Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Og hvor gamle er de? Jeg har barn på tre og seks, og har nærmest inntrykk av at vi er de eneste som ikke har totalt frislipp på tid foran skjermer. Her er det aldri barne-tv på morgenen på hverdagene. Men om morgenene i helga blir det fort 1-1,5 time. Dessuten ser vi barne-tv en til to ganger i uka om ettermiddagen. Akkurat nå blir det nok mer pga julekongen. Begge mine får av og til spille litt på telefonen min, men ikke mye, blir under en time tilsammen i løpet av en uke. Anonym poster: 0b073369847e7ad843bf0bed6fbcf32c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Vi har regler, men ikke så nazi som deg! Etter 7-8 timer i barnehagen både har de lyst til og behov for å roe ned. Barne tv på NRK er hver ettermiddag, det er en koselig tid. De får ikke se barne tv på morgenen i hverdagen. iPad får de lov til hver dag, men begrenset tid. Anonym poster: 94e60d2f2c77e4e98770dd6f158f09cc
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Her får sønnen på snart 4 lov til å se på tv (DVD, vi får ikke inn noe kanaler so passer for han) mens jeg lager middag. Blir tv-serier på DVD. Blir mellom 20 min og 1 time avhengig av hva je lager. Etter 9 timer på skolen (bor i utlandet) er han uansett for trøtt til særlig mye mer. Jeg kontrollerer hva han ser på, og sier gjerne at han ikke får lov til å se på dinosaurer i dag fordi han har sett på de dagen før. Om helgene får han lov til å se en film eler tv-serie på DVD om morgene så vi kan ha lang frokost med avisen. Det hender av og til at han får se på tv på ettermiddagen og, men ikke alltid, litt avhengig av energi nivå, vær og dagens program. Når han er syk er det mindre strengt, for han er dårlig til å tilpasse aktivitetsnivået til almenntilstanden. Da har jeg som eneste regel 1 times pause mellom hver DVD. Og BBC dinosaurene bare en gang per dag. Han spiller av og til på iPad, men stort sett ba når vi skal ta flyet og det blir mye venting. Eller når han er syk. Derfor har vi ikke laget fast regel rundt det enda. Han spør alltid om han får se på tv, og jeg er klare på at det Mamma og Pappa som styrer hva, når og hvor lenge han får se på tv. Så langt har det ikke vært problematisk siden han ikke vet om andre måter å styre dette på. Anonym poster: aae5c78f4f5f1b6a062d2c5f5f56e1c7
TPK Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 2-åringen min kunne gjerne sett på Biler døgnet rundt! Det er det første han sier når han står opp, hehe... Prøver å unngå det om morgenen på hverdager, blir kanskje maks en dag i uken i 10-15 minutt (så jeg får dusjet i fred). Om ettermiddagene ser han kanskje en time, noen dager ingenting. Er stort sett Biler han ser på, eller Postman Pat. Begge deler på PCen. En sjelden gang ser han på Fantorangen. Vi har ikke noen konkrete regler bortsett fra at hovedregelen er ingen film under frokosten på hverdager. Ellers ser vi det litt an fra dag til dag.
Skautrollet Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 her er mine to snart 2 og 3, hverdagene ser de ve kanskje en halvtime på morgenen(pleier å se dyreprogram da, begge er opptatt av dyr) på etter middagen står tvèn på nrk super, ser på ender uten tenner,øysteins blyant fantorangen, julekalenderen følger de faktisk ikke særlig mye med på. i helga er det nok litt mer variert
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Ingen fast regel. Noen dager er hun ikke interessert, og da er jo det greit. Andre dager kan det bli litt mye og da sier vi i fra. Hun protesterer gjerne litt, men det går fort over. 4,5 år. Er ikke noe skjermtroll akkurat. Så knapt på tv før hun var 2,5 år (hun ville lese bok samtidig, og det sa vi selvsagt nei til. Bok var mer interessant enn tv). Anonym poster: 0d863d96da9a5a78bfef439cd3b3483e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå