Gå til innhold

Kan sjefen gjøre dette da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har avtalt ferie neste uke, men endte med å bli sykemeldt denne uken. Nå ringte hun og sa at jeg får ikke ferie likevel, for jeg må jobbe inn den uken jeg nå er borte... Går det an å kreve det?

Anonym poster: b9ff7c627b7ec598f3fff6e993422582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg forstår, men hvis du tenker at du da automatisk skal begynne på ferien når du blir frisk og 1 uke utover eller neste mandag, så kan hun nekte deg å ta ut ferie da istedenfor. Men du har rett på å ta ut ferien din, men må kanskje søke på forhånd.

Skrevet

Nei, det går ikke an.

Og blir du sykemeldt før ferien, kan du søke om å få den igjen senere .

Ooog når du er skemeldt skal du ikke trenge å jobbe inn igjen de timene du er borte. Timene dine skal registreres som normal turnus, med med lønnsart : sykemeldt under 16 dager m/ lønn

Anonym poster: 18c3052ac75aeb6de2ca390f28406ab3

Skrevet

Jeg er sykemeldt fra i dag til og med søndag. Neste mandag skal ferien min begynne, det er avtalt for lenge siden. Nå vil sjefen trekke tilbake ferien siden jeg må ha vikar denne uken. Var det bedre forklart?

HI

Skrevet

Jeg er sykemeldt fra i dag til og med søndag. Neste mandag skal ferien min begynne, det er avtalt for lenge siden. Nå vil sjefen trekke tilbake ferien siden jeg må ha vikar denne uken. Var det bedre forklart?

HI

Ja nå forstår jeg :) Nei det er ikke lov. Har du fått innvilget ferie så har du fått det.

Skrevet

Det går ikke.

Altså, i noen typer bedrifter kan sjefer trekke tilbake ferie og beordre deg på jobb - men da skal du ha en ganske kraftig kompensasjon.

Snakk med tillitsvalgt (med slik sjef bør du absolutt være organisert, så har du ingen tillitsvalgt så skaff deg en).

Anonym poster: fadfb322a62e011fd89ae56c100ff9a2

Skrevet

Nei, det går ikke an.

Ooog når du er skemeldt skal du ikke trenge å jobbe inn igjen de timene du er borte. Timene dine skal registreres som normal turnus, med med lønnsart : sykemeldt under 16 dager m/ lønn

Du kan ikke lenger søke om å få ferien igjen senere om du er symeldt i ferien. Du får den ikke tilbake

Anonym poster: 37f6a1c0fd3f91be6651709c748afebf

Skrevet

Nei, det går ikke an.

Du kan ikke lenger søke om å få ferien igjen senere om du er symeldt i ferien. Du får den ikke tilbake

Anonym poster: 37f6a1c0fd3f91be6651709c748afebf

Joda ferien fås igjen:

http://www.lovdata.no/all/hl-19880429-021.html#9

Skrevet

Hum hum, om sjefen blir vanskelig, ville jeg gått skikkelig inn for å bli sykmeldt i neste uke og. Urimelig sjef. Jeg kan ikke noe om reglene rundt dette, men synes det høres urimelig ut. Hvis du har bestilt en tur til feks Italia, hvem betaler for din avbestilling?

Anonym poster: 562ddcbd67c70fff4fb8a7cff08035c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...