Gå til innhold

Noen med erfaring fra infrarøde termometere / pannetermometer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde disse skulle være sikre?

Kjøpte det som ble best i test (klikk.no), men i går målte det en hel grad (!) feil på toåringen vår (vi dobbelsjekket med vanlig termometer i rompa)

Anonym poster: c364227e970072fd2190968afa80de59

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har, og er veldig fornøyd. at den måler "feil" er helt normalt. Du må sjekke temp når de er friske:)

Skrevet

Jeg kjøpte også det dyre termometeret der. Skuffet over det. Det måler rett noen få ganger, men oftest måler det 0,7 og opptil 1 grad feil.. :(

Anonym poster: 9c057e02c2a5ec240fff42bb694e48ec

Skrevet

Vi har, kjøpt på vitus apotek :) Storfornøyd :) Måler alltid 3 ganger, men har alltid vært lik forrige måling :) Storfornøyd!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Også må den kalibreres mellom hver måling. Altså, den skal ligge 15 minutter før man måler på nytt. Også hvis den ligger kaldt, og du skal måle i varmt rom, eller omvendt

Skrevet

Vi bruker aldri vår pannetermometer (også det som var best i test) fordi det måler så feil. Har prøvd mange ganger men det måler aldri riktig i forhold til rektalt.

Skrevet

At den måler samme temperatur hver gang er greit nok.. Men at det viser en temperatur på 38,9 og digitalt i rektum viser 39,9 synes jeg er litt vel stor forskjell.. :/

Suppa var glovarm og vi klarte ikke å slå oss til ro med at hun 'kun' hadde 38,9..

Men får teste det ut litt fremover.. Måle når unga er friske + teste på meg selv eventuelt! Men merker jeg blir skeptisk.. Samtidig så virkelig HATER toåringen å måle i rumpa.. :/

HI

Anonym poster: c364227e970072fd2190968afa80de59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...