Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har avtalt ferie neste uke, men endte med å bli sykemeldt denne uken. Nå ringte hun og sa at jeg får ikke ferie likevel, for jeg må jobbe inn den uken jeg nå er borte... Går det an å kreve det? Anonym poster: b9ff7c627b7ec598f3fff6e993422582
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Jeg vet ikke helt om jeg forstår, men hvis du tenker at du da automatisk skal begynne på ferien når du blir frisk og 1 uke utover eller neste mandag, så kan hun nekte deg å ta ut ferie da istedenfor. Men du har rett på å ta ut ferien din, men må kanskje søke på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Nei, det går ikke an. Og blir du sykemeldt før ferien, kan du søke om å få den igjen senere . Ooog når du er skemeldt skal du ikke trenge å jobbe inn igjen de timene du er borte. Timene dine skal registreres som normal turnus, med med lønnsart : sykemeldt under 16 dager m/ lønn Anonym poster: 18c3052ac75aeb6de2ca390f28406ab3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er sykemeldt fra i dag til og med søndag. Neste mandag skal ferien min begynne, det er avtalt for lenge siden. Nå vil sjefen trekke tilbake ferien siden jeg må ha vikar denne uken. Var det bedre forklart? HI Anonym poster: b9ff7c627b7ec598f3fff6e993422582
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er sykemeldt fra i dag til og med søndag. Neste mandag skal ferien min begynne, det er avtalt for lenge siden. Nå vil sjefen trekke tilbake ferien siden jeg må ha vikar denne uken. Var det bedre forklart? HI Anonym poster: b9ff7c627b7ec598f3fff6e993422582 Ja nå forstår jeg Nei det er ikke lov. Har du fått innvilget ferie så har du fått det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Det går ikke. Altså, i noen typer bedrifter kan sjefer trekke tilbake ferie og beordre deg på jobb - men da skal du ha en ganske kraftig kompensasjon. Snakk med tillitsvalgt (med slik sjef bør du absolutt være organisert, så har du ingen tillitsvalgt så skaff deg en). Anonym poster: fadfb322a62e011fd89ae56c100ff9a2
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Nei, det går ikke an. Og blir du sykemeldt før ferien, kan du søke om å få den igjen senere . Ooog når du er skemeldt skal du ikke trenge å jobbe inn igjen de timene du er borte. Timene dine skal registreres som normal turnus, med med lønnsart : sykemeldt under 16 dager m/ lønn Anonym poster: 18c3052ac75aeb6de2ca390f28406ab3 Du kan ikke lenger søke om å få ferien igjen senere om du er symeldt i ferien. Du får den ikke tilbake Anonym poster: 37f6a1c0fd3f91be6651709c748afebf
fisken2015 Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Nei, det går ikke an. Og blir du sykemeldt før ferien, kan du søke om å få den igjen senere . Ooog når du er skemeldt skal du ikke trenge å jobbe inn igjen de timene du er borte. Timene dine skal registreres som normal turnus, med med lønnsart : sykemeldt under 16 dager m/ lønn Anonym poster: 18c3052ac75aeb6de2ca390f28406ab3 Du kan ikke lenger søke om å få ferien igjen senere om du er symeldt i ferien. Du får den ikke tilbake Anonym poster: 37f6a1c0fd3f91be6651709c748afebf Joda ferien fås igjen: http://www.lovdata.no/all/hl-19880429-021.html#9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Hum hum, om sjefen blir vanskelig, ville jeg gått skikkelig inn for å bli sykmeldt i neste uke og. Urimelig sjef. Jeg kan ikke noe om reglene rundt dette, men synes det høres urimelig ut. Hvis du har bestilt en tur til feks Italia, hvem betaler for din avbestilling? Anonym poster: 562ddcbd67c70fff4fb8a7cff08035c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå