Gå til innhold

hva gjore du da mini fekk tenner? amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den første tanna dukket opp på søndag. Han våknet klokka 6 som vanleg og eg tok han opp i mi seng og ammet han i håp om at han sov litt til. der låg eg og ante fred og ingen fare helt til noe som føltes som at eg piercet brystvorta. Eg skubbet raskt bort mini og skrek. Men han er jo en liten rakker så han bare lo av meg. Hehe. Så hver gang eg har prøvd å tilby han bryst så biter han meg. Han suger i 2-3 min så biter han. Han er foresten 6 mnd. Han er lite innterisert i mme. Men eg vil ikke amme når han biter. Hva.gjorde/ ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje skubb han vekk, men trykk han inn til brystet. Han får da ikkje luft og slepp taket. Eldste beit mykje, men det gikk over etter ei stund:)

Skrevet

Huff. da Hørres verre ut. Får ikkje puste? Håper deg går over snart, for no har jeg pumpet meg litt i noen dager men eg kjenner at eg ikkje orker den pumpinga så lenge. :)

Skrevet

vi hadde litt av dette med storebror, med det gikk over. Hvet mange syns det går bedre om de ammer rett før eller rett etter en lur når de ofte er litt trøtte å kosete.

Skrevet

Det er ikkje snakk om å kvele ungen, og heller ikkje straffe, men dei fleste vil sleppe taket etter få sekund om du trekk han/henne inntil deg slik at nesen blir dekka til. Når du kjenner at ungen vil laus så slepp du med ein gong.

Ammehjelpen har ein artikkel om biting på http://ammehjelpen.no/artikkel/21/Biting

Skrevet

Ser at det såg litt brutalt ut det eg skreiv, hehe, lillenims beskreiv det betre enn meg :)

Skrevet

Var mange gode tips. Her har eg funne ut at eg kan amme rett før han sovner. :) da vil han bare kose. I våken tilstand bare tuller han og biter :P merker at plutselig gjekk produksjonen ned, men det er egentlig greit. Føler jeg har gjort store deler av jobben min no siden han er blitt 9,1 kilo. Hehe. Og eg har ikkje meir kilo å miste :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...