Gå til innhold

Denne leggingen gjør meg gal snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna på 5 og 6 skal sove, det spises kvelds, tenner pusses, nattakos utdeles og de skal sove. Klokka er da nærmere 20. Så går alt galt. De drar hverandre opp, blir villere og villere, sloss, krangler, diskuterer, må på do, må drikke, plager hverandre, og mamma holder på å få et ublidt møte med veggen. Det nytter ikke å snakke til dem for tida, jeg skjønner ikke hva som har skjedd med de veloppdragne barna mine? - dersom de ikke begynner å sovne om kveldene snart vil denne veloppdragne mammaen bli et hoppende sint troll som roper LIGG! SOV! NÅ!

Hjelpes. Min mentale helse står på spill. Noen gode råd? utenom å legge dem på hvert sitt rom, det er dessverre ikke et alternativ akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg utenfor soverommet med et strikketøy /bok ol. Slokk lyset på soverommet og si at nå skal det være stille. Om de bråker førstegang, gi dem en advarsel om at bråker de med, blir det ingen kalendergave i morgen. Om de så bråker igjen, reis deg opp og ta bort de to kalendergavene og legg de på hylla og si at de gavene blir ikke åpnet.

Neste kveld gjør du det samme, Så skal du se at de slutter å bråke. ;-) (så kan du jo gi gavene de ikke fikk på selveste julaften allikevel - og si at det er belønningen for at de har blitt så flinke til å legge seg ;-)

Anonym poster: b949f982f669d35d9d0909dc73f43058

Skrevet

Det var ikke dumt. Imorgen skal de være klare for senga enda litt tidligere, så får jeg dra med meg en saccosekk dit. Å holde på til halv 10 er seigpining! :P:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...