Gjest Ziva Skrevet 3. desember 2012 #26 Skrevet 3. desember 2012 Kiwi har billig surkål og rødkål fra eldorado. Rema har billig julemat. Har en del basisvarer ekstra, så bor du i Oslo-området så send meg gjerne et pm. Jeg bidrar gjerne med litt matvarer.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #27 Skrevet 3. desember 2012 Det finnes noe som heter hjelp oss å hjelpe, de har en side på facebook. Her kan du ta kontakt om du trenger hjelp. Anonym poster: 5450736dca21bcd698e8005ed4e9de04
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #28 Skrevet 3. desember 2012 Jeg skjønte ikke helt hi.. Har du 500 kr. totalt å bruke frem til den 30., eller har du 500 til å bruke på julemiddag og brød i romjulen? Anonym poster: d78d86818cfc376d43e302a2e3c84efc
håpefull<3 Skrevet 3. desember 2012 #29 Skrevet 3. desember 2012 Det var vel ikke slik at de må klare seg på 500 kr i en måned, siden hun skriver at de har mat i fryseren samt potet/pasta fram til jul. Men en flott julemiddag kan du klare å lage med 500 kr, og er dere bare 2 voksne og ett barn blir det nok mye rester. Ribbe koster 29.90 pr kg. Det samme gjelder kalkun. Surkål og rødkål får du for 2.90 på rema og kiwi. Julemandelpotet har de på spar til 7 kr pr kg. Grønnsaker koster ikke stort, heller ikke annet tilbehør. Julepølse koster 6 kr på rema. Evt lag en skinkestek. Mye mat for en billig penge Hvis dere lager ribbe har dere nok til 2 middager (kanskje flere?). Kommer jo an på str på ribba og om ungen er baby eller storspiser Mat er ikke så dyrt som folk skal ha det til, og har dere lite penger kan dere likevel få en flott julemiddag
Foccacia Skrevet 3. desember 2012 #30 Skrevet 3. desember 2012 Unødvendig med frekke kommentarer, hun stilte et spørsmål. Har ikke flere råd enn de andre her, men håper det ordner seg for dere så dere får nok penger til en julemiddag og mat for resten av desember
Gjest jule-Juliea Skrevet 3. desember 2012 #31 Skrevet 3. desember 2012 Meny har ofte trillevogner med masse tilbudsvarer oppi, sjekk de og kjøp noe der buljong for eksempel. Eller en pose godteri ofte sånne mindre populæreposer til 5 kr det kan barnet/barna få i strømpen sin så får de iallefal noe. firstpriceklementiner er veldig billig og skaper litt jul. Om dere holder til i en stor by ta en tur til fattighuset der vil dere få en gave til hver og et par poser med mat er det vel. Om dere bor i Oslo kan dere i værste fall dra på alternativ jul og spise der og feire der. Mange syntes det er et fryktlig nederlag. Men hvert år er det mange fattige familier der som er helt vanlige ordentige folk. Ofte er det en del alenemødre der med barn. De finner et rolig bord og de som "jobber" der tar godt vare på de. Når de går får det med seg MASSE mat og godis! Alle får en gave hver. Dit kan man gå hele romjulen også. Jeg skal dit 3 juledag som frivillig så vet hvordan det fungerer. Det er jo et alternativ da.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 3. desember 2012 #32 Skrevet 3. desember 2012 Familien vil ikke ha besøk julaften desverre, og gubben sin familie bor i et annet land. Hvorfor vi har lite penger? Fordi noen ganger går ting til helvete, og det er fint lite å gjøre med det. Vi klarer oss med pasta og poteter + litt frysevarer vi har liggende frem til julaften, og hadde dette vært en annen mnd enn desember hadde jeg ikke stresset. Men julaften er nå julaften da, har ikke lyst å hoppe over en ok middag jeg heller... HI Anonym poster: 0133df9541a8198a48e2dd62139aabbe Dere tar med dere husleiekontrakt/oversikt over lån, ligningsattest, lønnslipper og kontoutskrift for siste tre mnd. Så får dere en avt med nav. Informer om situasjonen deres og søk om sosialhjelp og julegratiale. Gjør det for ungenes skyld. Det er ingen som greier seg på 500 spenn i en mnd uansett, så lever søknad i morgen!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #33 Skrevet 3. desember 2012 Så utrolig hyggelige kommentarer de fleste av dere kommer med, tusen takk:) Jeg vet at barnetrygden kommer rett før jul, er disse pengene jeg tenkte å ta halvparten av.. de resterende skal jeg betale en nabo jeg skylder for et lite lån nå, så sånn er det. Tusen takk alle! HI Anonym poster: 0133df9541a8198a48e2dd62139aabbe
Snøkrystaller Skrevet 3. desember 2012 #34 Skrevet 3. desember 2012 Send meg gjerne pm også om du bor i Oslo ++ selv om du ikke vil ta imot penger kan jeg kanskje hjelpe med noe annet? Har f.eks mye leker som man ikke ser at er brukt en gang, som kan arves( spørs jo hvor gammelt barnet ditt er da:))
TøffiTrynet☠ Skrevet 3. desember 2012 #35 Skrevet 3. desember 2012 Jeg bor i Trøndelag. Send meg en pm om jeg kan hjelpe deg med mat, penger, klær, leker eller utstyr. Jeg vet så altfor godt hvordan det er å ha dårlig råd. Jeg har vært heldig og klarer meg greit nå. Vil gjerne hjelpe med det jeg kan! Ikke vær redd for å ta kontakt. Du kan stole på meg. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå