Gå til innhold

Jeg blir helt dårlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... av å tenke på at det ser ut som at ekteskapet mitt går mot slutten.

I det siste har det bare vært problemer, og mannen har verken lyst til å snakke om det eller å være med på familievernkontoret eller noe. Og i jo dårligere humør jeg blir av alt, jo mer trekker han seg unna. Og jo mer han trekker seg unna, i dårligere humør blir jeg :-(

Jeg ser ikke hvordan vi skal få snudd dette med mindre jeg bare glemmer alle problemene slik han liker å gjøre og er blid...

Men hvordan kan jeg bare bli blid når jeg føler at han verken elsker meg eller bryr seg om meg?

Jeg har så mange drømmer for oss... Jeg er i tillegg gravid....

Det er så vondt, for jeg vil jo bare at vi skal ha det bra. Men hvordan kan vi få det bra når han ikke vil snakke om de tingene han gjør som sårer meg eller får meg til å føle at han ikke elsker meg eller bryr seg?

Sitter på jobb og prøver å få gjort litt, men hodet er ikke med meg i det hele tatt. Har bare lyst til å legge meg ned og sove, glemme alt, at alt bare skal forsvinne.............

Vet at når vi kommer hjem kommer humøret til å bli dårligere. En kamerat av han bor hos oss noen uker nå, og når jeg er hjemme må jeg høre på at de sitter og snakker og ler, mens han samtidig verken ser på eller snakker med meg og ikke virker å bry seg om at jeg har det vondt :-(

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget... kanskje høre om noen har noen råd til hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Hvordan jeg kan få ordnet dette.. For det er jo egentlig det jeg vil... å ha det bra sammen med han og babyen som kommer........... :-(

Anonym poster: 52a155a18ae5b6c2d2f8a4ced06ec3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, få ut kameraten! Tror det hjelper mye at dere kan begynne å slappe av i eget hjem. (Noe man ikke gjør når man har besøk over lengre tid, selv om man tror det)

Så må dere snakke sammen. Vil han ikke i det hele tatt, må du finne ut m du vil leve slik eller ikke.

Anonym poster: 7f412c17b1b62179259cacb4efb391d0

Skrevet

Det hjelper å få ut kompisen og snakke sammen ja. Men mannen din må jo ville prate om hva som er galt, hvis ikke så er det nok ikke så lett å få forholdet deres på skinner igjen.

Skrevet

Uff, så vondt! Vet ikke helt hva jeg skal si til deg...

Gir han deg noen grunn til at han ikke vil være med på familievernkontor? Når ting er så ille så kanskje du skal stille krav til ham... bestill en time og si at hvis han vil noe mer med ekteskapet så får han bli med. For du kan jo ikke fortsette å ha det slik du har det nå!

Min far er den typen der, unngår alle konflikter som er i nærheten av følelser, har aldri villet være med til familievernkontor, psykolog eller lignende - hverken for å beholde ekteskap en eller to, ikke en gang for å prøve å ha kontakt med meg... Ingenting har kunnet forandre min far og han er nå 70...

Enig med nr 2... få alenetid med mannen. Dere to har jo ikke en sjanse til å ordne forholdet så lenge han er der! Men er jo ikke lett å bare kaste ut noen heller... :/

Uansett, finn ut hva som er akseptabelt for deg og hva som ikke er det. Finn ut hvordan ting må være for at du skal ha det godt. Etter min mening så er det mye verre å leve i et så dårlig forhold enn å leve alene.

Håper dere finner ut av det.

Anonym poster: 7feeaa17e87c74abd586edc33f303c2e

Skrevet

Det er nok ikke bare bare å få ut kameraten. Han er på besøk fra utlandet og har ikke noe annet sted å bo her, så han skal være her til uti januar...

Han syns bare jeg maser hvis jeg prøver å snakke med han, og syns ikke det er noe problem..... Og sier bare at han har viktigere ting å tenke på...........

Huff, nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...........

HI

Skrevet

Gir han deg noen grunn til at han ikke vil være med på familievernkontor? Når ting er så ille så kanskje du skal stille krav til ham... bestill en time og si at hvis han vil noe mer med ekteskapet så får han bli med. For du kan jo ikke fortsette å ha det slik du har det nå!

Min far er den typen der, unngår alle konflikter som er i nærheten av følelser, har aldri villet være med til familievernkontor, psykolog eller lignende - hverken for å beholde ekteskap en eller to, ikke en gang for å prøve å ha kontakt med meg... Ingenting har kunnet forandre min far og han er nå 70...

Enig med nr 2... få alenetid med mannen. Dere to har jo ikke en sjanse til å ordne forholdet så lenge han er der! Men er jo ikke lett å bare kaste ut noen heller... :/

Uansett, finn ut hva som er akseptabelt for deg og hva som ikke er det. Finn ut hvordan ting må være for at du skal ha det godt. Etter min mening så er det mye verre å leve i et så dårlig forhold enn å leve alene.

Han sier at det er uaktuelt for han å være med på familievernkontoret. Han mener vel at slike ting er privat og skal løses innad i ekteskapet.

Et av problemene våre og noe som gjør at jeg føler han ikke bryr seg er at han mener alt er opp til meg. Hvis jeg sier jeg vil skilles, skriver han sikkert under papirene med en gang uten å si noe mer. Da jeg spurte om han ville at vi skulle ordne ting, så var vel svaret bare at hvis jeg ville det, så vil han også.. Men han ville ikke svare før jeg hadde svart og sagt at jeg vil det......

HI

Skrevet

Han sier at det er uaktuelt for han å være med på familievernkontoret. Han mener vel at slike ting er privat og skal løses innad i ekteskapet.

Et av problemene våre og noe som gjør at jeg føler han ikke bryr seg er at han mener alt er opp til meg. Hvis jeg sier jeg vil skilles, skriver han sikkert under papirene med en gang uten å si noe mer. Da jeg spurte om han ville at vi skulle ordne ting, så var vel svaret bare at hvis jeg ville det, så vil han også.. Men han ville ikke svare før jeg hadde svart og sagt at jeg vil det......

HI

Men hvis mannen mener at alt er opp til deg, mener han da at det ikke spiller noen rolle for ham om dere er sammen eller om dere skiller dere?

Jøss, noen menn slutter aldri å overraske...

Hvis han trenger at du sier at du vil ordne opp i ting, så sier du at du vil forsøke å ordne ting, men at det innebærer at han enten begynner å snakke og/eller at han blir med på familievernkontoret (helst det siste!.. for det kan virke som om du trenger støtte!).

Og hvis han er helt uvillig til både å snakke og gå i terapi og det ikke spiller noen rolle for ham om dere er gift eller skiller dere.... da er det bare å sette i gang prosessen på hvordan du skal greie deg alene. Du fortjener nemlig uendelig mye mer enn en mann som virker følelsesløs ift ekteskapet og mor til sitt kommende barn.

Føler virkelig med deg!

Skrevet

Hvis dere har barn, må dere på familievernkontoret uansett. Så han slipper ikke unna. Da kan han like gjerne bli med, først som sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...