Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Våknet med øyekatarr på lørdag. I går var jeg hos legen. Fikk dråper og salve. Brukte dråpene som jeg skulle i går, 4 ganger. Tok på salve før jeg la meg i går. Bruker dråpene i dag. Men det er ikke noe bedre. Øynene er fortsatt røde, å de klør. Men ikke så mye puss (har ikke vært så mye av det heller). Burde jeg ikke merket noe bedring til nå? Anonym poster: d73e937de2ceb847852ecea260c8fc56
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Jo, du burde blitt litt bedre nå... Dra tilbake og få en annen type, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Helt vanlig at det klør og er rødt litt lengre. Men når du skriver at det er mindre puss så er vel det en bedring, er det ikke? Anonym poster: 3fde2d77213efde660cb5fbc35a35844
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Finnes det annet enn kloramfenikol (?) til øyekatarr? Takk for svar Anonym poster: d73e937de2ceb847852ecea260c8fc56
det er berre mordi Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Det burde du nok ha gjort. Jeg var i samme båt i helga og fikk øyedråper på legevakten på lørdag. De hjalp ikke, og det ble bare verre. I gårtidlig ringte jeg til legen, fikk time der og ble sendt rett på sykehuset til øyespesialist. Da hadde jeg fått regnbuehinnebetennelse, og slikt kan man bli blind av om man har det lenge nok. Jeg hadde ringt legen og fått henvisning til sykehuset. Skal ikke kødde med øynene:)
mamman til to gutter Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Er du sikker på at det er øyekatarr og ikke noe annet? Hvis det er lite puss er det lite sannsynlig at det er noe som skylles bakterier og da vil ikke salve/dråper hjelpe i det hele tatt, men øyekatarr pleier å bedre seg i løpet av 3-4 dager, så det kan jo være noe annet. "Jul opp mordi" hadde et innlegg for et par dager siden hvor en lege på legevakta hadde kommet med en diagnose som viste seg å være helt feil. Hun kom seg heldigvis til øyelege og fikk behandling som da hjalp med en gang. Jeg ville tatt kontakt med legen igjen og bedt om en hastehenvisning til en øyelege. Vanlige leger gir oftest samme type øyedråper uansett og det er på langt nær alltid at det er riktig.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Som jeg skrev så har jeg ikke hatt særlig med puss i øynene. Det jeg mente. De har bare vært veldig røde, og klør veldig. Så nei, ikke særlig bedring. Gi det til i morgen da kanskje, før jeg evt. tar kontakt igjen. Takk Anonym poster: d73e937de2ceb847852ecea260c8fc56
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Hm... Så er det puss er det bakterier, å da hjelper øyedeåpene? Nå ble jeg usikker ja.. Redd for øynene mine! ;-) Kanskje høre med legesekretæren da.. Takk for flere svar! Anonym poster: d73e937de2ceb847852ecea260c8fc56
det er berre mordi Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Som jeg skrev så har jeg ikke hatt særlig med puss i øynene. Det jeg mente. De har bare vært veldig røde, og klør veldig. Så nei, ikke særlig bedring. Gi det til i morgen da kanskje, før jeg evt. tar kontakt igjen. Takk Anonym poster: d73e937de2ceb847852ecea260c8fc56 Jeg hadde ikke puss - var veldig rød og var lys-sky.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå