Gå til innhold

Ville dere leid ut til meg, da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

24 år

Alenemor til 2-åring

Ikke-røyk eller husdyr, aldri fest i hjemmet

Mottar overgangsstønad, studerer til lærer

Kan stille med depositum pga. snill mamma sin sparekonto

Kan måke snø, passe barn og dyr osv.

Litt innadvendt, men veldig grei å ha med å gjøre

Har tidligere bodd på internat, men et privat utleieforhold senere endte i en konflikt om depositumpenger, der utleier mente at jeg skulle betale 23 000 for slitasje som befant seg i leiligheten fra før.

Dum som jeg var tok jeg ikke bilder av disse flekkene på veggene som var her da jeg flyttet inn.

Derfor litt usikker på hva han ville sagt dersom jeg oppga denne som referanse.

Men husleia var alltid betalt i tide, det har jeg bevis på kontoutskrifta!

Siden jeg har barn er husleia selvfølgelig det første jeg betaler, ville aldri misligholdt leie.

Anonym poster: 20b7f8cf0cd1d7ce0366a9b32c1c2953

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville uten tvil leid ut til deg :) Du betaler i tide, røyker ikke og hr ikke katter ol om klorer i stykker leiligheten.

Skrevet

Mye av det du ramser opp er lett å si, og uten bevis på at det vil bli gjennomført. Da snakker jeg om snømåking, ingen fester, ikke røyker.

En konflikt har alltid to sider. Du sier at det var ex utleier som var urimelig, han sier det er deg. Så den hadde jeg vært skeptisk til. Men jeg er nøye på å gå igjennom tilstanden før overtagelse, så hvis mitt inntrykk av deg var godt nok hadde tvilen kommet deg til gode.

En annen ting jeg hadde forhørt meg om ført er hvor lenge du har igjen av overgangstønaden, ventet på dokumentasjon på dette og satt det opp mot hvor lenge du har igjen av utdannelsen. For det hjelper lite hvis du har overgangsstønad i kun et år til hvis du har to år igjen av utdannelsen. Da hadde du kommet i kategorien "uten fast inntekt" hos meg.

Men det som vipper deg over til en veldig sterk kandidat er at du utdanner deg til lærer, kan vise til bra betalingshistorikk og at du har depositum klart.

Anonym poster: a020e604ed07f098b2caeae670c56b04

Skrevet

Ja jeg ville gjort det :) Men det er kanskje fordi jeg har mottatt os selv, og vet hvordan jeg selv proriterte. Vet om mange som sier nei når de hører nav ( tror de tror man snylter)?

Men jeg ville nok møtt deg først da :P

Skrevet

De vi leier hos nå skrev på annonsen på finn: Ikke være unge folk, ikke ha barn, maks 1-2 personer.

Her er vi ung, har et barn og er TRE personer. ;)

Vi betaler i tide, fester ikke, stille og rolige, røyker ikke og ordensmennesker. Det stolte de på og det har vi oppfyllt.

Det jeg prøver å si er at vi ga et veldig godt inntrykk på visning og ble plukket ut av mange andre som var intr. til tross for at vi ikke oppfyllte noen av "kravene" de hadde i utgangspunktet.

Det handler mest om person, tror jeg.

Jeg hadde leid ut til deg om jeg likte deg som person og hadde en god magefølelse på deg. Spiller ingen trille om du jobber som lege eller går på NAV, så lå lenge jeg fikk et godt inntrykk av deg og stolte på det du fortalte meg.

Skrevet
Jeg hadde leid ut til deg om jeg likte deg som person og hadde en god magefølelse på deg. Spiller ingen trille om du jobber som lege eller går på NAV, så lå lenge jeg fikk et godt inntrykk av deg og stolte på det du fortalte meg.

Signerer. Førsteinntrykk er vktigst. Referanser betyr ingenting for meg, med mindre referansen er fra en person jeg kjenner.

Anonym poster: 90fb6b0b902db4111df5dfeb415a8e4d

Skrevet

Jeg kunne fint ha leid ut til deg.

Det er mange som er så i mot aleneforeldre å tror de er dårlige betalere.

Er det noe de IKKE vil så er det å stå på gata med barna sine.

Man ser jo at mange kan ha faste jobber og stor inntekt,men betaler ikke regninger. Det er vel det pengeprogrammet Luksusfellen et bevis på.

Jeg hadde ikke satt opp han som refferanse, for han har KUN dårlig ting å si om deg.

Vær heller ærlig å fortell om historien din sånn at du har ditt på det tørre, hvis det en gang i fremtiden skulle komme huseieren for øre.

Mitt første depositum jeg betalte inn , betalte jeg inn til huseier. jeg var 20 år og viste ikke hvordan dette fungerte ( det er 20 år siden) så det var ikke så mye opplysninger den gangen som nå. ta bilder av feil, si i fra skriftlig hva som feiler leiligheten så fort du oppdager de og be han skrive under på en kopi du har at han har mottatt den. Eller på den sikkre siden.Oppkrav

Anonym poster: 6af4797e826a9bbfd139f0ee508a237d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...