Gå til innhold

Har du noen irriterende episoder fra jobb? Rare folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom med små eller store ting er du snill. Trenger å høre om andre som har folk på jobb som er irriterendeeeee.

Jeg jobber som regnskapsmedarbeider og må dessverre jobbe med ei eldre dame som holder på å drive meg fra vettet til tider med kjempesmå ting som til sammen blir mye mas. Eksempel:

- hysterisk redd for at alt som kommer på mail skal bli borte. Får vi fakturaer på mail trippelsjekker hun at vi har skrivd de ut. Og hun skriver de for sikkerhets skyld ut selv uansett slik at vi har flere versjoner.

- underskrifter på avstemminger må stå midt på siden og til HØYRE. Litt langt opp på arket(helst midt på siden på regnearket) Nåde deg om du skal ha dristet deg til å skrive under papiret nederst på arket.

- hvis vi skal ha tak i fakturakopier må vi RINGE leverandørene. Ikke bra om vi skal bruke denne styggedommen som er e-post. Nei, samme om det går raskere med e-post. Telefon er tryggest!

Har mange slike eksempel, men er redd folk skal sovne av å lese det.

Fyr løs de som har noen ting jeg kan få le litt av ;)

Anonym poster: bd26b9dcf1902d477d0761fb46b9b4c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne kjerringer finnes på enhver arbeidsplass...De tror verden går under hvis man ikke gjør det AKKURAT slik man har gjort det i alle år... STØNN! :)

Anonym poster: 169267fdec6cbfa973cebe286c9760a0

Skrevet

Jobber med ei som tror at det hun gjør og tror er lov. Selv om det er helt merkelig.

Feks så vil hun vaske den sengeliggende pasienten nedentil først.. Istede for ansiktet som er den vanlige prosedyren.. Så da må man jo bytte vann og klut. Hjelper ikke si ifra heller. Da begynner hun bare å diskutere osv. Hun tar av pasientene alt av tøy før hun vasker, istede for å ta litt og litt og dekke til. Hun gjør liksom alt så tungvindt.

Det er mye mer med henne, men er det som er mest irriterende. Tar jo evig lang tid å stelle sammen med henne, og det går utover pasienten som må ligge der.

Anonym poster: 89016eb0fa65ecbdf55ae6040b26c449

Skrevet

Har en som skriver ut absolutt alt til tross for gode dataprogrammer som det aldri har vært noe tull med. Overtok noen av hennes oppgaver når jeg begynte i jobben, og kuttet ut noen av rutinene hennes. Fungerer veldig bra :) Det verste er vel at denne kollegaen min er veldig ung.

Samme dame nyser uhyre høyt. Har delt kontor med henne en stund, og jeg hopper nesten bokstavelig talt hver gang hun nyser. Ingen forvarsel, det kommer plutselig.

Så har jeg en kollega som sitter helt i sin egen verden. Umulig å få kontakt med. Kan si navnet hans flere ganger, ganske høyt, før han registrerer det.

Og en annen kollega sender mail som kun skal til meg til absolutt alle på avdelingen. Ting kun jeg kan ta meg av får de andre også. Hun sitter i et annet lokale, så først ringer hun meg og spør om jeg kan ta i mot mail (sier alltid ja siden det er min jobb) så sender hun mailen til alle...

Ikke sånn at jeg blir spesielt sint på disse folka, men når det skjer gang på gang så er det litt frustrerende... Skal slutte i jobben snart for å begynne på skole. Det blir bra :)

Skrevet

Du anonyme over her, da syns jeg dere skal sette ned foten! Hun følger ikke prosedyrene og i tillegg plager pasienter med slikt. Stakkars pasientene!

