Gå til innhold

Inspirert : ville du leid ut til meg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

27 år

Barnløs

Går på AAP penger, blir sannsynligvis uføretrygdet

Selvsagt sikker betaler i og med at jeg går på Nav

Fester så og si aldri, sist var for 3 år siden

Har kjæreste ( 5 år )

Har en pusekatt

Villig til å passe barn dersom formen er Ok

Blid og snill

Anonym poster: 16066dfbf5038bbf607eb873feebdf8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke tatt avgjørelsen bare på bakgrunn av det du skriver, for meg er det veldig personavhengig! Kunne like godt blitt deg som en i fast jobb, dersom du hadde gitt det beste og "tryggeste" inntrykket!:)

Skrevet

når du har katt så er det nok dessverre mange som utelukker deg.

"NAV klienter" som det kalles er dessverre heller ikke så populært.

Snakker av erfaring ettersom jeg sleit lenge med å få leilighet når jeg fortalte at jeg fikk overgangsstønad fra NAV.

De var posetive til meg helt frem til jeg fortalte at jeg fikk penger av NAV :S

Anonym poster: 347aafc6323987f44c64b65ec3ff0536

Skrevet (endret)

Vi leier ut selv, og jeg ville nok ihvertfall invitert deg til visning for å "ta en titt på deg" :) Hvordan du finansierer leien bryr jeg meg ikke om, men jeg ville bedt om referanser fra tidligere utleier.

Katten din ville jeg derimot ikke leid ut til med mindre det er en innekatt (fordi vi har katter selv, territoriekræsj! :)

Det er viktigst for meg at leietakerne mine betaler punktlig og at jeg ellers kan forholde meg minst mulig til dem utenom normal høflighet. Derfor ville det heller aldri falt meg inn å bruke leietakeren min som barnevakt. Blir man for close med leietaker blir eventuelle konflikter i leieforholdet så utrolig mye mer vanskelig.

Endret av Hybelkanina
Skrevet

mest sannsynlig ikke. Nav er på ingen måte noen slags garanti for at jeg får inn husleien...

Men det at du har en katt og er barnløs hadde ikke gjort meg noe :)

Skrevet

mest sannsynlig ikke. Nav er på ingen måte noen slags garanti for at jeg får inn husleien...

Men det at du har en katt og er barnløs hadde ikke gjort meg noe smile.png

Det at en er i fast jobb er heller ingen garanti for at du får inn husleien..

Skrevet

Tenkte med en gang at dersom du snakket om å sitte barnevakt på visning, ville jeg blitt veldig skeptisk til deg. Katt gjør det vanskelig å få leie, men for meg ville det ikke vært noe problem. Ser ikke hvem du er og hva skal leieboer du ville vært, ut fra det lille du skriver her, men basert på dette ville du nok vært med i vurderingen.

Skrevet

Hva om man skulle miste jobben f.eks etter en har flyttet inn? Kan være flere grunner til hvorfor en ikke jobber. En fast jobb er sikker inntekt, men ting kan skje der å.

Skrevet

Mest sansynlig ikke pga katten.

Skrevet

Pga av at jeg og barna har astma, leier vi aldri ut til folk med dyr, og de får ikke ansaffe seg det i tiden de bor her heller. Så du hadde blitt avvist uansett om du ville hatt med deg katten desverre..

Anonym poster: 383cad04f24eb27a4b58c04f02d25d95

Skrevet

Hvorfor sier dere at nav ikke er garanti for husleie? De betaler ut penger til samme tid hver måned, sosialstønad er en mulighet dersom man skjeier ut osv. Den samme tryggheten gir ikke arb. giver. Og som meg f.eks. Tjente kun 2-3000 kr mer i mnd i fult arbeid, versus overgangsstønad som jeg klarte meg på ett helt år. Da fikk jeg i tillegg boligstøtte, det fikk jeg ikke når jeg var i arbeid.

Så... Er det nå så sikkert om man ikke mottar ytelser fra nav? Kan noen forklare meg sammenhengen?

Anonym poster: 2d31f91b52ad4ce4c19a6e4cc329a5f7

Skrevet

Alle kan si se aldri fester,- at man har fast kjæreste i fem år, men ikke bor sammen, er nesten en "draw-back".....KAtter, ingen problem,- NAV er derimot mer bevist på at man IKKE betaler enne noe annet.....Det er ikke NAV som betaler for en så......Og om DET er tilfelle, så antar jeg det har vært alvorlige mislighold tidligere i forhold til betaling av husleie, strøm eller annen gjelde man har...

Grunnen til at man er på utkikk etter noe og leie er også viktig. Har man brutt ut av samboerskap f.eks, eller har man blitt sagt opp fra tidligere leieforhold. Isåfall,- hvorfor..... Særlig om du alltid har bodd (altså leid) i omrdået, og plutslig bare "Må flytte" hadde jeg blitt skeptisk. Hadde absolutt krevd referanser fra tidligere leiefrohold om du har leid andre steder før fo relngre elerl kortere perioder.

Anonym poster: 2771d1ccd343bb867189bf932fc3ba7a

Skrevet

Ingen får sosialstønad firmanavn at de har valgt å skjeie ut. Den må du lenger ut på landet med.

Anonym poster: 3ebb80e25883386cd3c43aa2fe835505

Skrevet

Vi har tre leiligheter som vi leier ut, og vi hadde leid ut til deg dersom du kunne stilt med tre mnd'rs depositum :)

Skrevet

Mannen er veldig allergisk mot katt så nei det ville du ikke.

Har du råd til å betale depositum opp til 6 mnd?

Anonym poster: fb4c7a74733f45223d62b709f0c2f4e7

Skrevet

Virkelig trist utvikling. Skillet mellom de rike og fattige blir bare større og større. De fattige må flytte opptil mange ganger på et par år, mens de rike kan sitte i samme hus hele livet. Jeg tilhører en av de fattige og bor nå i den tredje leieleiligheten.

Første leilighet - korttidsleie da datter i husholdning skulle bo der etter ett år.

Andre leilighet - flyttet ut pga. elendige forhold inne i leiligheten (mugg)

Nåværende leilighet - håper jeg kan bli boende her en stund, leiligheten er veldig fin og jeg har råd til den. Men i leiekontrakten står det "utleietid: 5 år". Og siden husholdningen oppe har barn som snart er voksne er det stor sannsynlighet for at jeg igjen må flytte med min datter...

Og ja, jeg jobber, mottar trygd og studerer. Er alene med ett barn. Har ikke stort forbruk, men lønnen utgjør så lite at det nesten ikke er nevnverdig.

Anonym poster: 2d31f91b52ad4ce4c19a6e4cc329a5f7

Skrevet

Nei.

I hovedsak på grunn av katten. Men vår bitre erfaring viser også dessverre at de leietakerne vi har hatt som har hatt "inntekten" sin fra NAV, så er det mange av de som har misholdt husleien :-( (Ja, jeg vet at dette er å ta alle under en kam - men dette ER vår erfaring).

Anonym poster: c7ae55e25fc9118f76687264cc545a56

Skrevet

Nei, i hertfall ikke om det var en leilighet i samme hus som jeg selv bor. Katten er en ting, men jeg ville ikke likt å leid ut til noen som ikke var i jobb. "Uføretrygdet" betyr økt fare for psykisk sykdom med alle de ulempene det kan føre med seg.

Din alder tatt i betraktning er det også ganske sansynlig at du får barn snart. Ikke førstevalget.

Anonym poster: 1d3059b821dbe4a26d2b1f2a6e588afb

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Basert på det du skriver, kunne jeg sagt ja hvis jeg hadde fått et godt inntrykk av deg på visningen også. Og at du selvsagt kunne stille med depositum.

