Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Og hva var du gjorde for å gå ned? Og ikke minst, hvor lang tid tok det? Anonym poster: 86b7dcd6bbb6b91b8b5a6daf8c4532b2
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Jeg gikk fra 80 til 50. Tok meg 1 år og har vært stabil på vekta i 9 måneder nå. Jeg spiste mindre og bevegde meg mer. Ikke mer enn 1600 kcal for dagen og minst 30 min sammenhengende aktivitet hver dag. Anonym poster: ccc529600d1173701d1a96c3a287b667
Gjest AnneS Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Jeg gikk ned fra 100 til 69. Brukte 10 mnd. Jeg gikk to Grete Roede-kurs, der jeg spiste den maten jeg ville, men ofte og lite Var mett ig fornøyd hele tiden Trimmet ganske mye i forhold til det jeg gjorde før; gikk 30 min- 2 timer hver dag. Har holdt vekten et år nå, men ble gravid så da har den gått opp litt naturlig
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 En kombinasjon av lavkarbo (moderat) og blodtypedietten. Først gikk jeg ned ca 15 kg på halvannet år, holdt meg deretter stabil i et par år før de siste 12 kg gikk av på ca 6 måneder ved å unngå litt mer karbohydrater enn tidligere. Har nå holdt vekten i flere år, stabilt på 61-64. Var noen og 80 før jeg la om kostholdet. Anonym poster: f922fdeb34d79f0d973905c1fb535178
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Jeg gikk fra 85 til 60 på ni måneder. Pangstartet med å få ut babyen, 10 kg på en uke, og ammet av meg resten. Men det var kanskje ikke til hjelp? Jeg kjenner et par jojo slankere som fint kan ta av 10-20 kg hvis de går inn for det. De starter på en kur og er veldig flink til å telle kalorier helt til de når målet, men dessverre så varer det aldri. Så mitt inntrykk er at det er lurere å fokusere på små gradvise justeringer av livsstil som du vet at du kan leve med resten av livet enn å gå ned x antall kg i løpet av en viss tid. Litt mindre porsjoner, godteri kun på lørdagene og ta trappene når du kan. Lykke til! Anonym poster: 5802acf4c257b8e0ff2c61b59377265b
Spiffie Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Jeg gikk fra 98 til 74. Tok ca ett år. Brukte vektklubben.no gratis variant og fulgte en slags Grete Roede "light", altså tok ikke kurs men fulgte de fleste anbefalingene og skrev ned alt jeg spiste. Trente 2-3 ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Jeg gikk ned fra nesten 80 til 62 i løpet av en periode på halvannet-to år (vet ikke helt siden jeg ikke veide meg jevnlig og ikke gikk inn for å gå ned i vekt). For meg handlet det om å være i aktivitet, og så kom den riktige maten etter det. Jeg begynte å trene regelmessig. I starten to gruppetimer med styrke og kondisjon i uken, deretter tre, og det siste året har jeg trent 3-5 ganger i uken. Har også sørget for å ikke forbli på et behagelig nivå, så går på mer krevende gruppetimer et par ganger i uken og resten er på et helt passe krevende nivå. Liker veldig godt å trene, så hender jeg tar et par timer i slengen hvis det er noe morsomt som går etter hverandre. Er også glad i å jogge/løpe. Det er kjempefin trening, synes jeg, og gir rask fremgang i formen! Ellers bruker jeg www.somebody.no for å holde oversikt over inntak av mat og forholdet mellom mat og aktivitet (men er slækkere i enkelte perioder,da). Veldig bra saker! Anonym poster: 73448830797aca91bff50dcaf5371e47
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Jeg veide 80 kg, før jeg ble gravid. Var kvalm over halve svangerskapet og gikk ned 10 kg. Gikk ikke opp så veldig mye i svangerskapet og et par mnd etter fødselen veide jeg 68 kg. Har gått ned 4 kg til, så veier nå 64 kg. Sikkert ikke det du søkte etter da Men fikk en start da, og har vært veldig flink med kostholdet og trening etter det. Skal enda ned 5 kg, så får håpe jeg fortsatt klarer å være flink. Mye grønnsaker og frukt. Spiser mest knekkebrød med magert pålegg til frokost og lunsj. Skyr til kvelds. Brus og sjokolade bare i helgene. Reint kjøtt eller karbonadedeig. Fullkornsprodukter. Anonym poster: 118c8fb7bf282750d8c691f9581b2ff5
MrsMilla Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Ja! Tre ganger - altså etter hver graviditet. Når barnet er ute, og alt har stabilisert seg så viser plutselig vekta omtrentlig 78 kg. Og jeg går ikke ned av å bare amme eller være meg selv heller. For å gå ned gjør jeg det enkleste i verden - som og kan være litt vanskelig om man ikke holder fokus. Jeg lever og oppfører meg som om jeg er 62 kg. Altså spiser slik, ser for meg at jeg ser slik ut og trener slik. Dermed blir jeg slik. Om jeg skal være ca 62 kg så er stort sett en hverdag noe sånn som det her: Ei brødskive til frokost med leverpostei, et glass tranebærjus uten sukker og en stor kopp kaffe. et eple sånn i 10tida. Ny brødskive med altformye ost på til lunch, et eple en gulrot og mer kaffe. en yoghurt og ei pære ca 15.00. Typisk laks, ris, broccoli og litt rømme til middag og kanskje litt yoghurt med syltetøy til dessert. Et stort knekkebrød sånn fordi jeg var småsulten i sjutida og ei kvart brødskive fordi den stod der etter ungene, trening åtte, og kveldsmat etterpå - gjerne et par spiseskjeer bønner i tomatsaus, litt hvitost, en halv avokado og en stekt potet som ble igjen fra middagen i går. Treningen kan være løpe/gå en plass mellom 5km og 1 mil - en steptime - svømme en times tid - styrketrening en time - sykle en time eller liknende. Må bli skikkelig rød i trynet, svett og utslitt selvsagt. Trening ca 3 ganger i uka - helst forskjellige greier. Ikke bli fristet og ta det helt ut i helgene, men kanskje noen glass vin, litt sushi, et par biter sjokolade (ikke mer!) eller en kakebit. Pleier å si at om det er vin er det ikke snop siden jeg da har en tendens til å glemme meg og det ble plutselig veldig mye snop. Med denne livsstilen mister jeg ca 2 kg i mnd pluss minus.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Jeg har gått ned 16 kg de siste 4 mnd Blitt besvisst på kaloriinntaket mitt, godteri og brus kun lørdag og noe fredag, regelmessige og små måltider. Feks kun èn middagsporsjon, mot to tidligere. Deilig å endelig føle seg vel i egen kropp igjen! Anonym poster: 6085a1f7fb2e4fe0fa5a0f57285c94b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå