Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Jeg trodde det bare var på renrasede hunder man fikk det. Noen mener dem har det på blandingshunden sin. Jeg har ikke kommentert det da jeg ikke vet nok om det. Jeg bare stilte spørsmål til hvilken rase hunden er, jeg tror nemlig den ikke er helt lovlig. Og da fikk jeg beskjed om at det var blanding, men viste ikke av hva. Men papirer hadde dem. Anonym poster: afc354bddb521a94ff0216ebf2bd0819
Gjest Miryks Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Har jo vaksinasjonspapirer, kanskje pass om de skal reise utenlands? Stamtavle (som selger/"oppdretter" har mekka sammen...) kan også følge med, men bikkja kan ikke registreres andre plasser enn i NOX-registeret på NKK.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Papirer som i helsepapirer, ja, men papirer som i stamtavle og registrering i NKK; nei. Blandingshund kan ikke registreres i kennelklubben og bør heller ikke koste fletta, det er de ikke "verdt". Verdien som familiehund kan derimot ikke verdsettes og er heller ikke relevant i denne sammenhengen.
timiane Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Er den hunden du beskriver en kamphund blanding er de ikke lovelige. Med de følger det kan få ovenfor politiet. Selv om hunden er renraset feks Staffordshire bull terrier er ikke stamtavle nok. Hunden skal være DNA testet opp mot foreldrene. Renrasede hunder får stamtavle kun hvis begge foreldrene har stamtavle. Endret 4. desember 2012 av timiane
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå