Gå til innhold

Dere med nyfødt baby og hund i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva dere gjør mtp lufting av hund nå når det, i allefall her litt nord i landet, er temperaturer på under -10 ute?

Her lufter samboeren hunden før jobb, altså ca kl 0615, men på den tiden av døgnet er det umulig å få hunden til å gjøre noe mer enn å tisse. Han kommer hjem ca kl 1545, etter å ha hentet eldste i bhg.

Jeg synes dette er veldig lenge for en hund å holde seg. Vi har hage, men hun nekter å gjøre noe der.

Babyen er forøvring litt over 2 uker gammel, og gradestokken viser nå -16.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har hatt hundegård som hundene har stått i vi.... men så har vi to litt store hunder også da så å gå med de pluss vogn er helt umulig alene...

å en annen side er det vanlig for mange å ha hundene inne mens de selv er på jobb og da må de jo holde seg like lenge som din må :-)

Å lufte hunden bare for å tisse ville jeg ha gjort når babyen sov. Du er jo ikke borte mer enn maks 5 min :-)

Skrevet

Slipo den ut i hagen. Til slutt så gjør den det den skal når nøden er stor nok.

Skrevet

Gå ut i hagen med henne en dag du har god tid, still deg opp midt på plenen hvor hun ikke kan lukte på noe, maks ¹ meter bånd og gjør deg dønn kjedelig. Stå der til hun tisser/bæsjer og ros masse, og lek litt før dere går inn. Er hunden gammel? Jeg lufta bikkja når ungen sov, enten inne eller i vogna. Var ute i hagen, lekte med bikkja eller trente litt.

Skrevet

Her har vi også hundegård, men eldste frøkna er inne pga stiv kropp. Ikke noe problem å lufte henne i hagen osv mens en baby sover inne.

Skrevet

Jeg tenker på luftetur kun for dogåing ja, hun får langtur på ettermiddag og kveld.

Hun er snart 1 1/2 år gammel. Problemet er at hun er sær og krever mer enn 5 min tur for å tisse ;-)

Takk for alle tips så langt!

Jeg skal absolutt prøve ut tipset du kom med, Miryks :)

Det hadde jo vært genialt å fått henne til å tisse i hagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...