Gå til innhold

Førstegangskontroll


Augustgutt13&Augustspire16

Anbefalte innlegg

Har dere fått dato for førstegangskontroll? Til fastlege eller jordmor?

Jeg har fått time til jordmor 4. januar, da er jeg 9+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drar til legen første gang rundt 12 uker tenker jeg. Bestiller time i januar og så får jeg tatt alle blodprøvene og får det på plass. Etter det lurte jeg på om jeg ikke skulle gå annen hver gang til lege og jordmor!

 

Jeg vil på tidlig UL og jobber med å få det på plass først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt ennå, men skal prøve å få det til i januar. Skal også bestille tidlig ultralyd. Har bytta fastlege, så aldri vært der før, det blir spennende. Tenker også annenhver gang lege og jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt time til kontroll hos legen første uka i januar. Er vel ca 10 uker da. Ringer helsestasjon og får time hos jordmor etter legetimen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt time til fastlegen til den 24. januar, da er jeg visstnok 12 uker på vei :) Også har jeg allerede kontaktet jordmor, for her i byen er det vanskelig å få tak i jordmor viss du venter for lenge. Har fått jordmortime til den 28.03.13, for da er jeg visst 24 uker på vei.

 

Men før den tid skal jeg på tidlig ul i uke 7! :)

 

Mari_83: Så artig, vi skal på samme dag!! Jeg også har time den 20.12.12, håper vi får verdens beste julegave; få se et bankende lite hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt time til fastlegen til den 24. januar, da er jeg visstnok 12 uker på vei :) Også har jeg allerede kontaktet jordmor, for her i byen er det vanskelig å få tak i jordmor viss du venter for lenge. Har fått jordmortime til den 28.03.13, for da er jeg visst 24 uker på vei.

 

Men før den tid skal jeg på tidlig ul i uke 7! :)

 

Mari_83: Så artig, vi skal på samme dag!! Jeg også har time den 20.12.12, håper vi får verdens beste julegave; få se et bankende lite hjerte :)

 

Så stas med samme dag :) gleder meg masse og håper på å se et lite hjerte ja!!! Tiden går så sakte nå bare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første kontroll allerede i neste uke. Da blir det tatt blod- og celleprøve, og helsekortet vil bli fyllt ut. Legen sender også en beskjed til sykehuset ang. bestilling av UL time. Resten av obligatoriske timer vil bli utført av jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på førstegangskontroll neste uke hos fastlegen min. Jeg er sykepleier, og vil gjerne følges opp av en gynekolog på sykehuset hvor jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var hos legen i forrige uke, men ble ikke tatt noen prøver da.

Skal på ny time 28. desember, og tror jeg skulle ta endel prøver da om jeg forsto henne rett, men hun snakket også om at jeg skulle ha en "offisiell" første kontroll i uke 10 så det blir i midten av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, roter meg litt inn hit jeg. Anbefaler på det sterkeste om det er noen i Trondheim her å bestille time time til jordmor så fort som mulig, da det er fryktelig lange køer her. Første jordmortime bruker å være rundt uke 24. Vanlig kontroll til legen med blodprøvene er uke 12. Så ordinær ultralyd uke 17-19. Gruppetime hos jordmor mellom uke 12 og 16 mener jeg det og er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt første kontroll hos jordmor 7. Januar, da er jeg i uke 8:) kommer til å gå annenhver gang hos lege og jordmor tenker jeg, spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til fastlegen 2.januar og er da over 10 uker. Skal til jordmor i slutten av januar. Håper kvalmen da har gitt seg og jeg bare kan nyte svangerskapet. Det er så mye snakk om tidlig ultralyd. Kjenner at det frister litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til fastlegen for første kontroll den 7.januar da er jeg 9+3 ;) tenker å gå så annehver gang til jordmor og lege! Har også bestilt tidlig UL 9.januar bare for å se at alt er ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen 3 januar, da er jeg akkurat 6 uker :) Også jordmor 10 januar, da jeg er akkurat 7 uker :) Veldig deilig å få time så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...