett tivoli kun åpent om kvelden. Mener de åpner 19.30 om sommeren. Man betaler seg inn og da er alle turene gratis. Veldig rimeligt. Hvis du har ett barn mellom 4-7 år kan dere kjøpe familiebillett. Da koster det f.eks 38 euro for 4 personer. 45 euro for 5 personer. Da kan man kjøre karuseller i timesvis. Tivoliet er på ett lite og oversiktlig område hvor man kan slippe de litt eldre barna for seg selv. Dette går ikke i Terra Mitica. - Massevis av flotte strender både nord og sør for Torrevieja. Min favoritt er Moncayo stranden. Der har de noen flotte cabanaer man leier for 30 euro pr dag. = himmelseng på stranden med liggeplass til flere :-) - Dagstur til fjellandsbyen Guadelest anbefales. - Shopping på nye La Zenia Boulevard (mitt favoritt sted). Nyåpnet fantastisk shoppingsenter med noe i alle prisklasser. PS: Sjekk ut Primark. Masse flott til utrolige billige priser. De har også dyrere butikker som selger merkeklær som Lacoste, Tommy Hilfiger osv og masse på salg i disse butikkene også. Ja jeg har massevis av flere gode tips :-) Vi har bodd her i 1.5 år nå og har ennå ikke kjedet meg :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 Vi var i 3 uker i Alanya i fjor sommer, og vi begynte ikke å gå lei før den nest siste dagen. Vi hadde det storveis, og jeg kan godt tenke meg å dra 3 uker neste gang også Tror mye har med hva man innstiller seg på. En gang jeg var i 1 uke var jeg drittlei siste dag, mens når vi er 2 uker blir jeg og lei på slutten av 2. uke. Da vi var 3 uker ble jeg ikke lei før på slutten da heller, og kunne IKKE tenkt meg å reise hjem etter bare 1 eller 2 uker Det skader ikke å prøve, så vet dere evt til en senere anledning hva som passer for dere Men 3 uker anbefales! Anonym poster: 6f137af4d93924235ee27c766d4d657b
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 Tusen takk for masse inspill. Reven34, jeg kopierer innlegget ditt, og lagrer. Det er i juli vi skal dit, og ungene er mellom 5 og 9 år. HI Anonym poster: 78928d85faa8e57efe844c3e36f9f7bd
reven37 Skrevet 5. desember 2012 #11 Skrevet 5. desember 2012 Bare hyggelig. Bare spør hvis det er mer du lurer på. Ps. Billigste leiebil i den perioden pleier å være Centauro (eller hos spaniaguiden.no).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå