Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Jeg kan egentlig ikke fordra å være negativ, men i korte øyeblikk sniker de vonde tankene seg inn i hodet mitt. Jeg sliter med helsa og med overvekt. Saken er at jeg vet smertene blir redusert hvis jeg kommer meg ned i vekt. Jeg har lenge skjønt at det skulle bli en hard kamp, men uansett hvor forberedt man er så føler man at man blir slått rett i bakken hver gang man går på vekta og den står stille +-200 gram. Jeg veier meg 1 dag i uka, og jeg gruer meg hele uka i forkant... Føler dette er en evig kamp med ett steg frem, to tilbake! Jeg har tatt utallige blodprøver for å sjekke stoffskifte, hormoner med mer, men det er fint. Det er rett og slett som kroppen har gått i sparemodus før vinteren, nekter å gi slipp på noe fett... I dag føler jeg meg utrolig sårbar, sliten og matt...
mandel i grøten Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Hvordan spiser du, da? Og beveger deg? Og du,krangledamer er til for sårbar, sliten og matt. Tommel opp det er sol(iallefall her!)
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2012 Jeg følger oppsatt plan fra kursveileder, kcal mellom 1400 og 1600 om dagen. Trening utgår pga gjennomgått operasjon... Skal starte opp veldig forsiktig denne uka tenker jeg, men det blir nok ikke store utslaget da jeg ikke kan belaste kroppen for mye. Nå tittet sola frem her også
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2012 Jeg må jo legge til at jeg egentlig er en person som kan sitte alene og smile bare fordi jeg er fylt av glede og takknemlighet for alt fra hvor heldig jeg er som har en fantastisk liten familie til hvor glad jeg er for at jeg kan sitte i sofaen med et kaldt glass Pepsi Max. Jeg er ikke denne personen som er sårbar, trist og lei! Jeg er personen som finner glede i det meste og som tar livet på strak arm! Liker ikke at dette problemet skal ha så makt over meg...
mandel i grøten Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Du er ikke av de som legger på deg av lettprodukter (pepsi max) da? Ellers må jeg bare få ønske deg lykke til på veien! Har du plan for hvor disse 14-16oo kcal skal komme fra også eller har du feks mye kunstig søtning etc i maten du spiser? Ikke vet jeg - men jeg holder meg iallefall laaangt unna alt som lukter av pepsi max og vennene hans. Holder meg på den smale sti (I wish) og skal jeg drikke et glass brus får det heller være skikkelig og må bli regnet med i regnskapet for det det er verdt. Jeg er forøvrig også på vei ned etter å ha nådd all time high, minus 25 før sommeren er målet. Kanskje til og med 30.
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2012 Ser vi har ganske likt mål, så ønsker deg også lykke til Håper du får det lettere enn meg, dette slitet er ikke mye bra. Jeg lager middager fra bunnen av, spiser fisk og mye rent kjøtt med masse grønnsaker til. Fordeler kcal utover dagen og spiser frukt når jeg skal kose meg. Er lite kunstig søtning, men skal innrømme at Pepsi Max har overtatt rollen som trøst og kos Drikker ca 2 liter vann om dagen, så brusen er bare ekstra på kvelden
mandel i grøten Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Du regner selvfølgelig inn frukten også i dagsbehovet? Det er ikke lett å gå ned i vekt, og det gjelder for livet, så det er greit å ikke gå så fort ned!
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2012 Jeg regner med frukten også ja Alt som går i munnen blir møysommelig skrevet inn i kcal-oversikten
weihnachtmarkblomstre Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Oi, 25-30 kilo innen sommeren høres veldig mye ut! Eller regner du ikke med at det blir noe sommer i 2013?... Jeg gikk ned ca 25 kg fra september i fjor til september i år, og du vet jo hva slags kur jeg har hatt Mandelen! Altså, i desember bør man kanskje ha som mål å holde seg stabil, så begynner man på rusleturen nedover igjen i januar. Da er det bare knappe 20 uker til 17 mai, og med 0,5 kg i uka, som vel må være masse nok, så er det kanskje bedre å legge liste på minus 10 kg? (Pluss det dere har greid til nå så klart!) Og Mistletoe, at vekten står stille er ikke to skritt tilbake! Ikke gi deg, Neste uke går det bedre vettu
mandel i grøten Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 En kilo i uka går fint, altså, av og til mindre av og til mer. Ellers er ikke sommertroen særlig sterk he he, men la oss si juni/juli, da! Og max 20 kilo! Jeg vet jeg er under her, skjønner du! Men kanskje ikke så langt under som jeg trodde. 30 kilo er nok for mye, jeg må jo kunne gå oppreist på de lange styltene mine! Men vil gjerne ned i at str 40 er bredt nok og str 42 langt nok;-) Nå er jeg på 44/46.. Og nei, slankekuren din unner jeg ikke min verste fiende engang. Jeg er 177 høy og tenkte å tusle meg ned til 73 kilo. Tenk at jeg en gang var 58. Hjelp for et fugleskremsel.
