Gå til innhold

Er Marius-genserne små i str?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg pinade begynt å strikke på genser nr TRE!!! Jeg er normalt str M, men den genseren passet til datteren min på 9 år. Så strikket jeg i str L, men den ble nesten som kondomdrakt, så den solgte jeg. Nå holder jeg på å strikke herrestørrelse i XL, og passer den ikke nå.. Nei da altså!!!

Flere som har opplevd det, eller er det kanskje noe galt med oppskriften- evt personen som strikker? :P

Anonym poster: 3c00c76951dbaa239ef007046dcee3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men du har vel strikket en prøvelapp på 10x10 cm vel? For å sjekke strikkefastheten din?

oppskrifter kan være ulike i fasthet slik at man må alltid sjekke dette på større plagg!!

Riktig garntykkelse og pinner regner jeg jo med du har :-)

nå vet jeg ikke, men synes jo det er rart hvis de er så små i størrelsen, det er norskt design er det ikke det da??

Skrevet

Jeg bruker xl til vanlig, og min mor strikket den litt større enn xl-oppskriften.

Anonym poster: ec99d07eecd496651c08e8629dfd6490

Skrevet

men du har vel strikket en prøvelapp på 10x10 cm vel? For å sjekke strikkefastheten din?

oppskrifter kan være ulike i fasthet slik at man må alltid sjekke dette på større plagg!!

Riktig garntykkelse og pinner regner jeg jo med du har :-)

nå vet jeg ikke, men synes jo det er rart hvis de er så små i størrelsen, det er norskt design er det ikke det da??

Ja det gjorde jeg, men målene i oppskriften hang overhode ikke på greip med det ferdige resultatet. Enda strikket jeg i herrestørrelse til meg selv.

Jeg strikker ganske løst, men disse var jo str barn omtrent.

Anonym poster: 3c00c76951dbaa239ef007046dcee3fd

Skrevet

de er små. Svigermor har strikket to til sønnen min. Den i str 8 år fikk han brukt et par ganger, neste strikket hun i str 10 år. Han er 6. Hun strikker normalt fast. Fatter ikke hva de oppskriftslagerne driver med...

Anonym poster: 8364a9a24a311141808ac9bf651a5b34

Skrevet

Vet tanten min strikker til en på 6mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...