Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg føler man skal skadeliggjøre ALT nå til dags, alt fra kulde,til trapper og andre ting. Er det vireklig så forbaska farlig å ta med seg barnet på en liten trilletur selvom det er over 10 minus? Selvsagt skal de ha det de trenger og vel så det, av klær,dunpose osv, men er det virkelig skadelig med en 30 minutter gåtur tiltross for (foreksempel) 15minus? Ossen overlevde egentlig barna før? Både jeg og flere av mine venner, sov ute i opptil 20 minus. På ett bilde fra da jeg var 7 mnd gammel,lå vognen min vedsidenav gradestokken,denne viste 20 blå. Ifølge min mor så lp jeg ute å sov i omtrent 1 time. under tak og intil en vegg,men GODT av tepper,klær og dunpose. Er det virkelig SÅ farlig? Anonym poster: 28529996b8f71f20b5e8cf4044618dc5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Det kan være så skadelig ja. Det kan ødelegge lungen til ungene. Anonym poster: 081cf6a468289589a111bcfdad04756f
Februargullet2013 Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Er farlig for små barn, de som sliter med immun forsvaret sitt og de som har sykdommer. må gå an og tenke litt lengre før man er i mot det
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Ikke kjempefarlig, men alt med måte! Anonym poster: 72c6918b1c45599d08c1b78dc3d9db08
Puppen og lillemor Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 De eksploderer ikke hvis man tar de med ut i kulda i hvert fall.. Jeg har akkurat prøvd med min sønn på 6 uker.. Opplever stadig vekk at virkeligheten slik den presenteres her inne ikke alltid stemmer overens med den der ute.. Her sier 95 % at de ALDRI ville tatt med seg en baby eller barn under 2 ut i kaldere enn -10, men hvis man faktisk går ut så ser man faktisk ganske mange med barnevogn ute.. (Må man så må man..)
Tordensky Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Er vel det å puste den kalde luften ned i lungene som er bekymringen. Fryse gjør de jo ikke hvis man kler godt på dem, men puste må de jo nesten gjøre uansett...
Gjest Leaf Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 har jo noe med den korte distansen fra munn og ned til lungene. Luften blir ikke varmet opp slik som på oss voksne. Så da er det vel rimelig logisk at det kan føre fare med seg... Men får være opp til hver enkelt hva dem velger å gjøre med sitt barn. Jeg har ikke gjort det. Kjenner selv hvor kald lufta er, da kan man tenke seg hvor kaldt det er for en liten en.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Lillebror har astma og når han var 2 år kollapset han flere ganger ute om vinteren, men da var det 15-18 minusgrader altså. Det gikk på at han ikke klarte å puste den kalde lufta. Han fikk da Jonas varmemaske beregnet for barn med astma. Han brukte den når de var ute en kort stund i bhg den vinteren. Med tanke på astmaen hans er jeg glad for at vi ikke bor der lenger. Det er sjelden det er så kaldt her vi bor nå, og da "aldri" så lenge om gangen..
ellen-propellen Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Om man ikke må så er det jo ingen poeng å slepe nyfødte ut i mange kuldegrader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå