Gå til innhold

Hjelp meg gjerne!! pc utgift i julestria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter :) Jeg trenger hjelp,må ha meg ny pc. Da min gamle ikke ville leve mer. Aner virkelig ikke hva jeg bør kjøpe. Trengs kun til ordinær bruk,nett,nett-tv og slikt. Trenger ikke noe dyre greier,har jeg ikke råd til heller. Hvor få en bra pc til mitt bruk til rimelig pris? Akkurat nå skulle jeg ønske jeg kjente noen som hadde sånt liggende så jeg kunne kjøpt brukt :) men prøvd det før å kjøpt noe herk :P

Anonym poster: 924a4bf04666407aea36f53122859473

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du sjekka finn.no?

Anonym poster: 4638767e213d1aa71e6a4b4a7f474ec0

Skrevet

Så og si alle de billigste pc'ene vil fungere til slik bruk, du finner nesten ikke dårlige pc lenger. Anbefaler at du ikke kjøper brukt. Hva er rimlig pris for deg? Ofte kan du få en dritbra stasjonær pc til halve prisen av samme i bærbar... så det kommer litt ann på hva du vil ha..

Skrevet

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/compaq-presariocq58-265so/177293.3003/

Jeg synes du får mye for pengene her! Denne er ca like stor innvending som mi som jeg kjøpte for to år siden, men prisen var 7000.

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=193425&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick

Denne er litt større i skjermen ergo et bedre valg i mine øyne ;) Særlig hvis du skal se nett-tv :)

Anonym poster: c61e0700af1ebb37719afe1e3542a33e

Skrevet

Takk for svar og linker :) sånn prismessig passet det meg. Under 4000 er flott. Og setter pris på alle tips. Hva med windows 8,hørt.det er dårlig,er det riktig at jeg bør kjøpe med 7. ? :)

Skrevet

Takk for svar og linker :) sånn prismessig passet det meg. Under 4000 er flott. Og setter pris på alle tips. Hva med windows 8,hørt.det er dårlig,er det riktig at jeg bør kjøpe med 7. ? :)

Tja.. si det.. det er kanskje greiere å være med på utviklingen som skjer - hvis man har råd til det? Men man kan alltids vente å se hva som skjer. Vista er et godt eksempel på at ikke alt går etter planen.

Det som er viktig syns jeg er at man har minst 4 GB RAM, passe stor harddisk (500 GB) og passe stor prosessor. Min er på 2.3 GHz, er usikker på om det er særlig raskt i dag, men er veldig fornøyd. Mi maskin blir brukt til mye forskjellig. Jeg har full harddisk i tillegg.

Som en anonym nevner her, det finnes egentlig ikke dårlige maskiner. Hvis du kjøpte "skikkelig"(dyr) maskin for 3-4 år siden, kan man få samme farten i maskinene i dag til billigpris. De raskeste er alltid dyre.

Du kan sjekke prosessor/RAM ol. ved å gå:

Start

Kontrollpanel

System og sikkerhet

Vis mengde RAM og prosessorhastighet

:)

Anonym poster: c61e0700af1ebb37719afe1e3542a33e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...