Gå til innhold

Er dette angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung alenemor som lider av bipolar lidelse type 2. I det siste har jeg tenkt mye på hvordan jeg fungerer i hverdagen. Jeg liker ikke å dra ut av leiligheten. Jeg utsetter (og unngår om mulig) å dra på butikken, misliker å gå ut alene i det store og hele, og er konstant sliten. I tillegg blir jeg utrolig nervøs de få gangene jeg er sammen med venninner, jeg skjelver ukontrollert, stammer, snakker nervøst og hater øyekontakt. Å snakke i telefonen er også et problem med mindre det er med min aller nærmeste familie, pulsen øker og jeg blir klam og nervøs, men jeg aner ikke hvorfor..

Har også hatt perioder hvor jeg konstant er bekymret, bekmringen går da utover hvordan jeg fungerer i hverdagen.

Kan dette være angst? Eller er det bare slik det er når man har bipolar lidelse? Jeg forstår ikke hva som skjer med meg. For bare noen år siden elsket jeg å treffe nye mennesker, jeg elsket å være steder med mye folk og jeg var så og si aldri nervøs for slikt..

Anonym poster: 9ac09cf63b67a77d1c6824999298a344

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som angst ja. søk hjelp med lege før det utvikler seg og blir verre! det kan utvikle seg til å bli agorafobi med panikkanfall, og tro meg, det vil du IKKE ha.. ønsker deg masse lykke til:)

Skrevet

Vet du, angst er noe som lette kan bygges på sten for sten. Det skjer ved ikke å utfordre seg selv på det man er redd for...

Om du derimot går på med liv og lyst for å gjøre minst 1 ting du er redd for om dagen, da skaper det mestringsfølelse og deretter selvfølelse :)

Det kan hende du pga diagnose kanskje bruker litt lenger tid å bygge mestringsfølelse nn andre, eller må kjempe litt harderer mot angst enn andre - med du er fortsatt menneske :) Og på dette området fungerer vi alle likt. Eneste forskjell er hva vi finner utfordrende og eventuelt hvor langt vi har latt angsten drive oss før vi innser at det er svært begrensende for oss.

PS. Alle har litt angst for et eller annet. Det er også et spørsmål om hvor mye vi gidder å kjenne på frykten, for frykten kan vokse seg mye større om vi gir den rom for det.

Hilsen ei som også har problemer med angst i hverdagen...

Anonym poster: 0b234b56396c960229e00a5b0fb266be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...