Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Vi skal i banken imorgen for å snakke om billån og hvordan det da blir med fremtidig huslån. Vi eier leilighet idag så sitter igjen med mye EK når vi selger. Men jeg skal sette opp et budsjett for vi tenker vi skal få felles bank, mulig vi begge må bytte bank. Og da vil jeg ha regningskonto og matkonto. Følger bankene SIFO sin budsjettplan sånn ca? Har regnet ut derfra at vi som en familie på 3 bruker ca 15000,- i mnd på mat,drikke, husholdning, bil osv. I tillegg har jeg satt opp alle faste regninger pluss terminbeløp på lånekassen, BSU sparing osv. Er det noe annet jeg må ta med i utregningen min som bankene regner med? Pluss litt for min/vår egen del. Vil ta et skippertak og få skikkelig ordning på økonomien vår. Anonym poster: cd8bb914089b674126a2385646ca15b5
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Vet ikke Anonym poster: 75a6ae8e94b6acde537ae0b09e315ca8
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Vi leverte budsjett i banken når vi bytta bank. Damen ble imponert Vi har ALLE faste utgifter, absolutt alle. Vi har tatt alle utgifter som ikke kommer hver mnd, delt på 12 og setter av et beløp som dekker det hver mnd. På den måten har man penger til alt som kommer flytende. Har egen budsjettkonto som dette settes inn på, og betales ut fra. Månedlige regninger går fra regningskontoen. Sparer også i bsu, samt til ungene og en tuselapp til oss selv hver mnd. Feriekonto Anonym poster: 2810f36c44ae53041d3c3f23ed966ccc
mamma_til_gutt Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Du må ha med alt ja! Et budsjett betyr ikke stort om det stadig kommer utgifter man ikke har med. Ta med akt av fast og alt som ikke er fast. Mange glemmer å sette av litt til lege/medisiner, tannlege, gaver etc. Husk også forsikringer, NRK, veiavgift etc som ikke kommer hver måned.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Vi leverte budsjett i banken når vi bytta bank. Damen ble imponert Vi har ALLE faste utgifter, absolutt alle. Vi har tatt alle utgifter som ikke kommer hver mnd, delt på 12 og setter av et beløp som dekker det hver mnd. På den måten har man penger til alt som kommer flytende. Har egen budsjettkonto som dette settes inn på, og betales ut fra. Månedlige regninger går fra regningskontoen. Sparer også i bsu, samt til ungene og en tuselapp til oss selv hver mnd. Feriekonto Anonym poster: 2810f36c44ae53041d3c3f23ed966ccc Akkurat som vi veldig greit når kommunale avgifter kommer og pengene bare står klar på konto, mens andre syter over den svindyre regninga som ruinerer dem det samme gjelder på nyåret når de fleste er blakke, da kommer årsavgift på bilene osv, og da er pengene på konto her, mens andre jeg kjenner svetter bare de tenker på å åpne regningne sine Anonym poster: 0dbea310b100af438c9408f3175e3a97
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Vi skal i banken imorgen for å snakke om billån og hvordan det da blir med fremtidig huslån. Vi eier leilighet idag så sitter igjen med mye EK når vi selger. Men jeg skal sette opp et budsjett for vi tenker vi skal få felles bank, mulig vi begge må bytte bank. Og da vil jeg ha regningskonto og matkonto. Følger bankene SIFO sin budsjettplan sånn ca? Har regnet ut derfra at vi som en familie på 3 bruker ca 15000,- i mnd på mat,drikke, husholdning, bil osv. I tillegg har jeg satt opp alle faste regninger pluss terminbeløp på lånekassen, BSU sparing osv. Er det noe annet jeg må ta med i utregningen min som bankene regner med? Pluss litt for min/vår egen del. Vil ta et skippertak og få skikkelig ordning på økonomien vår. Anonym poster: cd8bb914089b674126a2385646ca15b5 Sifo sine budsjetter tar ikke med utgifter til selskaper, ferier, litt dyre fritidsaktiviteter eller gaver. Anonym poster: f91bc721dcca1bb877ff313f3ac2993e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Tusen takk for all hjelp Var i banken idag og fikk lån, og siden huskjøp er enda ca 1-2 år fram i tid så var det ikke noe problem å få lån til bil. Er DNB en bra bank? Akkurat nå har vi lokalbanken og er ikke fornøyd med verken sparing, renter etc... Anonym poster: cd8bb914089b674126a2385646ca15b5
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Vi leverte budsjett i banken når vi bytta bank. Damen ble imponert Vi har ALLE faste utgifter, absolutt alle. Vi har tatt alle utgifter som ikke kommer hver mnd, delt på 12 og setter av et beløp som dekker det hver mnd. På den måten har man penger til alt som kommer flytende. Har egen budsjettkonto som dette settes inn på, og betales ut fra. Månedlige regninger går fra regningskontoen. Sparer også i bsu, samt til ungene og en tuselapp til oss selv hver mnd. Feriekonto Anonym poster: 2810f36c44ae53041d3c3f23ed966ccc Akkurat som vi veldig greit når kommunale avgifter kommer og pengene bare står klar på konto, mens andre syter over den svindyre regninga som ruinerer dem det samme gjelder på nyåret når de fleste er blakke, da kommer årsavgift på bilene osv, og da er pengene på konto her, mens andre jeg kjenner svetter bare de tenker på å åpne regningne sine Anonym poster: 0dbea310b100af438c9408f3175e3a97 Jupp, kjenner følelsen Dessuten betaler vi hver mnd på studielånet, mer enn vi trenger. Så om vi har behov for litt ekstra cash så bare stopper vi det en mnd Også slipper vi å betale de store regningene som kommer derifra. Dessuten har vi alltid litt ekstra i tilfelle. Anonym poster: 2810f36c44ae53041d3c3f23ed966ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå