Gå til innhold

Bruker dere alle sykt-barn-dagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å bruke opp disse dagene eller har dere stort sett friske barn?

Anonym poster: d3dcc6c188766bb5fdb7aff99dcaa6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 1 åring som akkurat har startet i bhg. Jeg har brukt 6 dager siden september, mannen har brukt 5 dager. høy feber og omgangssyke har vært gjenganger her. ser for meg at sykt barn dagene blir brukt opp ja. har vært heldig med at han har vært syk i helgen så det har blitt mindre fravær fra jobb sånn sett.

Anonym poster: b873f72536a4783e5c106fe8a348a822

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har brukt de opp i år, ja. Ungene ble syke 1 uke hver og mannen var bortreist akkurat de 2 ukene. Max flax

Skrevet (endret)

Tør jeg ikke svare på ;) for da slår det vel bare tilbake.

Endret av Ziva
Skrevet

Vi har stort sett friske barn. Så langt dette året har vi brukt 9 dager fordelt på 2 barn.

Skrevet

Husk at dagene regnes fra dato du starter og første gang du bruker en slik dag og så ett år fra da. Disse dagene går ikke på kalender år.

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at sykt barn dager går fra januar til januar.

Anonym poster: 7c61c352102992fa235d78a282623de9

Skrevet

Nei,ungene her er stort sett friske. I år har vi til nå brukt en syktbarndag til sammen. Rekorden var for 3 år siden tror jeg. Da brukte vi 5.

Anonym poster: 83f5ae02deb77c4cd786335b8dc3e28f

Skrevet

Sykt barn dager følger kalenderåret.

I år har vi ikke brukt så mange da vi (heldigvis) ikke har hatt mye syke barn. Men ett år fikk begge barna vannkopper +++ i januar/februar og hadde det ikke vært for besteforeldre så hadde dagene vært brukt opp allerede 1.mars.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1354605199' post='144796689]

Husk at dagene regnes fra dato du starter og første gang du bruker en slik dag og så ett år fra da. Disse dagene går ikke på kalender år.

Feil, sykt barn dager følger kalenderåret, mens egenmelding for egen sykdom gjelder for en ettårsperiode uavhengig av kalenderen.

Jeg har foreløpig 3 igjen, mannen det samme, og jeg håper jeg slipper å bruke resten i år.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1354605199' post='144796689]

Feil, sykt barn dager følger kalenderåret, mens egenmelding for egen sykdom gjelder for en ettårsperiode uavhengig av kalenderen.

Jeg har foreløpig 3 igjen, mannen det samme, og jeg håper jeg slipper å bruke resten i år.

Ok, da blandet jeg med egenmelding.

Skrevet

Vi har tre barn og eldste var nettopp 11. Har ikke brukt noen dager på 11 år :-)

Skrevet

her har jeg brukt 1 dag i år, og det var når snuppa skulle sette inn dren. De er som oftes friske, men har en pappa som er hjemme, og da trenger jo ikke jeg og være hjemme når de er syke.

Anonym poster: 43b2ed47b37698df22103c34ac3d7d00

Skrevet

Nei, har aldri vært i nærheten engang, enda vi har fire barn.

Ungene er jo syke av og til, men det er sjelden vi trenger bruke sykt barn dager. Vi bytter, flexer og ordner til med jobbene våre så vi får det til å gå opp.

Forrige gang vi hadde sykt barn jobbet mannen fra morgenen av, begynte en time tidligere enn han pleier. Han kom hjem litt tidlig så jeg fikk reist på jobb også jobbet jeg litt utover kvelden, så tok mannen en liten jobbeøkt da jeg kom hjem igjen. Noen ganger har mannen vært hjemme hele dagen og heller jobbet en dag helgen etter e.l.

Nå må det vel sies at mannen er selvstendig næringsdrivende og jeg er leder i en mellomstor bedrift så om vi ikke drar på jobb er det ingen som gjør jobben vår, det blir bare dobbelt å ta igjen når vi er tilbake. Så derfor gjør vi jobben vår på en eller annen måte selv om et av barna er syke, vi bare ordner det til så det syke barnet har en av oss hos seg hele tiden.

