Gå til innhold

Er dette god nok grunn for sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvier meg veldig for å bli sykemeldt. Jobber i en barnehage og har i over et år nå slitt med eksem som gir åpne sår på hender, hals og ansikt. Har holdt ut men nå blir det bare verre og verre. Fått stafylokokker i sårene og jeg frykter at immunforsvaret mitt jobber på spreng slik at jeg også sliter med å bli gravid igjen. Har prøvd i snart et år. Nå verker det sånn i fingertuppene at jeg lider når jeg rydder, kler på barn, skifter bleie og lignende. Sover dårlig om natta fordi det klør sånn. Gir opp nå, vil bare bli frisk. Har legetime imorgen og vurderer å be om sykemelding en periode. Gir jeg opp for fort? Eller er dette holdbart sykemeldingsgrunnlag synes du? Synes det er pinlig, men samtidig er det ekkelt å gå rundt som en spedalsk :(

Anonym poster: 019e5d828c5caade59a73bb2e563355e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om det kan være lurt å prøve en periode uten å jobbe, kanskje det blir litt bedre når det får vært i ro en stund.

Syns ikke du skal tenke på at dette er pinlig, for det er det jo ikke.

Anonym poster: 4f4ed656564553d4e24083052dac042d

Skrevet

Klart det er! Mammaen min har psoriasis og har hvert år tre uker sykmelding for å bli bedre til sommeren ( hun sliter psykisk med å gå i sommerklær fordi det syns). Når hun får ro blir hun bedre med en gang :) Så når hun får det uten at legen nøler en gang, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal få det :)

Og som du sier: Du har vondt, sover dårlig og klør masse!

Skrevet

Ja jeg synes det kvalifiserer til sykemelding. Du har vondt og sover ikke om nettene, dette må du jo finne en løsning på.

Kanskje legen har noen tips om hva som kan hjelpe. Har du vært hos en hudspesialist? Hvis ikke må du be om en henvisning.

Høres grusomt ut! :(

Skrevet

Sykmeld deg du og ikke ha dårlig samvittighet. Du kan prøve å sykemelde deg for en kort periode og se om det kan være til hjelp. Du skal ikke gå rundt og lide. Er veldig viktig å tenke på seg selv og ikke la seg bli helt knekt til slutt. :)

Anonym poster: e0c494bd1ecf14726fde5166c8d77d3c

Skrevet

Absolutt grunn for sykemelding. Men jeg ville også vurdert å finne en annen jobb eller ta en utdannelse til noe annet?

Anonym poster: 4bb74b4267e49a7af28ff15b3b069d9d

Skrevet

Tusen takk for svar! :) nøler fordi vi har jobbet opp avdelingen og kun har en notorisk sykemeldt i år. Vil ikke demotivere de andre og gi økt belastning på dem, da oppstår det en evig sirkel.. Er utdannet førskolelærer og plages med eksem hvert år nå. Skal sjekke ut mulighetene for omskolering for sånn her vil jeg ikke ha det :/ HI

Skrevet

Men jeg lurer på : Om du har gule stafylikokker i åpne sår på hendene - er ikke dette en smitterisiko ovenfor barna også da ?

Og dermed enda større grunn til å enten bli sykemeldt, eller få randre arbeidsoppgaver.

Skrevet

Det er smittsomt kun dersom de også har åpne sår. Men ja, føler meg ikke så fresh når jeg skal stelle dem.. :(

Skrevet

Legen sykemelder dersom du bør sykemeldes. Hvis hun mener det er grunn til å sykemelde deg, skal du absolutt ikke ha dårlig samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...