Gå til innhold

Ferie, permisjon, ferie...papirmølle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lettere å ta ferie etter permisjonen er slutt, fremfor midt inni? Leste her inne at papirmølla er litt mindre om man tar den på slutten?

Anonym poster: 9830069d02dd349a8697dafaae420dc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er enklere. Min arbeodsgiver har begrensninger på hvor mye ferie som kan tas ut i permisjonstiden, så jeg må ta det meste etter permisjon.

Anonym poster: ab863b8dc2d3936e2a39a46c3a82b492

Skrevet

Tror ikke min arbeidsgiver bryr seg sånn voldsomt om akkurat det, jeg kan nok ta ferien når jeg ønsker. Men alt må jo rapporteres til Nav, og jeg gruer meg allerede....

hi

Skrevet

Man kan bare ta ut 4 uker ferie i permisjonen, så om man ghar en 5.ferieuke må man ta den etter sin permisjon.

I vårt tilfelle tar jeg hele min permisjon i ett, og søker så om.å utsette fars permisjon slik at jeg tar min ferie før han starter i.permisjon.

Skrevet

Man kan bare ta ut 4 uker ferie i permisjonen, så om man ghar en 5.ferieuke må man ta den etter sin permisjon.

I vårt tilfelle tar jeg hele min permisjon i ett, og søker så om.å utsette fars permisjon slik at jeg tar min ferie før han starter i.permisjon.

Når man får betalt av arbeidsgiver og?

Skrevet

Når man får betalt av arbeidsgiver og?

Ja.

I regelverket står det at permisjonen bare kan avbrytes av lovbestemt ferie. Den 5. ferieuka er ikke lovbestemt, bare tariffbarsert.

Anonym poster: d9ca15274fb38df3cd8e5c2e56df7cd6

Skrevet

Hvis man tar ferie etterpå, må dere fylle ut et ekstra skjema til NAV. Jeg sitter med det nå faktisk... Det gjelder at far må forskyve sin del av permisjonen, ellers så får han den mens du har ferie.

Skrevet

Jeg lurer på akkurat det samme..

hvis man tar ferie 4 uker i permisjonen, får man da lønn fra arbeidsgiver som normalt?

For NAV betaler vel ikke ut noe når man har ferie?

Skrevet

Hm, okey. da ble jeg om mulig litt klokere. Jeg kan overføre 17 dager ferie til året etter, så jeg blir uansett ikke å ta 5 uker sammenhengende. på den måten kan det jo gå på et vis.

Tenker at om jeg har 12 uker ferie så blir jo permisjonen forlenget....

Må se litt på det, takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...