Uwimana Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Hei hei Jeg har samboer, og vi har vært sammen i 7,5 år. Vi har en sønn sammen, og han er 6 år. Vi har vel slitt litt med foholdet i mange år egentlig. Kanskje i 3-4 år. Men det har jo gått opp og ned. I perioder har vi hatt det veldig bra også. Men iallefall, for ca 1,5 år siden så fant jeg ut at han hadde vært utro mot meg. Jeg fant det ut via mobilen hans ( som lå midt i blinker`n en gang) Og han hadde vært ute hver helg fra fre-søn i ca 1 mnd. Altså han dro på fest på fredag, og kom hjem søndag. Jeg ante jo ugler i mosen, for å si det slik. Men iallefall jeg måtte jo konfrontere han med dette. Han hadde ingen planer om å fortelle det til meg. men han fortalte jo da, siden jeg så dette selv på mobilen. Han hadde sendt en mld til denne jenten han hadde vært utro med. hvor han inviterte henne med seg til London en helg osv osv.... jeg spurte hva dette var, han fortalte. Jeg knakk sammen, dro å bodde litt hos søteren min (sammen med sønnen vår). men etter en tid fant jeg ut at jeg ville prøve å tilgi han, og legge dette bak meg. og gå videre..... Jeg måtte jo jobbe intens med meg selv denne perioden. Jeg merket raskt at jeg slet VELDIG med mine følelser ovenfor han, og ville ikke slippe han innpå meg. All intimitet ble vanskelig. Mine tanker gikk til den episoden hans med denne damen. (han fortalte meg absolutt ALLE detaljer også) . Det bygget seg opp en bitterhet over tid... Så ça et år etter dette, så var jeg utro "tilbake". Altså man kan jo kalle det latterlig, men det var nok rett og slett en hevn aksjon;) Men etter at dette hadde skjedd, så fortalte jeg han dette. Jeg måtte være ærlig, og kunne ikke klare å holde dette for meg selv. Han reagerte ikke så extremt på det, for han sa han hadde "sett" den komme. Men alikevel etter dette, så følte jeg ikke at jeg klarte å gi noe av meg selv til han. Jeg holdt han på avstand. Jeg er en veldig ærlig person, og fortalte han hele tiden hvordan jeg følte det , hvor jeg stod osv.... AT jeg var lei meg for at mine følelser for han ikke var helt på plass, og at jeg ikke følte han fortjente å ikke få noe tilbake fra meg.... Vi tenkte litt på å ha en pause.... Vi var i en krise rett og slett.... forholdsmessig.... Så i helgen som var så satt vi å snakket MYE sammen, og jeg sa at nå som vi er i denne "krisen" så MÅ jo alt komme på bordet. Altså fra tidligere osv.... Og JADA jeg kan vel si at der kom ting opp i lyset.... Det viste seg at han hadde vært utro mot meg maange ganger i løpet av disse årene.... han fortalte at det var snakk om 5 jenter... og at den ene av disse jentene hadde det skjedd flere ganger meg... Og han fortalte også at DEN dama som jeg hadde "ferska" han med (altså hun som jeg fant ut han hadde sendt en mld til osv) hadde han til og med falt litt for..altså han ble litt forelsket i henne... SÅ han hadde møtt henne på en "date" noen dager etter. Men da hadde vist hun sagt til han at de to var for ulike, og dermed så ble det ikke noe mer med de. Men jeg stiller meg jo spm, hva VIS hun hadde villet? For han sa nemlig det også, at han hadde tenkt å gjøre det slutt med meg i denne perioden. Jeg har spurt han om dette, og han sier jo nå at han ikke ville ha satset på henne uansett.... og nå så VIL han ha meg MER enn noen annen gang.!!! Men jeg sitter jo igjen, tom som bare det.... HVA GJØR JEG???????? HAN VIL PRØVE TERAPI, MEN JEG VET IKKE LENGER.... KAN JEG NOEN GANG KLARE Å STOLE PÅ HAN IGJEN????
Kyllingbein Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Oi.. Nei han der hadde jeg kuttet ut. Hadde aldri glemt det faktum at han hadde bidratt meg på det verste flere ganger over tid. I tillegg hadde jeg ikke respektert han som et forbildet for barna mine. Hvis man skal fortsette forholdet må man ha evnen til å begynne på nytt og da kan mnd ikke bruke fortiden mot den andre i krangler osv. Hvis du greier det så kan du vel vurdere det men. Ellers vil jeg påpeke at du antagelig fortjener noe mye bedre enn han du har nå.
Dini Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Han der hadde jeg kutta tvert. Ikke noe å samle på.. Syns jeg da..
MrsMilla Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Hvorfor skulle det bli så mye bedre denne gangen?
Gjest Malore Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Hadde gått på dagen... Han har pult en haug med andre jenter og vært forelska i hu ene... Finn deg noe bedre!!
soleia Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Den mannen har ikkje respekt for deg eller forholdet dykkar når han held på på denne måten. Lite truleg at han vil endre seg særleg. Hadde ikkje kunne stola på han, og då er det ikkje mykje grunnlag for samliv etter mi meining.
*Lissi* Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 Oioioi! Tror jeg hadde gått. Kunne prøvd å tilgi om det var snakk om en gang i feks. fylla. En "glipp", men gjentatte ganger med foskjellige jenter..... Neppe. Har for mye respekt for meg selv til det. Og hva med neste gang forholdet har en bølgedal? Hadde aldri klart å stole på han igjen.
4Nøtter Skrevet 5. desember 2012 #8 Skrevet 5. desember 2012 Han har ingen respekt for deg. Du vil nok aldri få det godt med han der. Utroskap ødelegger alt. Er min mening.
Marsipanmor Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Jeg tenker det vil være viktig for dere å tenkte hva dere vil for fremtiden.. finne ut av hva dere har behov for og hva relasjonen har behov for.. Nå er jo også mye av det grunnleggende i et forhold på en måte ødelagt.. men er dere villig til å satse på hverandre tenker jeg også at dere kan få det til.. For meg er ærlighet alfa omega i et forhold.. kan jeg ikke stole 100% på han så har vi et problem.. Terapi er nok ikke veldig dumt for å kunne sortere følelser og få litt hjelp på veien videre.. ellers så høres det ut som dere har hatt veldig fine samtaler, så hvis dere klarer å fortsette med de så er dere på god vei Målet er ikke å finne tilbake til hverandre, men å finne noe nytt.. håp for fremtiden.. altså, gjenoppdage hverandre som par eller gå videre hvert til dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå