Gå til innhold

Ferie i permisjonen, lønn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite spørsmål om ferie i permisjonstiden...

Hvis jeg tar 4 uker ferie midt i permisjonen får jeg da utbetalt lønn fra arbeidsgiver den måneden jeg tar ferie?

Regner jo med at nav ikke betaler noe når jeg tar ferie.

Ikke lett å forstå alt med permisjon...

Og hvor tidlig lønner det seg å søke om permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke utbetalt lønn den måneden du tar ferie, men du kan få utbetalt feriepenger hvis du har opptjent og ikke fått utbetalt fra året før.

Skrevet

Hvis du har rett på betalt ferie er det arbeidsgiver som betaler de aktuelle ukene, ja. Dette må du melde fra om til arbeidsgiver/NAV på forhånd. Det er ingen vits å søke for tidlig om permisjon for da må du sende inn ny legebekreftelse på at du er gravid (tror den må være fra etter uke 26 eller noe..). Dersom du tar ut ferie i permisjonsperioden vil jo lengden "fri" fra jobb bli enda lenger ;-)

Skrevet

Det er riktig som mailykke82 skriver.

Du vil motta opptjente feriepenger og deretter vil du ikke få lønn de 4 ukene du har ferie i permisjonen.

Sammenlign med når du er i jobb.

Vanligvis får du feriepengene i juni (det er det vanligste) og så får du ikke lønn i juni/juli alt etter som hvilken måned din arbeidsgiver trekker. Dette er sånn det ofte gjøres selv om ferien feks tas ut i september.

Det er også mulig at man får feriepengene og trekkes i den perioden man faktisk tar ferie.

Så i permisjonen vil du få permpenger så lenge du har perm. har du 4 uker ferie er det 4 uker uten permpenger. Feriepengene kommer fra arbeidsgiver for denne perioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...