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2012 Jeg har ikke noen streng tidsfrist på vektnedgangen, jeg skal bare ned de kiloene for å komme i matchvekt igjen Har stått stille (eller gått opp noen hundre gram) i to uker nå, så motivasjonen henger i en tynn tråd nå merker jeg Heldige meg er ikke så glad i all denne julematen, så akkurat det blir ikke så stort problem tror jeg
LanzaroteJenta Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Det går sikkert bra skal du se! Kommer nok til å gå litt opp og ned, men når du sprekker får du bare kjøre på igjen! Jeg hadde en kjempe "kroppsopprydning" etter at jeg sluttet å amme i slutten av Mai, og jeg holdt meg til 1500 kcal om dagen. Har gått ned en 10-12 kg siden da og veldig fornøyd, og ikke minst stolt! Jeg var ikke kjempestor, men stor nok til at det var ubehagelig for meg, når jeg visste hvor vektnåla HAR vært før. Et tips kan være å bruke en app som heter Noom weight loss coach. Der kan du loggføre alt du spiser og selv om den ikke er 100 % riktig er den til ganske så god hjelp. Lykke til!
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2012 Jada, alt går seg som regel til, i verste fall må jeg bare innfinne meg med den kroppen jeg nå har Jeg har ikke hatt noen sprekk, jeg har holdt meg til dietten og jeg legger allerede inn alt jeg spiser i et slikt program, men takk for tips Jeg har opplevd mye verre ting i livet enn dette, så jeg ser jo at i det store og hele så er krigen mot vekta en liten bagatell. Er bare en nedtur når jeg ikke får det til, til tross for godt forsøk, he he Gir meg selv lov til å deppe litt i dag, så fortsetter jeg med ny giv i morgen
Gjest Ziva Skrevet 4. desember 2012 #14 Skrevet 4. desember 2012 Trenger du en "slankepartner"? Gløden har forsvunnet og jeg trenger et tupp i ratatan.
mandel i grøten Skrevet 4. desember 2012 #15 Skrevet 4. desember 2012 Jeg trenger! Og du misteltein, d'ække PMS som gir deg vann i kroppen, da?
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 4. desember 2012 Jeg trenger! Og du misteltein, d'ække PMS som gir deg vann i kroppen, da? I wish, he he Hadde den forrige uke, så brukte den unnskyldningen da, kan nok ikke bruke den 2 uker på rad
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 4. desember 2012 Trenger du en "slankepartner"? Gløden har forsvunnet og jeg trenger et tupp i ratatan. En slankepartner hadde vært fint Jeg har veiedag på tirsdager og følger grete roede (1600 kcal om dagen)
Gjest jule-Juliea Skrevet 4. desember 2012 #18 Skrevet 4. desember 2012 Jeg har ikke noen streng tidsfrist på vektnedgangen, jeg skal bare ned de kiloene for å komme i matchvekt igjen Har stått stille (eller gått opp noen hundre gram) i to uker nå, så motivasjonen henger i en tynn tråd nå merker jeg Heldige meg er ikke så glad i all denne julematen, så akkurat det blir ikke så stort problem tror jeg Men har du vurdert et par timer med personlig trener? Jeg leste du ikke kan trene så mye, men da kan han/hun iallefal lære deg HVA du skal trene og hvor ofte for å nå dine mål. Din PT kan også ta en scan av deg for å se nøyaktig hvor mye som er fett, hvor mye du har av alt mulig hvor du må lige for å nå de og de målene (dårlig forklart ja jeg vet det!!) men det er iallefal veldig lurt. Jeg fikk god utbytte av min sånn scan. Da så også trenenren hva slags kosthold som er ideelt for min kropp. Altså om du ahr my proteiner og sparer de og slike saker. Så han lagde en konkret kostholdsplan til meg. Du er så flink atte god klem til deg kjære =)
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #19 Skrevet 4. desember 2012 Takk for klemmen Skal sjekke ut om det er noen som driver med sånn rundt her, bor ikke i en kjempestor by, he he
Gjest Ziva Skrevet 4. desember 2012 #20 Skrevet 4. desember 2012 Trenger du en "slankepartner"? Gløden har forsvunnet og jeg trenger et tupp i ratatan. En slankepartner hadde vært fint Jeg har veiedag på tirsdager og følger grete roede (1600 kcal om dagen) Her går det i lavkarbo (ikke fanatisk) fordi det er det som passer min kropp. Og hvilken dag jeg veier meg er hipp som happ. Sender deg et pm. Er i gang igjen i løpet av uken, kroppen har akkurat tatt en selvrenselse (omgangssjuken). Så mat er litt "farlig" enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå