Gå til innhold

Hvordan slutte med

Anbefalte innlegg

Skrevet

å amme babyen om natten? Hun er nå 6 mnd og 2 uker. Må jeg regne med å fortsette en stund til på natten? Eller evt hvordan trappe ned/ slutte om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å gi mine to litt grøt/velling til kvelds, sånn at de kunne ha en lengre søvnperiode på begynnelsen av natta. Har fungert veldig bra :-)

Skrevet

Hva regner du som natten da? Min på 6 uker får flaske kl.23 og kosepupp kl.23.30 og sover til kl.06. Da får han pupp igjen og så sover vi videre, men vi kunne jo stått opp da hvis vi måtte liksom... Prøv med flaske eller grøt på kvelden for å forlenge natten til babyen slik.. :-)

Skrevet

Jeg ga de ofte i åtte tiden, så sov de til 4-5tia før neste måltid.. Morran ble i 8-9tia :-)

Skrevet

Det er jo så forskjellig.

Jeg hadde en gutt som fikk mat en gang om natten og så på morgenkvisten lenge, Helsesøstre er så opptatt av at vi skal stoppe nattamming ved 6 mndrs alder, men for min del så var det en lettelse å drite i hva de sa og heller amme som jeg selv ville.

Hadde null effekt å gi grøt til begge mine. mtp å sove bedre om natten

Skrevet

Enig med deg "fiolfiol", hjelper ingenting å spise grøt om kvelden, våkner veldig ofte kl ca 02 og ca 04-05. Den oppvåkningen i 2-tiden går grei, men den i 4-5 tiden er tung. Da er man stort sett i dyp søvn.

Grøt kl ca 18-19 og pupp etter det. Pupp ofte ca 23-24 og 02 og 05. Men det er som fiolfiol også sier, greit å bare gjøre som man vil, og blåse i hva helsestasjon sier og mener. Men akkurat de nattammingene kunne jeg klart meg mer og mer uten kjenner jeg....

Skrevet

Ja det kunne vært deilig å få sove litt om natten selv ;) husker jeg merket hvor sliten jeg egentlig var først når man fikk sove litt gode økter og kjente hvor deilig det var . Hs sa jeg skulle gi vann i flaske til frøkna for å avvende med pupp. Det hjalp ingenting det heller her i huset

Skrevet

Som de andre nevnte lenger opp så varierer det fra unger til unger. Noen sover ikke bedre av å gi grøt pga magevondt ol. Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg kanskje ha prøvd MME, fruktmos evt velling :) Det gjorde jeg med nurket mitt da han fikk så ofte mage vondt av grøt og sovnet enda mer urolig om natta.

Lykke til :)

Skrevet

Gutten min sluttet å be om nattmat først da han var oppe i 3 måltider med fast føde per dag. Han var vel da rundt 7 mnd. Jeg anbefaler også fruktmos og grønnsaksmos og ikke altfor masse grøt som kan gi magevondt. Grøten kan de også bli litt lei av, så det er viktig å variere litt.

Skrevet

Gutten min sluttet å be om nattmat først da han var oppe i 3 måltider med fast føde per dag. Han var vel da rundt 7 mnd. Jeg anbefaler også fruktmos og grønnsaksmos og ikke altfor masse grøt som kan gi magevondt. Grøten kan de også bli litt lei av, så det er viktig å variere litt.

Hvor mye og hva spiste han til de måltidene? Jeg har en på 7 måneder som våkner mye på natta og roer seg stort sett bare med pupp. Han virker også mye sulten på dagtid, og ammes ofte 7-8 ganger i løpet av dagen også. Han får magevondt av mme, grøt/korn og ris..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...