Gå til innhold

Gifte seg på sykehus i Norge?? Lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min største drøm her i livet har alltid vært at min pappa følger meg ned kirkegulvet.. Men nå ha r det seg slik at han dessverre ligger på sykehus pga kreft, og har ikke igjen lenge å leve.. Vi tar nå en dag av gangen, og tørr ikke å planlegge noe fremover.. Kreften kom fort, og han ble brått veldig syk..

Så da lurer jeg på om det er lov å gifte seg på sykehuset? Jeg ønsker å gifte meg med min kjære med min pappa til stedet. Hvis vi rekker det..

Hvordan går vi frem for å søke om dette hvis det er lov.. Håper noen kan hjelpe... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist å høre, men du kan ta kontakt med sykehus-presten. Han aner sikkert råd og er uansett stort sett en bra mann/ dame å prate med.....lykke til! (Og en liten klem)

Skrevet

Det er fult mulig. Har selv jobbet på en avd der hvor broren til pas giftet seg. Tror det var sykehus presten som giftet dem. De hadde også "selskapet" med få personer inne på stua der vielsen foregikk

Skrevet

Tusen takk for svar.. Skal besøke han i morgen så da skal jeg se om jeg får tak i sykehuspresten..

Skrevet

Det er lov å gifte seg omtrent hvor som helst, så lenge man får noen med vigselsrett til å stille opp der.

Skrevet

Det er lov ja :) mamma og pappa gifta seg mens mamma lå på sykehuset me kreft, hun døde uka etter... Det er snart 16 år siden og pappa har aldri hatt en kjæreste etter mamma, det er ekte kjærlighet det <3

Skrevet

Skulle ønske vi rakk det også, men dessverre så sovnet pappa inn på formiddagen i dag... Men rakk å være der for han, og det var viktigst..

Skrevet

Åå det var trist å lese. Det at du tenkte at du ville gifte deg på sykehuset og ha han med deg en sånn viktig dag er fine tanker som sikkert betydde mye for faren din og de rundt deg.

Ta vare på hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...