Anonym poster: fed6adba1f32fec5307a85b07aca9c38

Skrevet

Hvis du går til legen med ungen ,så får du sykemelding , Da slipper man å bruke opp de sykedagene på unge

Anonym poster: 04275ec69c1582dbcf665d530c24da15

Skrevet

Hvor mange sykt barn-dager har man? Når barna er syke tar vi en halv dag hver, eller en jobber på ettermiddagen og kvelden/natten hvis den har vært hjemme hele dagen. Av og til kan besteforeldre stille opp. Har ikke tatt ut noe offisielt noen gang, jobber stort sett det jeg skal på en eller annen måte også når de er syke.

Skrevet

Hvis du går til legen med ungen ,så får du sykemelding , Da slipper man å bruke opp de sykedagene på unge

Anonym poster: 04275ec69c1582dbcf665d530c24da15

Det er ikke lov.

Legen har ikke lov til å skrive sykemelding til deg fordi barnet er sykt, om det blir oppdaget av nav blir det ansett som trygdesvindel og både du og legen kan få "smekk".

Skrevet

Hvor mange sykt barn-dager har man? Når barna er syke tar vi en halv dag hver, eller en jobber på ettermiddagen og kvelden/natten hvis den har vært hjemme hele dagen. Av og til kan besteforeldre stille opp. Har ikke tatt ut noe offisielt noen gang, jobber stort sett det jeg skal på en eller annen måte også når de er syke.

Du har 10 dager i året og mannen har 10 dager i året.

Har dere 3 eller flere barn har dere 15 dager hver i året.

Skrevet

Vi er iallefall ikke langt unna å bruke opp alle og jeg har ekstra dager pga kronisk sykt barn. Har blitt mye sykdom, men sånn er det..

Anonym poster: 50e81ec59d3e578b8a9d2dbcfbfef730

Skrevet

Har ikke brukt en dag på aldri så lenge.....Men nå er min unge blitt så stor at han kan klare seg hjemmealene/jeg kan ha hjemmekontor (og faktisk få gjort noe.....) Er velsignet med at ungen har et upåklagelig immunforsvar og er nesten aldri syk heller!

Men da ungen var under 4-5 år og gikk i barnehage brukte vi opp nesten alle dagene......Sånn er det ofte når man har småunger

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Vi brukte opp alle det første året eldste startet i barnehagen. Hun hadde ikke en full uke uten sykdom de første mnd. Hvis vi ser bort i fra dette året, så har vi alltid hatt noen dager igjen.

Skrevet

Våre barn er generelt lite syke. Tror vi har brukt til sammen en 6-7 dager i år på 2 barn.

Til våren blir det annerledes, da skal storesøster opereres så da blir det å søke om ekstra dager på både meg og mannen.

Skrevet

Da eldste begynte i barnehagen for noen år siden i august, brukte vi opp tilsammen 15 dager før det ble nytt år! Etter det har han vært lite syk og da lillebroren begynte i barnehagen noen år etter, så klarte han seg ganske bra i begynnelsen også. I år har det vært mye sykdom igjen, spesielt nå i det siste. I år tror jeg nesten jeg har brukt opp/kommer til å bruke opp alle dagene (er ikke helt sikker på hvor mange dager jeg har brukt, men tror dagen i dag er nr 9 eller 10 og mannen har vært ca like mye hjemme). Jeg har heller ingen jobb hvor det er mulig å jobbe igjen på kvelden el, jeg er avhengig av å være på jobb til det klokkeslettet jeg skal, hvis ikke hjelper det ikke at jeg kommer senere. Mannen kan delvis jobbe hjemmefra, men noen dager, som i dag, har han møter så han ikke kan gjøre det heller.

Anonym poster: 9aa28bc3141dda2926dd574f4f9c1ad3

Skrevet

Har aldri brukt opp dagene våre. Har to barn. Etter de begynte på skolen har vi kun brukt to dager. Smitte spres tydeligvis mye lettere i barnehagen ja :)

Skrevet

Jeg har brukt 3 ganger 2 dager, og de har vi brukt siste 2 mnd, så jenta mi er stort sett frisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...