Men tror ikke du ville bodd her, fordi vi har en hund som tror katter smaker godt ;)

Skrevet

Kan ikke - har romslig hybel, men man får ikke bostøtte for det.

Hadde mislikt at du hadde dyr og at du hadde tenkt til å drive svart næringsvirksomhet.

Anonym poster: 693af485b18f6bcf650a9af7d4ab0277

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Jobber typen din da? For om ikke hadde jeg nok vært dømmende og tenkt mitt.. Beklager men et par der begge er unge og uføretrygdet hadde vært et nei for min del.

Heller ikke gunstig å skrive du er barnevakt. De fleste vil vel bare ha en rolig person til å betale for å bo ikke så mye utover det.

Hadde typen din jobbet kunne jeg leid til dere.

Skrevet

Hun mente vel at hun var villig til å passe barna til de hun leide fra om formen hennes var bra.

Hun skulle ikke passe masse barn svart.

Anonym poster: fb4c7a74733f45223d62b709f0c2f4e7

Skrevet

Hadde aldri leid ut til noen i mitt eget hus. Kunne vurdert mormor om behovet var stort, men jeg vil helst ha hele huset og hagen for meg selv.

Leid ut et sted jeg ikke bodde selv kunne jeg fint gjort. Så lenge det ikke er noe tull før kontrakten er underskrevet og du betaler depositum.

Skrevet

Man kan si hva man vil om skille mellom fattig og rik, men det er nå sånn en gang at man ikke leier ut til uføre/folk på tryge, fordi det OFTE skjer at leien ikke blir betalt,- og det er vanseklig , nesten umulig og bli kvitt de, samme hvor mange mndrs leie de har utelatt. Dessuten henger hærverk og dårlig råd sammen, iallefall er det en vanlig oppfatning blant alle de jeg kjenner som leier ut.....

Mange setter NED leien, og tar mindre enn de kan få, om de vet at leietaker tar vare på leilighet og oppførere seg "som folk".....Men gang på gang viser det seg at voksne folk, med eller uten barn, som har det trang økonomisk, og som er på "evig runddans" i leiemarkedet, ødelegger og etterlater eier med større kostnader enn hva denne ville hatt ved og la leiligheten stå tom!: Virker som at "siden jeg er så fattig, og må leie hos "rikfolk" så gidder jeg ikke passe på huset ders iallefall..Leiligheten skal jeg BRUKE opp,- samme f.....".

Det er iallefall et stort varsku om en leietaker har vært MANGE steder og søker på og få komme og lei. Det er ALLTID en unnskydlning som at "leilighet skulle pusser opp";- de skulle bruke den selv, huset ble solgt osv osv,- men man vet jo at slike unnskyldninger blir brukt for å lettest kunne kvitte seg med destruktive leietakere. Og bli kvitt noen fordi man sier, de er sen med leie, eller at de har ødelagt ting,- er ikke nok. Sier man at man skal bruke det selv,- så blir det noe annet ..Et litt skitten triks, men ofte TAR man til slutt leiligheten til bruk selv, fordi leietakere ødelegger så mye.: rett og slett...

Det finnes faktisk leietakere man har "Kranglet" om :) Leilighet skulle fktsik taes i bruk av eier,- og leietaker var "en drøm";- disse to tilfellene jeg kjenenr til fikk "drømmeleiligheter for en MYE lavere pris enn hva slike normalt går for her..De fikk TILBUD rett og slett, fra utleier. SÅ det ermulgi og skaffe seg et fint go billi gsted og bo,- om man oppførere seg godt. Den ene fikk til slutt nok egenkapital (kunne jo da spare ved siende av) til o gkjøpe seg eget,- men valgte og fortsatte og bo der denne ledie. Nå er det et par (uten barn, da de har voksen barn hver for seg) som leier sammen. Samme leilighet.

Anonym poster: 2771d1ccd343bb867189bf932fc3ba7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...