Gå til innhold

Maks tre lag med klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute i snøen i går, kledde da på toåringen fleecedress og høstdress utenpå ullstrømpebuksa og kosedressen hun hadde på seg. Hun hadde absolutt ingen vanskeligheter med å bevege seg og hadde tynne lag. Mannen mente dette var alt for mye og at man makks skal ha på tre lag med klær. Jeg mener at høstdressen er for tynn til å ha kun to lag under når det er snø og minusgrader, og at fleecedressen og høstdressen fungerer som en vinterdress. Hun har vinterdress også, men den er alt for stor (kjøpte brukt Reima i hennes størrelse, fikk derfor ikke prøvd), derfor bruker vi fortsatt høstdressen. Hva mener dere? Kler jeg på henne for mye?

Anonym poster: 9c14ccf1260da8b473a5d3d6cbd71605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt relevant at vi får vite hvor kaldt det var.

Anonym poster: 532ac5b65f2b6a5143458c8c119fc987

Skrevet

Kunne kanskje droppa kosedressen, men da ville jeg kledd på en tykkere ulldress i stedet for fleecedress.

Under en vinterdress kunne det holdt med ullundertøy og fleecedress.

Det blir jo veldig stivt og tungt å bevege seg med flere lag klær.

Anonym poster: a0c360b9bde8ad8f24850b2adaeadd62

Skrevet

Her ville det vært for lite. Men det kommer også ann på ungen. Noen er varmere enn andre...

Skrevet

Hovedsaken er at barnet er passe varm og helst klarer å bevege seg. Tre lag er bare veiledende.

Gjest peacock
Skrevet

Om ytterste lag er en høstdress og innerste er ullundertøy er det ikke nok med en fleecedress imellom når det er minusgrader! Selv jeg ville frosset i det, i hvert fall med minus 15 som det er her idag... Ville enten brukt en tyk ullfleecedress ala nøstebarn imellom eller rett og slett et ekstra lag med ull utenpå undertøyet.

Skrevet

Ville kjøpt en vinterdress som passer.

Anonym poster: 574e59cdfd43c8fb41c19e6d9a0f5e52

Skrevet

Min tanke er jo at en fleecedress og en høstdress fungerer på samme måte som en vinterdress, både i varme og bevegelighet. Skjønner ikke helt forskjellen på om fleecen er en egen dress inni istedenfor festet i ytterdressen. Eller blir det helt feil?

HI

Skrevet

Min tanke er jo at en fleecedress og en høstdress fungerer på samme måte som en vinterdress, både i varme og bevegelighet. Skjønner ikke helt forskjellen på om fleecen er en egen dress inni istedenfor festet i ytterdressen. Eller blir det helt feil?

HI

Jeg tenker det samme, så lenge størrelsen er passelig.

Skrevet

Dette hadde min på seg når vi dro i barnehagen i dag: Tynn ull boddy + strømpebukse - tynn joggebukse med genser - ulldress -vinterdress. I tillegg hadde han tynne ullsokker med raggsokker utenpå. Votter og lue.

MEEEN det var søren meg 21 minusgrader da!! :o Så det kommer jo helt ann på hvor kaldt det er ute :) Her ville ikke en høstdress holdt :P Kjøp en vinterdress som passer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...