Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Nå har ikke jeg vært i så mange bryllup, men de få jeg har vært i har jeg fått ønskeliste. Men er det egentlig frekt? Isåfall hvorfor? Jeg tenker sånn, er det ikke greit for gjestene å vite hva brudeparet ønsker seg? Og er det ikke greit for brudeparet å kan bruke tiden på planlegging istedet for å prate i telefonen med "alle" gjestene om hva de ønsker seg? Mulig tankegangen min er feil her. Jeg har planer om å skrive ønskeliste til bryllupet mitt, for jeg sliter med å huske hva jeg har fortalt andre hva jeg eller ungene ønsker seg til jul og bursdag. Anonym poster: 91414acec0c7bc35a7e33a82181b844a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Jeg syns ikke det er frekt når det gjelder bryllup - men syns det er litt... Småfrekt å lage ønskelister når man er blitt godt voksen når det gjelder bursdag/julegaveønsker. Bryllup blir for meg i en helt annen skala, og gjerne litt dyrere også. Syns det er helt ok med slik ønskeliste.. =) Anonym poster: 76d470926503f155352041a084e172a5
Mushu Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Syntes ikkje det er frekt, men syntes ikkje ein treng nevne den i invitasjonen. Det blir mindre frekt om ein berre gir den til dei som spør etter den, så kan dei som føler dei kjenner brudeparet godt nok få mulighet til å finne det dei har lyst å gi utenom lista. Me laga lista vår ekstra lang for at det skulle vere ein del å velge i, og me ville ikkje vite kva me kommer til å få. Liker overraskelser!
Himmel og hav Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Jeg synes det er litt sært å sende den ut sammen med innbydelsen, og særlig om den bare inneholder svindyre ting. At brudeparet har en ønskeliste, derimot, er flott, men den bør leveres ut på forespørsel.
It's all about me Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Vi hadde ønskeliste på nett. De som spurte etter den fikk den, men kunne aldri falt meg inn å legge den med invitasjonen, det ville vært frekt. Det var får som derimot ba oss om ønskeliste, men vi så på gavebordet at jungeltelegrafen hadde gjort sitt. For der var det nesten utelukkende ting fra lista.
Elsker livet Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Syns det er frekt å sende med ønskeliste. Men man kan ha en ønskeliste tilgjengelig for de som ber om det og ikke vet helt hva de skal gi. Det viktigste er at ønskelista ikke blir en handleliste.
Kathrine. Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Eg bruker ikkje spør etter ønskeliste fra brudepar, men spør på TilBords og Glassmagasinet om brudeparet er registrert. Eg hadde ikkje reagert negativt om ønskeliste var sendt blitt sendt ut.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Det teiteste er jo de på nett, der brudeparet kan gå inn og se hva som er kjøpt av det de har ønsket seg underveis. Da vet de jo allerede hva de får.. Så har du jo de som bare ønsker seg ting i flere tusenkronersklassen.. DET er frekt.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Greit med ønskeliste i alle prisklasser :-)
Cat_Woman Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Det vanlige er vel å registrere seg et sted, f eks Glasmagasinet eller lignende, også står det i invitasjonen at man er registrert der? Synes uansett det er fint med ønskeliste, så slipper man å bomme med gaven.
Spiffie Skrevet 3. desember 2012 #12 Skrevet 3. desember 2012 Jeg synes det er flott at man får ønskeliste til bryllup, gjerne med innbydelsen. Alle kjøper jo gave når de skal i bryllup, og det er flott å slippe å måtte be/mase etter ønsker. Finnes ikke frekt syns jeg, med mindre alle ønskene er svindyre ting.
fiolregn Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 Hjelpes, finnes det virkelig mennesker som sender ønskeliste MED invitasjonen?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #14 Skrevet 3. desember 2012 Å sende med ønskeliste er frekt. Å opplyse til de som spør om at man har ønskeliste hos tilbords el.l er helt ok. Jeg tror min svigerinne tok kaka. Hun sendte med ønskeliste og hadde også hyret et par venninner som "gavekoordinatorer". Alle gjestene ble oppfordret til å ringe disse og avstemme før man kjøpte noe slik at de slapp å få dobbelt. Tragisk.... Anonym poster: 33b4aff00efdcbd218822652fb0ed847
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 Synes det er greit at den kommer MED invitasjon. Ellers er det ikke så lett å vite om det finnes gaveliste. Faren er da at brudeparet får en haug med ting de verken liker eller ønsker seg og det er synd synes jeg. Skal sies at jeg ikke er gift så har ikke gjort dette selv, men synes det er er praktisk og lettvint når brudeparet gjør det på denne måten. Anonym poster: 5be232c3fc007ab7f77bc04264ac7d19
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #16 Skrevet 3. desember 2012 Hvorfor er det frekt? Hvis man lager invitasjon som Kristine på kristinesside.blogg.no og man feks bare skriver vi har lagt ut ønskeliste på den og den butikken. Er det også frekt? Og hva er dyre bryllupsgaver? Anonym poster: 91414acec0c7bc35a7e33a82181b844a
rytme Skrevet 3. desember 2012 #17 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Det er flott med ønskeliste, og ikke så viktig for meg om den kommer med innbydelsen eller gis på forespørsel. Det viktigste er at den inneholder ønsker i alle prisklasser! Bare ting over 1000-lappen er frekt syns jeg. Endret 3. desember 2012 av rytme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå