Gå til innhold

Dårlig venninne, eller..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei god barndomsvenninne, som jeg er veldig glad i. VI bor et stykke fra hverandre, en drøy times kjøring, så vi treffes ikke så ofte.

I mange år nå, er det jeg som har tatt kontakt. Hun ringer aldri, og sender heller aldri meldinger. Det er alltid jeg som må ta initiativ til å møtes o.l.

Moren hennes var dødssyk og døde til slutt for en stund tilbake. Jeg ringte og sendte flere meldinger til henne, for å støtte henne og for å vise at jeg brydde meg. Jeg har skjønt at hun aldri ville gjort det samme tilbake, for hun er for giddalaus til å gjøre det rett og slett. Hun innrømmer, og sier hver gang vi treffes, at både hun og mannen er for treige til å ta initiativ. Og at det er bra jeg gjør det.

Nå er begge foreldrene til min mann dødssyke, og det vet hun godt om. Hun har kjent min mann i mange år, men ikke EN gang har hun sendt en liten melding for å spørre om hvordan det går........Ikke telefonsamtale, INGENTING!

Vi sliter litt for tiden, pga dette. Vi har også to barn og fulle jobber, så psykisk så tyngder dette med mannens dødssyke foreldre selvølgelig.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg blir rett og slett lei meg når min venninne aldri viser å bry seg. Jeg har gitt henne hint om at hun også kan ringe, (for lenge siden), men hun har ikke gjort det. Så noe mer gidder jeg ikke si føler jeg.

Men hva mener dere - er hun bare veldig opptatt med sitt, og ikke kommer på meg. Eller er hun rett og slett en dårlig venninne?

Hva hadde dere forventet av deres bestevenninne?

Anonym poster: 6055468ed1f1e78eb2a4ea09f878a3ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt ok å slå opp med venner. Jeg hadde gjort det glatt i dette tilfellet. Men gi henne isåfall beskjed om hvorfor du gjør det. Et vennskap skal gå begge veier, og pleies fra begge sider..

Skrevet

Ja, jeg kjenner jeg er blitt laber i forhold til hele forholdet vårt egentlig. Jeg har ikke lyst til å kutte henne ut, men jeg kommer nok ikke til å ta noe kontakt heller. Har andre venninner enn henne, så jeg er ikke "avhengig" av henne heller :-D

Men ville bare høre andres synspunkter på saken ;-)

Skrevet

Det kan jo være det at hun ikke vil bry dere. At når hennes mor døde så var det mange som tok kontakt og hun kanskje ikke følte seg komfortabel med det og derfor ikke tar kontakt nå.

men som Solkira sa så går det an å slå opp med venner. Jeg har gjort det selv og egentlig er det ganske deilig spesielt hvis det er en person du bruker mye energi på eller suger mye energi fra deg hvis du er sammen med henne.

Hvis det hadde vært meg så hadde jeg ikke tatt kontakt med henne. Hvis hun ønsker det sterkt nok tenker jeg da så tar hun kontakt.

Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg har kuttet ut noen få venninner pga det samme. Vi har ingen kontakt hvis ikke jeg gjør noe for det. Jeg sa fra flere ganger, til slutt også ta jeg ikke giddet å være den eneste som tok kontakt. Fikk da forsikringer om at de sååå gjerne ville ha kontakt, de bare var for sløve og trege, det var ikke det at de ikke ville. Da sa jeg at det var fint at de så gjerne ville ha kontakt og at jeg derfor så frem til at det neste gang var deres tur til å ta initiativ til en prat.

Det var vel det siste jeg hørte fra dem. Det hender min nærmeste barndomsvenninne sender meg bursdagshilsen på facebook, men ikke hvert år. Så jeg har sluttet med det også.

Noen venner er så enveis og selvopptatte at de er ikke verdt å bruke energi på eller bli skuffet over.

Anonym poster: 958778272c1fceb941d463241e36328c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...