Gå til innhold

Min "dårlige erfaring" går utover samboeren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har generelt dårlig "tiltro" til menn. Vanskelig for å åpne meg, for "beskytter meg" veldig.

Spesielt går dette utover samboeren min. Blir litt; "jeg klarer meg altids fint uten en mann, bare så du vet det..."

Har tenkt litt, og det har nok endel med faren min å gjøre. Han flyttet fra moren min da jeg var 15 år. Sviktet meg og søsteren min. Ser han kanskje 1 gang i året. Moren min var fryktelig bitter. Jeg har alltid sagt til henne, at han er faren min uansett. Orker ikke høre hva hun mener om han. Ble nok litt påvirket uansett...

Eksen min (som jeg var veldig åpen med) flyttet for 10 år siden. Ble sittende alene med ansvaret for 2 små barn, som ikke skjønte noe. Jeg er ikke bitter, men vart utrolig skuffet. Hadde aldri trodd han kunne gjøre slikt mot barna han ønsket seg over alt.

Jeg og samboeren min har vert sammen i 9 år. Har det stort sett fint, men holder litt tilbake. Er nok fordi de 2 mennene jeg stolte mest på sviktet totalt.

Klarer ikke snu tankene mine heller.....

Anonym poster: 506629a90630526b56506fd5223ce1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer litt på at du "holder" igjen når dere har vært sammen i 9 år!! Hvorfor? Han har vært sammen med deg i 9 år!!

Anonym poster: 9ddd987ed6d3fa23f431f80c2333a829

Skrevet

Prøv kognitiv terapi! Din fremgangsmåte er jo oppskriften på å bli kvitt denne karen også..

Kognitiv terapi er i essensen at du kan gjøre endringer med ditt tankesett ved å jobbe for det. Dermed får du det også bedre! Du greier dette, hvis du vil.. :)

Skrevet

Det som faktisk er flott er at du nå har innsett hva som er problemet.... og da kan du jo gjøre noe med det også :)

Det at du har innsett det gjør at du kan ta tak i det. Som Lilje Sille sier... prøv kognitiv terapi :)

Dette kommer til å gå bra så lenge du er motivert selv :)

Anonym poster: d76b21bcc52aa3b16e9aea18270dfe75

Skrevet

Får masse rare tanker om at han holder ut for barna... Han er veldig glad i meg, så må bare prøve å snu tankene.... HI

Anonym poster: 67f86ca324254322f54d2ee7c6016be1

Skrevet

Får masse rare tanker om at han holder ut for barna... Han er veldig glad i meg, så må bare prøve å snu tankene.... HI

Anonym poster: 67f86ca324254322f54d2ee7c6016be1

Du har gått i dette tankemønsteret i altfor mange år, HI... få litt hjelp på veien til å endre tankene så går det så mye lettere. Da får du konkrete tips og redskap som du kan bruke. Hvis du fortsetter alene er det fort gjort å bare fortsette i samme spor som du har gått i til nå.

Anonym poster: d76b21bcc52aa3b16e9aea18270dfe75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...