Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Leier av en gammel mann, som selv bor i huset vedsiden av. Vi undertegnet begge en veldig enkel håndskrevet kontrakt. På min kontrakt var kontonummeret feil, så ved første betaling ble husleien overført til feil person. Fikk heldigvis ordnet dette med banken så det gikk i orden likevel. Jeg ba da om en ny kontrakt med rett informasjon på, og det ordnet huseieren. Pga mye tull med overføringer (han har blant annet ikke nettbank eller Internett), så har jeg etter den episoden bare gitt han husleien i kontanter, som regel i en konvolutt i postkassen hans. Gjorde det denne gangen også (1.desember) men idag kommer han å purrer på pengene. Jeg sier at jeg la det i postkassen som vanlig, men han sier at han ikke har fått det!! Jeg er alenemamma, og kan ikke bare grave frem en ekstra husleie heller.. Hva skal jeg gjøre? redd for å bli kastet ut.. Anonym poster: 822662c4b2e5b74aa97b842b19b79174
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Ingen er så dum. Dette tror jeg ikke et øyeblikk. Anonym poster: cdfe7c713835312d92935f6035b7736e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Sånn i fremtiden: slutt å legge penger i postkassen. Gi han pengene i hånden og be om en kvittering på at han har mottatt dem. Anonym poster: 5102f51b33d7d62ba7fc072f1d71f47e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Her er det du som har tabbet deg ut. Skal du først betale husleia kontant gir du dem til han personlig og så skriver dere begge under på en kvittering (kan godt være hjemmelagd) med dato, sum og at pengene gjelder husleie for perioden 01.12-2012-31.12.2012 Anonym poster: f4c4ef0fd539460f67d392524f3f7026
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Man legger da ikke penger i postkassen!! iallfall ikke husleie som jeg regner med er et par 1000 kr for å si det slik..hjelpes. hvis han ikke har konto du kan sette pengene inn på så be han komme på døren å hente pengene i hånden, og skriv navnet at han har mottatt pengene! Anonym poster: 9e871f01bec8f318be3b059b2b0439e6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 spør om han har lagt konvolutten en plass,el tilbyd deg å lete etter den,kan jo være han har lagt den fra seg,og glemt det Anonym poster: b939ab58dd398fbef7a6be85f888a584 Anonym poster: b939ab58dd398fbef7a6be85f888a584
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Du kan da umulig være så dum å legge store summer i postkassen?! Da kan det jo godt være at konvolutten faktisk er stjelt, av f.eks avisbudet! Anonym poster: 375408cd0e397c0b475981b421f90611
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Leier av en gammel mann, som selv bor i huset vedsiden av. Vi undertegnet begge en veldig enkel håndskrevet kontrakt. På min kontrakt var kontonummeret feil, så ved første betaling ble husleien overført til feil person. Fikk heldigvis ordnet dette med banken så det gikk i orden likevel. Jeg ba da om en ny kontrakt med rett informasjon på, og det ordnet huseieren. Pga mye tull med overføringer (han har blant annet ikke nettbank eller Internett), så har jeg etter den episoden bare gitt han husleien i kontanter, som regel i en konvolutt i postkassen hans. Gjorde det denne gangen også (1.desember) men idag kommer han å purrer på pengene. Jeg sier at jeg la det i postkassen som vanlig, men han sier at han ikke har fått det!! Jeg er alenemamma, og kan ikke bare grave frem en ekstra husleie heller.. Hva skal jeg gjøre? redd for å bli kastet ut.. Anonym poster: 822662c4b2e5b74aa97b842b19b79174 Lite du kan gjøre annet en å betale om du virkelig har gjort noe så dumt som å ikke få underskrift på at han har mottatt pengene. Altså gitt de til han i handa og fått kvittering hos han på at de er betalt. Klart det kan jo være han har mottatt pengene og lurer deg for å få dobbelt, eller noen andre kan ha tatt de før han har kommet seg til postkassa. Men samme hva er det bare ord mot ord og du kan jo tydeligvis ikke bevise at du har betalt på mange mnd om du har gjort det slik. Veldig lite smart. Jeg håper at dette bare er et tulle innlegg, jeg har vanskelig for å tro at noen legger større summer i postkassa til noen da den kan bli tatt av den ene og andre. Og at noen betaler tusenvis av kroner i husleie uten å forsikre seg om at man har bevis på at det er betalt. Men om det ikke er tull så er det nok lite du kan gjøre i forhold til denne måneden, bare forsikr deg fra nå av at du lever i handa på han og får kvittering slik at du unngår problemet en annen gang. Anonym poster: ec749647cd7372c7453ad0c7691f0ccd
ana_fi_hob_ Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Dette må jo være trolling. Hvis ikke, da kan du skylde deg selv. Noe så dumt som dette. Da har du i alle fall lært. Men vil tror dette bare er et dårlig forsøk på avsporing pga tråden med hun som vil nelde fra ang huseier som leier ut svart for å hevne seg. For en fantasi enkelte har. Hehe.
