Gå til innhold

Klarer du å logge av selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye fokus på hvor mye barn sitter på data her, men hvor mye er du pålogget selv? Klarer du å la være å sjekke varsler, ikke svare på telefon, ikke måtte sjekke nyheter, ikke være pålogget fb 24/7? Altså. Jeg mener når du er i skauen, i selskap, har besøk, står i kassekø, leker med ungene osv. Selv øver jeg meg på å ikke være 100% oppdatert på alt til enhver tid. Du da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig bevisst på å ikke være tilgjengelig til enhver tid. Mange sliter med å akseptere at jeg ikke svarer på telefon når jeg er opptatt med ungene, men jeg ringer dem heller opp igjen. Så får de bare være sure.

Jeg er ikke på fb for jeg ble for bevisst på andres liv, begynte å sammenlikne mitt liv med deres og følte nesten at jeg ble deprimert, så nå er ikke fb en tidstyv lenger.

I selskap, i skauen og andre steder jeg er med mennesker, legger jeg telefonen bort på lydløs. Har ei venninne som alltid sitter med telefonen, og jeg lurer ofte på om hun hører etter når jeg snakker. Slik vil ikke jeg framstå. Og iallefall ikke i forhold til ungene, de skal vite at de er viktigere enn en dum telefon (gjelder ikke alltid når de er i nærheten, men når jeg gjør noe sammen med dem).

Anonym poster: d65cf866710346adc158df9af31bdb9c

Skrevet

Ingen problem. Jeg stortrives her og liker å ha nett, men har ikke noe problem med å klare meg uten.

Skrevet

Jeg jobber med å være tilstedet for barna når jeg er sammen med dem. Jeg har mye å gå på enda for å være fornøyd, men er likevel ikke helt bortreist...

Skrevet

Jeg har kun internet på dataen hjemme så det begrenser seg litt heldigvis.

Ellers er jeg på når jeg har lyst og tid. Logger av når samboeren og jeg skal se på tv/prate ol. om kvelden når barna er i seng. Da er det nok internet for en dag i alle fall.

Skrevet

Jeg har kun internet på dataen hjemme så det begrenser seg litt heldigvis.

Ellers er jeg på når jeg har lyst og tid. Logger av når samboeren og jeg skal se på tv/prate ol. om kvelden når barna er i seng. Da er det nok internet for en dag i alle fall.

Skrevet

Ble visst dobbelposting her ja :P

Skrevet

Jeg bruker mobil og pc sjelden foran ungene. Ihvertfall når vi er sammen og mitt fokus er på dem. Men om kvelden, når jeg har lagt meg og koser meg under dyna henger jeg en del på Facebook før jeg sovner. Ihvertfall en halvtime. Og så går det kanskje enda en halvtime fra jeg legger fb vekk og til jeg sovner. Kunne nok strammet inn bruken enda mer og fått lengre søvn i retur:)

Skrevet

Jeg bruker nettet når jeg ikke har noe annet å ta meg til. Er jeg ute, på hytten, tur, i besøk osv. så er nettet det siste jeg tenker på. Det er ikke -så- spennende.

Vil heller oppleve ting enn å lese om de på nett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...