Gå til innhold

Ullundertøy og bæsj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungene bæsjet på seg i bhg og sa ingenting før vi kom hjem, så han har gått med det i flere timer sikkert. Blir ullundertøy reint ved bare en ullvask når det har vært størknet bæsj på det? Det blir vel ødelagt hvis en hiver det inn til en 60 graders vask?

Anonym poster: f32e747c3050d1cd4a1dcd5f1183d114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttungen ikke guttungene

Skrevet

Jeg har slengt sånt tøy i maskina på 60 grader. Noe ull tåler det. En sjanse jeg er villig til å ta....

Anonym poster: 48a7d504d27042a2bc2d3576cd099860

Skrevet

Ok tar sjansen jeg også. Er så ekkelt og ikke få det ordentlig reint. Takk for svar.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ullklær med bæsj vaskes med gallesåpe. Kjøpes enten i helsekosten eller f.eks. hos Clas Ohlson.

Fukt tøyet. Gni inn gallesåpe. La ligge en liten stund, f.eks. 15-30 min, vask ved vanlig ullvask. Funker som bare det! Og skulle ikke alle flekker være borte etter vask: Gjenta prosessen. ;-)

IKKE vask ulltøy på 60 grader, det ødelegger ullfibrene.

Skrevet

Ullklær med bæsj vaskes med gallesåpe. Kjøpes enten i helsekosten eller f.eks. hos Clas Ohlson.

Fukt tøyet. Gni inn gallesåpe. La ligge en liten stund, f.eks. 15-30 min, vask ved vanlig ullvask. Funker som bare det! Og skulle ikke alle flekker være borte etter vask: Gjenta prosessen. ;-)

IKKE vask ulltøy på 60 grader, det ødelegger ullfibrene.

kan dette gjøres selv om tøyet allerede er vasket og tørket, eller må det være ferskt?
Skrevet

Har du ubehandlet ull, så kan du fint koke det i en gryte på ovnen.

Egen gryte til ullkoking da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...