Mixtur Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Om dette verkeleg er sant så må du nok sjå på det som ei svært dyrekjøpt erfaring. No veit du kvifor dei spør deg om du skal ha kvittering kvar gong du handlar i ein butikk, same kor lite du har betalt. Båe du og dei treng bevis på at pengar har veksle hand...
Gjest peacock Skrevet 3. desember 2012 #12 Skrevet 3. desember 2012 Ikke bare gi kontanter til folk, vel? Og så å legge mange tusen i postkassen?! Denne er nesten bedre enn den om hun som fikk stjålet bilen fordi hun ga nøklene til en tilfeldig mann som ville kjøpe den - uten å få navn/telefonnummer eller noe som helst. Men hun kunne i det minste melde det til politiet.. Om dette ikke er troll, HI, har du tabbet deg ut big time.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 Hvorfor legger du de i postkassen?!?!?!? Når noen er på "tokt", så tar de håndskrevende/umerkede konvolutter, tilfelle det er penger i de.. Skal du gi huseieren kontanter, så leverer du de fra hånd til hånd, og får en lapp undertegnet med navn og dato til huseier, så dere begge har bevis på at pengene er levert... Du får desverre ikke gjort noe med det, om han har pengene eller ikke har du ingen bevis på, og må derfor betale på ny.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #14 Skrevet 3. desember 2012 Hvis ikke dette bare er tull så må du være noe av det dummeste og mest naive mennesket jeg har hørt om når det kommer til personlig økonomi. Seriøst? Synes ikke synd på deg... Anonym poster: 8513ce4167a0d1acf342beb98ecf0ec2
Gjest Heartbroken Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 Men hva har det med saken å gjøre at huseier ikke har Internett og nettbank? Det holder jo at han har et kontonummer , så er det jo ett fett hvordan du overfører pengene? Uansett hvordan du velger å betale har du nok lært at kvittering er en grei sak.
Nissefisen Skrevet 4. desember 2012 #16 Skrevet 4. desember 2012 At han ikke har Internett og nettbank er ikke ditt problem. Foreslår at du begynner å føre over pengene via din nettbank og gir han kvitteringen i steden.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #17 Skrevet 4. desember 2012 Alltid få kvittering. Her er det familiefeide fordi noen betalte første husleie kontant uten kvittering. Da leieboer flyttet husket ikke huseier og slektning dette. Derfor ble det uvennskap og slarv til andre i slekta om at leieboer var en svindler og løgner. Kontoutskrift på uttatt beløp samme dag holder ikke som kvittering. Anonym poster: cdfe7c713835312d92935f6035b7736e
Miss Chocolate Skrevet 4. desember 2012 #18 Skrevet 4. desember 2012 Farmor fikk pengene i hånda av leieboer. Da hadde de en kvitteringsbok de begge underskrev i.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #19 Skrevet 4. desember 2012 Jeg hadde fint tatt de hvis jeg hadde gått med reklame feks. Anonym poster: 938577376320e33654e25a19b06e6399
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #20 Skrevet 4. desember 2012 Uff, kan ikke annet enn å synes synd på deg, for her har du gjort noe veldig veldig dumt! Dette er bare din egen skyld og du må nok bare grave frem penger til en ny husleie.. Nå før jul er det veldig vanlig med postkassetyverier, det er mange som sender penger i julekortene og det er det mange som vet. Pengene kan ha blitt stjålet av alt fra en ungdom i nabolaget, postmannen eller en "proff" posttyv. Det kan selvfølgelig også hende at utleieren har glemt eller forlangt konvolutten, kastet den i den grønne dunken sammen med reklamen eller noe sånt, men så lenge du ikke har noen kvittering er du like langt. Du må betale på nytt. Enten overfører du pengene til kontoen hans og får dermed bevis på at de er betalt, eller du leverer de personlig og får underskriften hans i f.eks en husleiebok på at de er betalt. Du må nok bare ut til banken, venner eller familie og låne penger til en ekstra husleie. Anonym poster: 35985d3d3c5735a2048f3053f7a32f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå