Gå til innhold

Er det håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig at overskuddet av hormoner går ut av kroppen etter fødsel?

Og er menn også hormonell under svangerskapet til samboer/kona?

Jeg og samboer kranglet i helga, noe som vi har gjort veldig ofte i dette sv.skapet. Jeg kalte han for stygge ting og han har før kalt meg for psykopat, idiot, syk, dum også videre. Krangelen gikk over, vi ble venner, eller trodde jeg da... For i sta når vi la oss så ble han veldig rar og jeg spurte om han var sur for noe. Nei, det var han ikke. Ok svarer jeg. Så noen sekunder etterpå sier han at han var litt lei seg for han kom til å tenke på det jeg hadde kalt han for i helgen og var litt fortvilt over det.

Skranter forholdet nå, eller er han hormonell som plutselig ikke legger siste krangel bak seg?

Anonym poster: bacf191b6d16925c97a5f93761ced29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å snakke sammen? Vi driver ikke med navnekalling når vi krangler eller ellers for den del. Fort ting spinner ut av kontroll da. Snakk sammen og hør hva den andre sier. Vis respekt for følelsene.

Skrevet

Hvorfor du nå er oppe på bim i steden for å ha en ordentlig samtale med samboeren din, det forstår jeg ikke...

Hva om begge to ber om unnskyldning og blir enige om at det er på tide å prøve å holde seg til sak i diskusjoner/krangler og ikke komme med sårende og usaklige kommentarer.

Det at han forteller deg at han er lei seg pga det var jo en gylden anledning for dere å ta opp hvordan dere faktisk snakker til hverandre.

Virker som om dere har kommunikasjonsproblemer i forholdet. Likevel hadde han faktisk nok tillit til å åpne seg for deg i sted - og da burde du vært hos ham nå og snakket, ikke på bim!

Det er på tide dere lærer dere å kommuneisere på en voksen måte hvis dere skal holde sammen. Man kaller ikke den man har valgt å dele livet med for psykopat, idiot, syk, dum osv bare for å slenge ut noe i en krangel. Det er bare ment å såre, og det viser også at man slenger ut sånt fordi man ikke har noen gode argumenter å komme med.

Når dere slenger ut slik legger begge to skylden på den andre. I steden bør dere bruke ord som "når du gjør sånn så føler jeg..." eller "når du sier sånn så oppfatter jeg det slik, er det det du mener?" osv. Da tar du ansvar for dine egne følelser, ikke bare kaster alt over på ham fordi han er "psykopat" og "idiot" osv.

Det virker som om du mener det er bare å legge siste krangel bak seg.... men har du bedt ham om unnskyldning for det du kalte ham? Bruker han å be deg om unnskyldning?

Forstår du ikke at det du har kalt ham sårer? Og hvis han blir såret over det samme som han kan finne på å kalle deg... da er det jo en fin anledning å fortelle ham at du evt føler det samme når han kaller deg for de samme tingene.

Nei, synes rett og slett dere skal bli voksne begge to, jeg!

Få hjelp hos parterapi/familievernkontor for kurs i hvordan beholde forholdet...

Ta første skrittet, HI... gå inn til ham og be ham om unnskyldning for det du kalte ham og si at det ikke var meningen å såre ham...

Anonym poster: f6a50d0fe2c531088e157d98b85518c1

Skrevet

Ja, men han sovna så fort etterpå så fikk liksom ikke sjansen.

HATER å være gravid! Hvis/når dette forholde ikke holder til baby er født, blir jeg og klandre meg selv i lang tid for å ønske å bli gravid en gang til. Angrer så fælt, siden hormonene, depresjonen min mm. ødelegget og har ødelagt en del! :(

HI

Skrevet

HATER å være gravid! Hvis/når dette forholde ikke holder til baby er født, blir jeg og klandre meg selv i lang tid for å ønske å bli gravid en gang til. Angrer så fælt, siden hormonene, depresjonen min mm. ødelegget og har ødelagt en del! :(

HI

Jeg hater også å være gravid. Blir grusomt deprimert av det og spesielt ille var det andre gangen. Jeg følte meg sååå unormal, for man skal jo liksom gå rundt og være så veldig happy med den voksende magen. Kom tilfeldigvis i prat med naboen som hadde opplevd det samme. Hun fortalt det på helsestasjonen og fått time hos psykolog. Jeg gjorde det samme og det hjalp veldig.

Anonym poster: 7977e627c767c6a5e47d06605b3d8444

Skrevet

HI

Jeg hater også å være gravid. Blir grusomt deprimert av det og spesielt ille var det andre gangen. Jeg følte meg sååå unormal, for man skal jo liksom gå rundt og være så veldig happy med den voksende magen. Kom tilfeldigvis i prat med naboen som hadde opplevd det samme. Hun fortalt det på helsestasjonen og fått time hos psykolog. Jeg gjorde det samme og det hjalp veldig.

Hvordan hjalp psykolog? Ser ikke helt at å prate med fremmende hjelper?

Skrevet

HI

Hvordan hjalp psykolog? Ser ikke helt at å prate med fremmende hjelper?

Det hjelpe deg å sortere tankene dine, å sette ting i et annet lys og hjelpe deg gjennom den tunge tiden. Skader ikke å prøve i det minste. Noen synes det er lettere å snakke med fremmede da de ikke kjenner deg fra før og kan si at det bare er å skjerpe seg. Be heller om hjelp før ting skjærer seg helt. Kanskje det hadde hjulpet at begge går for å løse floken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...