Gå til innhold

Jeg er så redd for å be om flere sovepiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer opplevde vi en stygg ulykke og dødsfall i familien, og jeg fikk i kjølevannet av dette har jeg hatt problem med å få til å sovne. I beg. av oktober hadde det gått for langt (kom meg ikke på jobb fordi jeg var så utkjørt) så jeg dro til legen og hun skrev ut 10 imovane til meg. Brukte dem i noen dager (og de funket som bare det) Og så har jeg tatt en i ny og ne når jeg har merket at det er vanskelig å sove. Men nå for en ukes tid siden gikk det tomt, og jeg får ikke sove.

Har lyst til å spørre legen om å få noen til, men vegrer meg sånn. Da jeg fikk dem sa hun at "ta disse i et par-tre dager" og så har jeg brukt alle. Står på dem at de ikke skal brukes i lengre perioder. Men jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre jeg, uten søvn.

Anonym poster: 3e16738133f0bf1ec1b415d1457228fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall lett å bli avhengige av, så du må være obs på det.

For meg fungerer det å lese på sengen..

Anonym poster: fa7b88f333e60b506eea5e785b00a6c7

Skrevet

Jeg har også hatt søvnvansker i perioder, fikk cirkadin hos min fastlege. Disse er ikke vanedannende som imovane/zopiklon ol.

Hør med fastlegen om noe slikt kan være et alternativ.

Håper det ordner seg! Fælt å ikke få sove godt!

Anonym poster: dc97af70ae217b38db4b5716ec4a5bc7

Skrevet

Gå til fastlegen! Du har brukt 10 Imovane på 2 måneder? Det er virkelig ikke mye :) Så lenge du har gått på de av og på litt innimellom burde du ikke være fysisk avhengig.

Et spm, og ikke ta det ille opp: Når har du tatt dem? De dagene du virkelig ikke har fått sove etter flere timer, eller de dagene du har prøvd litt? Det er jo greit som løsning de dagene man virkelig MÅ og har prøvd, men ellers så er det jo naturlig for de fleste å ikke få sove innimellom (særlig når det har vært så mye som til deg)!

Tror du bør ta deg en tur til fastlegen, og si hva ståa er. Det er jo helt naturlig å ha det vanskelig etter slike forferdelige ting, og kanskje du trenger å prate om det?

Ellers så er det jo god søvnhygiene som er tingen,

http://www.lommelegen.no/artikkel/s%C3%B8vnhygiene-gode-r%C3%A5d-ved-s%C3%B8vnproblemer . (Selv om du sikkert gjør mye av det allerede :) )

Der står det også at man må unngå regelmessig bruk av sovetabletter.... Tenker at du har brukt det som en løsning på et problem, og ikke tatt så veldig tak i den egentlige grunnen....?

Klem iallefall, forferdelig å ha det sånn!

Anonym poster: 0ee6b754c1a0f1be958a8757a92d77c4

Skrevet

Jeg har også søvnproblemer i perioder og bruker Imovane 7,5mg. Jeg bruker ca en eske på 30 stk i løpet av året og det har jeg gjort i mange år. Jeg tar ofte kun en halv tablett og da blir det totalt ca 50 døgn i året jeg bruker sovemedisin. Dette har gitt meg et nytt liv. Spesielt med tanke på å være utvilt på jobb. Jeg avslutter alltid periodene ved en helg for jeg sover alltid urolig første natta etter en periode på 2-3 dager med sovemedisin. Snakk med legen din.

Anonym poster: dc1a7388340533e27656ff6729c95015

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...