Anonym poster: e57b8ae004c817dc33b1e65df46d339c

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Selgerteamet på jobben! Har lyst å gå å klappe til hele gjengen! De lover kunder ting som ikke går an pg lurer kundene og hvem får kjeft? Jo, det er jeg som prøver å rette opp -.-

Skrevet

Selgerteamet på jobben! Har lyst å gå å klappe til hele gjengen! De lover kunder ting som ikke går an pg lurer kundene og hvem får kjeft? Jo, det er jeg som prøver å rette opp -.-

Hehe, ja det stemmer... På min arbeidsplass skjer også dette. Heldigvis må ikke jeg rydde opp i rotet dem lager. Det tar min sjef seg av.

Skrevet

Du anonyme over her, da syns jeg dere skal sette ned foten! Hun følger ikke prosedyrene og i tillegg plager pasienter med slikt. Stakkars pasientene!

Anonym poster: e57b8ae004c817dc33b1e65df46d339c

Vi er flere som har sagt ifra til enhetslederen, og de skulle snakke med henne, så håper det er blitt gjort. Jeg gikk ut i permisjon da, så ikke jobbet etter det.

Anonym poster: 89016eb0fa65ecbdf55ae6040b26c449

Skrevet

Hadde ei som skulle detaljstyre alle andre, og hun blandet seg til og med opp i om man valgte å sortere leveringssedler som skulle arkiveres før man laget hull med hullemaskin i dem, og omvendt. Som om det spiller noen rolle! ;)

Dessuten skulle ALT ha sin plass, på millimeteren. Hvis noen så mye som flyttet på kaffetrakteren, selv om det var så lite som 1 cm til venstre eller høyre, så ble det baluba. Hun tegnet til og med opp en firkant på kjøkkenbenken der den SKULLE stå. Stakkars dem som våget flytte litt på den for å få tak i kaffe! ;)

Skrevet

Jeg jobbet i en bhg en gang hvor styrer var gal. Uannsett vær så skulle vi ut på tur. En gang ble vi jagd ut på tur i minus 15 grader. De minste satt og skalv i vognene sine stakkars også fikk vi huden full av kjeft når vi kom tilbake fordi hun mente vi ikke hadde vært lenge nok på tur.

Skrevet

Jobbet for mange år siden sammen med en psykolog som skulle ha en rådgivende funksjon samt personalansvar.

Det endte med at flere kjempedyktige og erfarne og diplomatiske medarbeidere alle truet med å slutte pga denne psykologen... som var mer psykopat enn psykolog....

Anonym poster: 2e8dcffad645cd95a0d073d35eea2c83

Skrevet

Hadde ei som skulle detaljstyre alle andre, og hun blandet seg til og med opp i om man valgte å sortere leveringssedler som skulle arkiveres før man laget hull med hullemaskin i dem, og omvendt. Som om det spiller noen rolle! ;)

Dessuten skulle ALT ha sin plass, på millimeteren. Hvis noen så mye som flyttet på kaffetrakteren, selv om det var så lite som 1 cm til venstre eller høyre, så ble det baluba. Hun tegnet til og med opp en firkant på kjøkkenbenken der den SKULLE stå. Stakkars dem som våget flytte litt på den for å få tak i kaffe! ;)

Trådstarter her :) Hohooo så deilig å lese om andre som irriterer seg over folk på jobb. Her var det godt med innspill, håper flere skriver inn her. Det blir liksom "litt" enklere når en hører at andre sliter med det samme som meg.

Jeg burde sikkert satt ned foten mer med henne jeg fortalte om, men sist jeg gjorde det så furtet hun i over 3 måneder og er vel egentlig ikke helt blid igjen enda.

Anonym poster: bd26b9dcf1902d477d0761fb46b9b4c0

Skrevet

På jobb løper jeg for å ta telefonen fordi en av de andre damene er orntlig frekk med pasientene. Jobber på tannlegekontor.

Skrevet

Nja... ikke der jeg jobber nå, men, der jeg jobbet først var det endel 60+ som jobbet, og alt som hadde med data å gjøre var selvsagt frykelig skummelt. Han ene var overbevist om at maskinen skulle ekspolere i hvert øyeblikk, og hadde sikkert 50 post-it lapper på pulten sin med hvordan ting skulle gjøres.

"Slå på maskinen - trykk på sympolet av jordklode med rev rundt - skriv adresse helt øverst - trykk enter"

Og så en liste med alle nettadressene og forklaring til hav det var

www.vg.no - VG

www.db.no - Dagbaldet

osv.

Han måtte selvsagt ha datahjelp flere ganger i timen. Ikke så irriterende egenlig, mer søtt. Men en smule forstyrrende.

Anonym poster: a8c1f7586561f64c78e122fdb6759b57

Skrevet

Flertallet av de ansatte på min arbeidsplass er 50+. De skjønner ikke enkle funksjoner i programvaren vi jobber i, og det irriterer vettet av meg. De finner ikke fram, roter og skylder på systemfeil. Det er ikke systemfeil eller noen som har 'rotet bort noe' for guds skyld, det er bare DU som ikke SER sammenhengen fordi du har maksimert samtlige vinduer og skjerminnstillingene dine gjør alt så stort at neste skritt må være blindeskrift!

Anonym poster: 51c0d73a1225479cdc855dd166171f14

Skrevet

Tja.hvor skal jeg begynne.. jobbet fast i 5 år på et lager er student nå så jobber kun helger der nå. Men uansett begynte å jobbe med en fyr (fra yemen) og han var og er en jævla drittsekk av en gris.. kom med masse slibrige kommentarer til meg. Da var jeg 19 og så ikke så alvorlig på det. Han kunne fortelle meg at han hadee vondt i kuken etter all sexen med kona,at han kunne gi meg den beste orgasmen noen sinne etc. Så en dag sa han til meg at han syns jeg var så deilig men at jeg kunne godt ta litt sit ups for å stramme magen litt;det var han sikker på typen min ville blitt glad for og.. da ble jeg milt sagt jævli pisst å distanserte meg fra han. Sa ikke hei til han på jobb engang. Så begynte han heldigvis å jobbe natt. Men han kom uheldigvis tilbake etter 1 år da var han like frekk å jævlig. Sa stygge ting til meg og en annen kollega,kjørte på meg med en truck ok kalte meg for jævla bitch når jeg klikket på han for å nesten ha kjørt meg ned. Snakket mye med ledelsen. Skrev avvik etc. Men nei da. Å få noen sparket er visst umulig sier de bare da.... så jeg endte med å bytte til natt, og deretter ble sykemeldt. Så kravet mitt for å komme tilbake i jobb var at han begynte på natt og jeg på dag. Fikk det son jeg ville tilslutt,og fikk og et vikarierende lederstilling på en annen avdeling :) glad jeg er student å kvitt det stedet på den måten. Mange andre syke ting og folk som har skjedd der gitt!!!

Skrevet

OMG! Glemte jo helt tidenes mes irriterende student.

Hadde student for et par år siden, som holdt på å irritere vettet av meg.

For hun gikk jo på PPU må vite, og der lærte de sånn og sånn og sånn. Og hun skulle selvsagt belære alle på kontoret i hvordan de EGENTLIG skulle gjøre jobben sin. For det hadde hun jo lært på PPU (PPU, ble alltid sagt veldig høytidelig)

Hun skulle observere en av timene mine, og ville da ha meg med ut på gangen midt i timen, for hun "ville bare informere meg" om at når jeg sa til en elev at han bråkte fælt, så var ikke det bra. For det eleven ta til seg og få dårlig selvbilde av. Jeg skulle heller si at "Akkurat nå er oppførselen din bråkete" "For da kommer du med kritikk på oppførselen til eleven og ikke han som person" sa hun og nikket entusiastisk. Dette hadde hun lært på PPU, nemelig!

Nå kan vel alle som har tatt PPU (og annen lærerutdanning) sikkert skrive under på at det ofte kan være langt i mellom hva som funker i ped.teorien og hva som funker i den virkelige skolehverdagen...

Anonym poster: a8c1f7586561f64c78e122fdb6759b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...