Gå til innhold

Tar man med seg fødebagen på overtidskontroll??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal inn på torsdag, men vet jo ikke hva de gjør og hvordan det blir.ta med bagen eller ikke? Og blir jeg da trolig satt i gang i løpet av den dagen eller sender de hjem igjen som regel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det trenger du ikke, du blir uansett ikke satt igang på den kontrollen. Hvis ikke det er tungtveiende medisinske grunner da.

Skrevet

Samme svar fra meg som henne over.

Skrevet

Jeg var på overtids kontroll for snart 4 år siden. Da ble jeg spurt om jeg hadde bagen med og så ringte de rett opp på føden og spurte om det var plass. Det var det jo ikke så jeg kom inn dagen etter! Men skader ingen å ta den med:) Bedre å ha den med i tilfelle mener nå jeg, den står jo sikkert ferdig pakket?!?

Skrevet

Ja den gjør jo det, så tar den vel med:)

Skrevet

Om jeg kommer så langt at jeg skal på overitidskontroll så kommer iallefall jeg til å ta den med. Da er jeg allerede 16 dager over mens termin så kommer ikke til å dra uten baby.

Skrevet

Jm sa til meg at hvis de ikke vil sette meg i gang kan jeg nesten kreve det om det er pga noe,noe det er i denne situasjonen.de skal ta hensyn og man bestemmer jo egentlig over sin egen kropp.jeg har hørt så mye dritt om helsevesenet og jeg kommer til å stå på mitt..men jeg tar ikke noe sorger på forskudd:)

Skrevet

:)

Er vel bare å ta den med? Vi har så kort vei hjem at den fødebaggen har ikke vært så høyt prioritert.

Skrevet

Jm sa til meg at hvis de ikke vil sette meg i gang kan jeg nesten kreve det om det er pga noe,noe det er i denne situasjonen.de skal ta hensyn og man bestemmer jo egentlig over sin egen kropp.jeg har hørt så mye dritt om helsevesenet og jeg kommer til å stå på mitt..men jeg tar ikke noe sorger på forskudd:)

Hvordan gikk det?

Har nemlig til gode å høre om noen som har fått igangsetting når de ønsker bare ved å kreve det, legene pleier å være ganske så påståelige.

Skrevet

Jeg fikk beskjed at overtidskontrollen er så tidlig om morgenen tilfelle de skal sette i gang, så jeg kommer til å ta med min på tirsdag hvis jeg går så lenge uten at fødselen starter. Skader jo ikke...

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra jordmor om at det ble aktuelt å dra på overtidskontroll så skulle baggen med :)

Skrevet

Jeg ble sendt rett opp etter overtidskontrollen.... Fødte samme dag uten noen som helst grunner annet enn at jeg spurte pent:) Så jeg var glad jeg hadde pakka!

Skrevet

Jeg fikk igangsetting selv om jeg ikke var moden.

Jordmor som gjennomførte overtidskontroll ville sende oss hjem. Jeg sa jeg ikke reiste før de målte str på baby siden forrige var 4,5 kg.

Da str ble målt, var han mindre enn nr to. Sjefslegen ble tilkalt og det var hun som sa de bare kunne sette i gang med en gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...