Gå til innhold

Klart at man jobber best under press!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom plutselig på at jeg skal ha veiliedning på fredag og ikke hadde, GULP, begynt på oppgaven.

Trallallalla, etter en natt med kaffe og sigaretter (bad habit, og kun når jeg skriver) så er hele oppgaven, på 15 sider, ferdig. Hurra :)

Om veiledningen går bra så har jeg ferie om EN UKE! Glade jul kom til meg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest cunning stunts
Skrevet

Godt jobba, det er produktivt press!

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Så flink du er! Haha er det ikke typisk uansett hvor lang tid man (jeg) har på noe bør det likevel gjort et par dager før..

Røyk er lov under ekstrempress! Blitt noen her også ila. Denne harde eksamens perioden..

Du er flink og fortjener lang ferie med kielfergen!!

Gjest jule-Juliea
Skrevet

.. Eh mente lang ferie med JUBELGURI!

Skrevet

Kielfergen, faktisk!! Hahaha :D Kielfergen og jeg er som hånd i.... blåbærsuppe.

Takk for en god latter for overtrøtte meg :)

Gikk bra med dine eksamen, Julie?

Skrevet

En gang da jeg var student, skulle jeg skrive en oppgave om et eget problem. Siden den læringsteoretiske vinklingen på problemet var å dele problemet og analysen med de andre, ble vi oppfordret til å ikke ta det tyngste og mest personlige. Jeg skrev om egen tendens til å utsette alt til siste liten. Utgangspunktet for meg selv var å finne en måte å endre tendensen på.

Konklusjonen er at det å bli ferdig, hver gang og med godt resultat, er så forsterkende at man fortsetter med det. Å avløse det emosjonelle stresset og ubehaget med gleden over å ha fullført, gir så stor glede at det eneste man lærer er at det går helt fint å utsette ;)

Skrevet

En gang da jeg var student, skulle jeg skrive en oppgave om et eget problem. Siden den læringsteoretiske vinklingen på problemet var å dele problemet og analysen med de andre, ble vi oppfordret til å ikke ta det tyngste og mest personlige. Jeg skrev om egen tendens til å utsette alt til siste liten. Utgangspunktet for meg selv var å finne en måte å endre tendensen på.

Konklusjonen er at det å bli ferdig, hver gang og med godt resultat, er så forsterkende at man fortsetter med det. Å avløse det emosjonelle stresset og ubehaget med gleden over å ha fullført, gir så stor glede at det eneste man lærer er at det går helt fint å utsette ;)

Godt sagt! :)

ps. deler du ut kopier av den oppgaven? ;)

Skrevet

Neppe, det er jo hundre år siden omtrent og tviler på at annet enn konklusjonen er verdt å lese. Var noen stimulus og responskjeder og forsterkning husker jeg. Sikkert også negativ forsterkning siden man stadig slipper unna aversive forhold når det tross alt går bra.

Skrevet

Flott levert. Snart, i alle fall.

Kielfergen, julebord?

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Mine eksamener har forløpig gått bra de altså Jule Fryd! Heldigvis for det.

Nå har jeg neste i morgen i sosialkunnskap og har forbredelsesdag as we speak. Jeg sitter på Wayne´s og drikker meg opp på kaffe. Så etter i morgen er det bare EN igjen før lang og deilig ferie og julen kan komme.

Får om kriminalitet så må finne noen sentrale teoretikere og dra inn. Tror denne også går bra jeg er jo glad i mennesker og læren om mennesker i samfunn og miljø.

Du er flink!

Skrevet

Ingen tvil om at arbeid under tidspress gir gode resultater, jeg lever etter den regelen selv jeg :D

Gode dere er, dere fortjener både ferie, røyk og kaffe så flinke som dere er :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...